Підвищення кваліфікації
Стажування науково-педагогічних працівників
Британсько-українське твінінгове партнерство НУБіП України та University of Reading: обмін враженнями
28 липня у Варшаві добіг до завершення другий тижневий міжнародний семінар із підвищення кваліфікації в рамках Twinning проєкту співпраці Національного університету біоресурсів і природокористування України та University of Reading.
Цей проєкт є продовженням двостороннього співробітництва між University of Reading (Велика Британія) та НУБіП України в рамках Twinning Project.
До складу делегації увійшли понад тридцять представників НУБіП України, зокрема, ННІ лісового і садово-паркового господарства, факультетів: гуманітарно-педагогічного, економічного, аграрного менеджменту, тваринництва та водних біоресурсів,
захисту рослин, біотехнологій та екології, агробіологічного, харчових технологій та
управління якістю продукції АПК. Модераторами заходу були професорки University of Reading Сара Карді та Алла Кравченко з НУБіП України.
Перший день воркшопу був присвячений представленню учасників та проекту Twinning. Сара КАРДІ та Саймон МОРТІМЕР представили Університет Редінгу та Twinning Project.
Другий день був присвячений темі побудови співпраці, як всередині нашого університету, так і з іншими університетами. Науковці НУБіП були поділені на міждисциплінарні групи і мали пропрацювати спільний проект, який залучить представників різних факультетів.
Перебування у Варшаві було пов’язане не лише з насиченою програмою стажування, але і цікавою культурною програмою, що включала екскурсію старим Вільянівським палацом, де учасники також мали можливість у неформальній обстановці краще познайомитись між собою.
На четвертий день обговорювались проблеми, виклики та можливості при написанні міжнародних публікацій. Визначення стратегій. А також конкретні кроки написання таких публікацій, їх планування та визначення можливостей для публікацій. Критерії вибору міжнародного журналу, на які показники слід звернути увагу.
Крайній день воркшопу почався з теми залучення коштів до досліджень і проектів, здобуття грантів, обговорення концепцій, проблем, підведення підсумків роботи та розробки подальших кроків співпраці Університету Редінгу та НУБіП в рамках проекту Twinning та обмін враженнями від співпраці з університетом Reading.
На завершення стажування відбувся обмін цінними подарунками.
Декан агробіологічного факультету Оксана Тонха говорить: "Враження від стажування дуже позитивні – нові знайомства, знання та неповторний досвід роботи в команді надихають і далі працювати задля розвитку освіти в Україні.
На згадку про інтенсивний курс стажування та підвищення кваліфікації у колег залишилася приємна втома, вдячність до викладачів з університету Reading та хороші емоції від отриманої інформації".
"Безмежно вдячні за теплу атмосферу наукового стажування: обмін педагогічним досвідом, насичені презентації фахівців, активні дискусії, дружне неформальне спілкування, мандрівки по історичній Варшаві. Набутий досвід і тематика програми стажування залишили незабутні враження й мотивували до нових звершень та подальших пошуків. Сподіваємося, що нові знайомства дадуть можливість надалі розширювати міждисциплінарні зв’язки по навчальних закладах інших країн", говорить Ірина Савицька декан гуманітарно-педагогічного факультету.
"Міжнародне наукове стажування – це не лише нові наукові здобутки, цікаві знайомства, неперевершені враження, але й наполеглива наукова праця. Велика вдячність Британським колегам за організоване наукове стажування, можливість знайомства та обміну досвідом з викладачами. Бажаю команді подальшого розвитку та процвітання" - ділиться враженнями Оксана Барановська учений секретар, доцент кафедри організації підприємства та біржової діяльності.
"Дуже вдячна організаторам за це стажування, бо всю отриману інформацію та матеріали сподіваюсь використати в навчальному процесі. Сподіваємось на подальшу співпрацю з університетом Reading та нові проекти.
Колегам бажаю нових цікавих проектів та натхнення" - говорить Олена Колісніченко завідувач кафедри ландшафтної архітектури та фітодизайну.
