Платформа Gvo-conference - інструментарій викладачів факультету захисту рослин, біотехнологій та екології
У наш час Інтернет-технологій багато аспектів нашого життя переноситься в мережу, прискорюючи тим самим темпи розвитку інформаційного суспільства і долаючи географічні бар’єри. Не стає виключенням і освіта. Дистанцiйне навчання — це форма навчання з використанням комп’ютерних і телекомунiкацiйних технологiй, якi забезпечують iнтерактивну взаємодiю викладачiв та студентiв на рiзних етапах навчання i самостiйну роботу з матерiалами iнформацiйної мережi.
Доцент кафедри Юлія Рибалко для викладення лекційного матеріалу студентам обрала платформу Gvo conference! Ця платформа надає можливість в реальному часі презентувати матеріал як за допомогою відеозвязку з кожним учасником конференції, так і за допомогою наочно представленої презентації теми. Студенти можуть спілкуватися з викладачем, задаючи запитання через чат, а викладач може надати відповіді в реальному часі. Кабінет для конференціїї вміщує 100 учасників освітнього процесу і може бути он-лайн трансляція на невизначений термін.
Цього тижня проведено лекцію з дисципліни "Прикладна екологія" для студентів спеціальності 162 "Біотехнології та біоінженерія" відповідно до розкладу в понеділок о 10.05 (2 пара). Присутніми на лекції було 56% студентів, такий метод було застосовано вперше і більшість студентів не змогло підєднатися до лекції в силу технічних причин. Але вони зможуть опрацювати матеріал самостійно протягом тижня, адже лекція в запису зберігається на youtube каналі і доступна для студентів за спеціальним посиланням.
Лекція для студентів 2 і 3 курсу скороченого терміну навчання відбулася в середу на 1 парі на тему "ЯК ЗАБЕЗПЕЧИТИ ЕФЕКТИВНЕ ЗДІЙСНЕННЯ СЕО? МЕТОДОЛОГІЯ, ФОРМАТИ, ВАЖЛИВІ ЧИННИКИ, АЛГОРИТМ ДІЙ". На лекції було присутньо 75% студентів, які активно долучились до дискусії по темі лекції. Доречі, студентам дуже сподобався такий метод отримання лекційного матеріалу.
Лекція для першокурсників екологів з дисципліни "Основи екологічної освіти і культури" розпочалася о 13.15 на якій була найбільша кількість учасників - 58 студентів із 64, решта по технічним причинам не змогли долучитися до он-лайн вивчення і самостійно опрацюють матеріал на youtube каналі, отримавши дозвіл від власника, адже лекційний матеріал знаходиться в доступі за спеціальним посиланням.
Долучитися до он-лайн лекції студенти можуть з різних гаджетів: телефону, планшету, ноутбука та комп'ютера, перейшовши за посиланням, яке отримують від лектора перед початоком пари. Лектор, за допопогою цієї платформи, може контролювати присутність студентів на он-лайн занятті та їх активність.
Це був лише перший експеримент проведення он-лайн занять за допомогою платформи Gvo conference, але вже зараз ми маємо позитивні відгуки студентів. Наприклад, староста біотехнологів Аліна Онопрієнко пише, що «У період карантину на допомогу приходять сучасні технології. Добре, що прогрес не стоїть на місці, і зараз у нас є можливість отримувати навчальний матеріал дистанційно. Таким прикладом була онлайн лекція з Прикладної екології. Завдяки цій парі ми отримали матеріал, який корисний не лише для здачі екзамену, а й важливий для повсякденного життя. Я рада, що наш університет і викладачі не стоять на місці, а «йдуть в ногу» з прогресом.»
Тетяна Ткаченко зі скороченкого терміну ділиться своїми враженнями про лекцію «25-го березня ми вперше спробували дистанційне навчання через онлайн трансляцію лекції з СЕО та ОВД. Особисто я, зрозуміла наскільки це зручно. Можна легко засвоювати поданий лектором матеріал, в зручному місці, одязі і не відволікаючись на когось іншого».
Першокурсники виявилися найактивнішими і на враження після лекції. Аліна Пилипко говорить, що «Проведена лекція сподобалась. Це зручно та інформативно. Адже кожен прагне навчання, навіть, коли карантин. Нашій групі було цікаво, а головне актуально, адже були висвітленні і життєві моменти, які можуть згодитись кожному в майбутньому». Даша Лопуга вважає, що «такий спосіб проведення лекції цікавий, але при живому спілкування інформація засвоюється на багато краще. А виходячи з нашої ситуації, така подача матеріалу нам дуже сподобалася, і для нас це дуже зручно». Інна Бездольна пише, що «Поданий матеріал був настільки цікавий і актуальний, що група виявила активне бажання бажання терміново опрацювати питання для самостійного вивчення і самовдосконалитися. Дякуємо за чудову лекцію».
Ірина Безпрозвана,
асистент кафедри