Якщо підсумувати то дане стажування це корисний і цікавий досвід, який дозволяє познайомитися з абсолютно іншим університетом, їхніми науковими програмами, здобутками та можливість перейняти знання від кращих британський викладачів. Такий досвід є безцінним, оскільки дає змогу усвідомити, що НУБіП України є її гідним представником для партнерства міжнародного рівня.
Молоді вчені Олена Очколяс та Микола Ніколаєнко факультету харчових технологій прийняли участь в семінарі з підвищення кваліфікації в рамках Twinning проекту співпраці НУБІП та Університету Рідінг
Протягом червня доценти кафедри технології мꞌясних, рибних та морепродуктів Микола НІКОЛАЄНКО та Олена ОЧКОЛЯС взяли участь в підвищені кваліфікації в рамках спільного проекту Університету Рідінг (Великобританія) та НУБІП України “Capacity building of Ukrainian researchers for sustainable livelihoods: socio-economic development”. Організаторами семінару були: професор Сара КАРДІ, Емма БЕЗКІЦА та Алла КРАВЧЕНКО.
Метою Twinning проекту є розвиток наукових проектів, можливості обміну студентами та науковцями.
Перший день воркшопу був присвячений представленню учасників та проекту Twinning. Сара КАРДІ та Емма БЕЗКІЦА представили Університет Редінгу та Twinning Project.
В другій половині робочого дня науковців НУБІП представити себе, свої підрозділи і запропонувати ідеї для можливої співпраці.
В процесі відбулася групова дискусія на тему «“Де сфери взаємного інтересу? Мапування тем для дослідницької та викладацької співпраці. У чому полягають інтереси шкіл/факультетів?”».
Другий день був присвячений темі побудови співпраці, як всередині нашого університету, так і з іншими університетами. Науковці НУБІП були поділені на міждисциплінарні групи і мали пропрацювати спільний проект, який залучить представників різних факультетів. Микола НІКОЛАЄНКО разом з представниками факультету аграрного менеджменту Наталією КОВАЛЕНКО, Олександрою РАЛКО та Каріною ФЕДЧЕНКО з гуманітарно-педагогічного факультету обговорили та представили проект оцінки та покращення харчування населення України та Великобританії, як шляхом соціальної роботи так і розробки та популяризації продуктів спеціального призначення.
Олена ОЧКОЛЯС разом з представниками агробіологічного факультету Ольгою КРАВЧЕНКО, з гуманітарно-педагогічного факультету Наталією Шевченко та Зоргач Альоною з кафедри менеджменту ім. професора Й.С. Завадського представили проект екологічно харчового продукту оздоровчого призначення, який залучав сфери всіх науковців.
В рамках групової дискусії, були розглянуті такі питання як: “Що робить співпрацю успішною?”, “Які хороші уроки співпраці?”, “Які наші цілі щодо міждисциплінарної співпраці?”, “З якими бар'єрами ми стикаємося?”, “Як ми можемо знайти рішення для них?”. Також було розглянуто два завершених проекти, як приклади міждисциплінарної співпраці: “Case study: Newton Agham project” та “Case study: ZBNF project”.
Третій день був присвячений знайомству з культурною спадщиною Польщі. Науковцями НУБІП були відвідані центр міста Варшава, Королівський замок Варшави, Вілянівський палац короля Яна ІІІ та інші локації.
Четвертий день воркшопу почався з теми залучення коштів до досліджень і проектів, здобуття грантів. Як почати перетворювати ідею на заявку на зовнішнє фінансування? Памп-праймінг та перевірка концепції. Які є проблеми та їх шляхи вирішення.
По обіді обговорювались проблеми, виклики та можливості при написанні міжнародних публікацій. Визначення стратегій. А також конкретні кроки написання таких публікацій, їх планування та визначення можливостей для публікацій. Критерії вибору міжнародного журналу, на які показники слід звернути увагу.
Останній день був присвячений підведенню підсумків роботи та розробки подальших кроків співпраці Університету Редінгу та НУБІП в рамках проекту Твіннінг. Також на зустріч завітала Ольга Пелих з факультету менеджменту Університету Варшави. Вона представила можливості співпраці в рамках проекту EIT Food, який частково фінансується Організацією об’єднаних націй.
Щиро дякуємо партнерам Університету Рідінг, міжнародному відділу НУБІП України та всіх дотичних до даного заходу за надану можливість бути учасниками курсу підвищення кваліфікації.
ЗА ПРОГРАМОЮ NAWA ПРОХОДЯТЬ НАУКОВЕ СТАЖУВАННЯ ВИКЛАДАЧІ НУБіП УКРАЇНИ У ВРОЦЛАВСЬКОМУ ПРИРОДНИЧОМУ УНІВЕРСИТЕТІ, ПОЛЬЩА
З 01 жовтня 2023 року за підтримки керівництва НУБіП України розпочалося місячне стажування чергової групи співробітників нашого університету у Вроцлавському природничому університету, м. Вроцлав. Стажування проходить за програмою NAWA.
![](https://nubip.edu.ua/sites/default/files/u331/1vroclavskogo.jpg)
![](https://nubip.edu.ua/sites/default/files/u331/3vroclavskogo.jpg)
![](https://nubip.edu.ua/sites/default/files/u331/5vroclavskogo.jpg)
![](https://nubip.edu.ua/sites/default/files/u331/6vroclavskogo.jpg)
![](https://nubip.edu.ua/sites/default/files/u331/7vroclavskogo.jpg)
![](https://nubip.edu.ua/sites/default/files/u331/8vroclavskogo.jpg)
![](https://nubip.edu.ua/sites/default/files/u331/9vroclavskogo.jpg)
![](https://nubip.edu.ua/sites/default/files/u331/11vroclavskogo.jpg)
![](https://nubip.edu.ua/sites/default/files/u331/12vroclavskogo.jpg)
![](https://nubip.edu.ua/sites/default/files/u331/13vroclavskogo.jpg)
![](https://nubip.edu.ua/sites/default/files/u331/14vroclavskogo.jpg)
![](https://nubip.edu.ua/sites/default/files/u331/15vroclavskogo.jpg)
Половина стажування позаду, однак збагачення новим знаннями та встановлення нових контактів з польськими колегами продовжується і принесе користь відповідним кафедрам нашого університету у розвитку новітніх напрямків наукових досліджень.
ЛАРИСА БАЛЬ-ПРИЛИПКО НА СТАЖУВАННІ У ПОЛЬСЬКИХ КОЛЕГ
В рамках стажування та підвищення кваліфікації керівного та професорсько-викладацького складу згідно з програмою стажування, яка почалась 10 січня 2018 року декан факультету харчових технологій та управління якістю продукції АПК, проф. Лариса Баль-Прилипко знаходиться у Жешувському університеті, який є найбільшим вищим навчальним закладом у південно-східній частині Польщі. У наявності університету є не тільки великий науково-дослідний потенціал, але й сучасна розвинута інфраструктура. Студенти мають можливість навчатися за 50 напрямами підготовки. То ж ділитись своїм досвідом та переймати Польський протягом певного часу буде наш декан.
Сьогодні на 12 факультетах університету навчається понад 16 тисяч студентів, навчальний процес забезпечують більше, ніж 1300 науково-педагогічних працівників. Студенти таких факультетів як: біологічно-сільськогосподарський, філологічний та соціологічно-історичний мають можливість продовжувати навчання в докторантурі.
Скориставшись пропозиціями післядипломної освіти, бажаючі особи мають змогу підвищити свій фаховий рівень. Сьогодні за такою системою навчання у Жешувському університеті отримують освіту понад 930 осіб за 72 навчальними напрямами і ця освітня пропозиція постійно оновлюється.
Жешувський університет в цифрах:
16 тисяч студентів
1320 науково-педагогічних працівників
11 факультетів, 1 відокремлений структурний підрозділ, Інститут прикладної біотехнології
50 напрямів навчання
12 галузей знань і спеціальностей за якими здійснюється підготовка наукових кадрів на здобуття наукового ступеня кандидата наук
5 галузей знань і спеціальностей за якими здійснюється підготовка наукових кадрів на здобуття наукового ступеня доктора наук
300 вищих навчальних закладів-партнерів з усього світу
Професор Лариса Баль-Прилипко проходить стажування одночасно на двох факультетах і першим відвідала факультет Біологічно-сільськогосподарський де її привітав декан факультету.
Після офіційної зустрічі першою справою подивитись лабораторії цього факультету «Wydziat Biotechnologii Laboratorium Biologii Komörki» а провідником у цьому різноманітті лабораторного обладнання та дослідних установок була Dr. Anna Lewinska. Факультет готує фахівців за наступними спеціальностями: аналітична біотехнологія - молекулярна біотехнологія, фізика, інформатика та економетрія, іженерія безпеки, інженерія матеріалів, математика, мехатроніка.
Також було запропоновано відвідати проф. Баль-Прилипко Л.В. "Центр інноваційних транферів", що дуже зацікавило своїм підходом до притання інноваційних розробок, подальшого їх впровадження у виробництва, продаж зацікавленим сторонам.
До речі буде сказати, що студенти так, як і наші магістри для попереднього захисту магістерських робіт використовують постерні презентації.
Декан підкреслила, що студентські їдальні нічим не поступаються нашому комплексу харчування і студенти постійно ними користуються.
Наступний день стажування 11.01.2018 р. декана факультету харчових технологій та управління якістю продукції АПК професора Лариси Баль-Прилипко почався з Медичного факультету Жешувського університету (Польща). Історичні моменти пов’язані зі створенням у 1992 році Інституту фізичного виховання у Вищій педагогічній школі в Жешуві. В 2005 році факультет почав функціонувати як самостійний підрозділ Жешувського університету під назвою Факультет наук про здоров’я. В 2006 році Рішенням Сенату Університету був перейменований на Медичний факультет.
Кількість студентів на факультеті в 2016/2017 навчальному році становить понад 2700 осіб. Навчальний процес забезпечують 215 науково-педагогічних працівників, у тому числі 41 професор. На факультеті здійснюється навчання для здобуття вищої освіти I (бакалаврського) і II (магістерського) освітніх ступенів. Медичний факультет має повноваження до присудження наукового ступеня доктора наук про здоров’я
Напрями навчання:
- дієтетика
- електрорадіологія
- фізіотерапія
- акушерство
- сестринська справа
- лікарський напрям
- невідкладна медична допомога
- громадське здоровʼя
Одразу ж після зустрічі декан Медичного факультету запропонувала відвідати лабораторії та навчальні аудиторії факультету для обміну досвіду організації наукових досліджень та подальшої взаємовигідної діяльності.
Спеціально для фоторепоражу проф. Баль-Прилипко Л.В. зауважила на якість виконання плакатів та стендів унаочнення навчального матеріалу, на думку декана вона суттєво відрізняється на нашу користь.
Варто їздити за кордон і обмінюватись досвідом, ще більш варто подивитись чим же ми відрізняємось від університетів Польщі, аж нічим, доволі просторі комп'ютерні класи у НУБіП України дають великої фори комп'ютерним класам Жешувського університету.
Окреме питання - це лабораторії для наукових досліджень, навчальні лабораторії, які обладнанні надсучасним обладнання, що в свою чергу закуповувалось за рахунок грантів, які отримують науковці факультету.
А що, наприклад стосується навчальних та лекційних аудиторій, то у нашому університеті вони на порядок вищого гатунку. Лише хочу зауважити, що якість аудиторій то не показник університету, а от вартість навчання, певно є показником. Тому що навчання у Жешувському університеті, наприклад на факультеті харчових технологій коштує 3000 Євро, а еквівалент гривні - це 99 000 грн./рік. То ж в цьому напрямку нам є куди прямувати.
Що найцікавіше, що "навчальні" піраміди здорового харчування та фізичної активності у нас одні, хоч і розмовляємо на різних мовах. То ж можемо сказати, що ми крокуємо в ногу з часом та європейськими колегами.
Підвищення кваліфікації - один із аргументів високої майстерності викладачів факультету харчових технологій та управління якістю продукції АПК
Місяць роботи в стінах університету завдяки вираженій і добре продуманій роботі керманича університету Станіслава Миколайовича Ніколаєнка дала свої позитивні результати в усіх напрямках роботи викладачів. Одним з таких ділянок роботи є підвищення кваліфікації викладачів, бо без постійного удосконалення своєї роботи, без отримання нових знань, без руху в ногу з новітніми технологіями неможливо передавати досвід студентам, навчати їх якісно просто неможливо.
Викладачі факультету харчових технологій та управління якістю продукції АПК в цьому плані не відстають, а постійно нарощують і примножують свої знання.
Так, протягом двох тижнів травня паралельно з проведенням навчального процесу доценти Володимир Василів, Михайло Муштрук, Віктор Сарана та Марія Жеплінська пройшли стажування в інституті продовольчих ресурсів НАН України під керівництвом д.т.н., професора Любомира Хомічака, який відомий не тільки і Україні, але й за кордоном своїми розробками в бурякоцукровому виробництві. У кожного викладача була своя програма стажування, в плані якої передбачені пункти, які найбільше цікавлять викладачів. Досвідчений професор ділився своїм досвідом роботи з доцентами Володимиром Василівим та Марією Жеплінською, теми яких передбачали удосконалення технологічних процесів з використанням електроіскрового оброблення та пароконденсаційної кавітації у цукровому виробництві. Доценти Віктор Сарана та Михайло Муштрук продовжують удосконалювати свої знання відповідно в області оптимізації параметрів машин і обладнання для переробки сільськогосподарської продукції та підвищення ефективності процесів синтезу жирів рослинного і тваринного походження у дизельне біопаливо. Результатом роботи всіх викладачів стали випускні роботи по темах дослідження, які отримали позитивні відгуки у керівника стажування. Кожен з викладачів отримав свідоцтво про підвищення кваліфікації, видане ННІ безперервної освіти і туризму НУБіП України.
![](/sites/default/files/u253/2021_06_15_2.jpg)
![](/sites/default/files/u253/2021_06_15_3.jpg)
![](/sites/default/files/u253/2021_06_15_4.jpg)
![](/sites/default/files/u253/2021_06_15_5.jpg)
![](/sites/default/files/u253/2021_06_15_6.jpg)
![](/sites/default/files/u253/2021_06_15_7.jpg)
![](/sites/default/files/u253/2021_06_15_8.jpg)
![](/sites/default/files/u253/2021_06_15_9.jpg)
![](/sites/default/files/u253/2021_06_15_10.jpg)
![](/sites/default/files/u253/2021_06_15_11.jpg)
Законом України «Про освіту», затвердженим Верховною Радою України в 2017 році, запроваджено нову систему підвищення кваліфікації, що передбачає збільшення та розширення можливостей науково-педагогічних працівників для вдосконалення педагогічної майстерності та професійного зростання впродовж усього життя. Тож проходячи підвищення кваліфікації, кожен з нас покращує свою майстерність, досконалості якої немає меж.
Курси підвищення кваліфікації з використанням хмарних сервісів Майкрософт у навчанні
Співробітники кафедри технології м'ясних, рибних та морепродуктів факультету харчових технологій та управління якістю продукції АПК, а саме Олена Очколяс, Ірина Веретинська, Наталія Голембовська та Єльвіна Старкова пройшли підвищення кваліфікації за темою: «Використання хмарних сервісів Майкрософт у навчальному процесі» на базі ННІ післядипломної освіти та факультету інформаційних технологій за підтримки компанії Майкрософт.
Науково-педагогічні працівники університету отримали зання з наступних розділів:
- Хмарні технології та хмарні сервіси
- Методичні засади навчання з технологіями Майкрософт
- Комунікація з використанням хмарних сервісів Office 365
- Використання сервісів Office 365 для роботи з даними
- Створення та використання: інтерактивних навчальних презентацій засобами Sway; електронних навчальних ресурсів за допомогою сервісу Class Notebook; відеоканалу, каналу новин, анкет.
Через зацікавленість співробітників до курсів було пройдено навчання на онлайн курсах Microsoft Educator Community і за умови успішного складання тесту були вручені сертифікати від компанії Майкрософт, що свідчать про професійну компетентність викладачів з використання інформаційних технологій у навчальному процесі та використання О365.