Культурно-мистецькі акції, творчість кожного впливає на сприйняття України у світі

12 грудня 2018 року

Україна має імідж туристичної держави, але він нечіткий, на стадії формування. Водночас експерти визнають, що  сьогодні  дуже мало інформації в ЗМІ щодо проблем галузі, і практично немає інформації про позитивні зміни в цій сфері бізнесу. Однією з вдалих акцій з пропагування туризму в країні було названо акцію «Сім чудес України», започатковану Миколою Томенком.

Туристична галузь України на даному етапі лише розвивається. Є  успіхи, але й триває щоденна боротьба за якість інфраструктури, удосконалення законодавчої бази. Серед проблем туризму експерти називали такі, як недосконалість законодавчої бази щодо курортів та туризму; нерозвиненість інфраструктури, а також відсутність державної політики щодо пропагування туристичних послуг на внутрішньому та міжнародному рівні.

На початку ХХІ ст. Україна має реальний шанс посісти гідне місце у світовому туристичному бізнесі, але для цього ще багато  треба зробити. По-перше, сформувати в суспільстві думку про важливість цієї галузі для економіки країни. По-друге, створити умови для розвитку туризму на державному рівні, розробити і реалізувати ряд культурно-мистецьких заходів, що підсилять імідж України, продемонструють її історію і традиції світовій спільноті.

Україна – держава з багатьма конкуруючими ідентичностями. Українці завжди славилися гостинністю, майже кожне місто має власне обличчя. Фахово портібно розробляти путівники, розвивати інфраструктуру, пропонувати екскурсії і послуги, щоб зацікавити туристів, не тільки  іноземців, а й з інших регіонів України, так би мовити власного виробництва. Працювати на зовнішій ринок, починаючи з внутрішнього. У головах пострадянських народів викорінити совковий спосіб мислення важко, різноманітні запозичені слогани не вписуються у контекст української ментальності. Для творення позитивного іміджу України потрібні фахівці з новим, креативним мисленням, глибоким знанням традицій, звичаїв власного народу, його ментальності.

Від любительського гуртка до сцени оперного театру,  - кожен мистецький прояв має свого глядача, свою аудиторію, яка розширюється після того, як про неї пишуть у соціальних мережах. Навіть, здавалося б, незначний виступ може набути популярності у майбутньому у мережі Інтернет. Ми понад 15 років вивчаємо процес формування іміджу України через культурно-мистецькі акції, досліджуємо позиціонування крізь призму подачі інформаційних матеріалів у вітчизняних ЗМІ. Розглядаємо сприйняття України як привабливої для інвесторів туристичної держави   потенційними туристами з інших держав. Туристична привабливість країни у ЗМІ формується в залежності від продюсування грандіозних міжнародних мистецьких та освітніх акцій.

Імідж країни в сучасному світі стає важливим економічним ресурсом та одним з ключових чинників її конкурентоспроможності. Освітні, мистецькі, культурні та шоу-бізнесові проекти відіграють значущу роль у формуванні іміджу країни. Продюсування є ключовим інструментом у ефективності заходів. Прагнення  держав  посісти лідируючі позиції на світовому ринку, створити сприятливу громадську думку  ставить першочерговим завданням формування позитивного іміджу країни в світі  за допомогою медіа інструментів та активності на ринку шоу-бізнесу. Питання іміджу об’єктивно  посідає одне з чільних місць в системі пріоритетів розвитку держави.  Імідж країни, її репутація в зарубіжних ЗМІ і громадсько-політичних та ділових колах є основою зростання економічних показників: успішного просування товарів, в тому числі туристичних продуктів та послуг на міжнародному ринку, сприяє стабільному соціально-економічному розвитку та залученню інвестицій в її економіку, відкриттю нових напрямів діяльності і розвитку держави. На сьогодні сфера культури і туризму в багатьох країнах світу визначається як одна із провідних в народному господарстві. На їх долю випадає  понад 25% світового валового національного продукту, всіх робочих місць та світових споживчих витрат.

Продюсування державних проектів – це колективна праця. Продюсуючи (проект) об’єкт, дуже важливо інтерпретувати ситуації так само, як це роблять усі інші члени групи, на яких спрямований (об’єкт) проект. Люди реагують не тільки на об’єктивні характеристики ситуації, а й на значення, яке ці ситуації мають для них. І як тільки вони надали ситуації певне значення, їхня подальша поведінка визначається цими значеннями. З допомогою ЗМІ продюсер маніпулює масами, створюючи попит на свої послуги, на проект. Наприклад,  така ситуація: поширюються плітки, що незабаром  артист піде зі сцени, або помре. Люди поспішають розкупити квитки на «прощальний» або «останній» його виступ. В результаті прибуток високий, а артист може залишитися у шоу-бізнесі, виправдовуючи свою хитрість тим, що він не може йти якщо так багато людей цінують його творчість. Це маркетинговий хід,  результат продюсерської діяльності. Прогнози в медіа часто збуваються, диктуючи попит на певний проект (суб’єкт, об’єкт)  чи послугу.

Продюсер,  насамперед, – організатор  команди фахівців, яка й робить проект, тому дуже важливі навики комунікаційної діяльності.

Гіпотези дослідження. Існують полярні  думки про Україну як державу туристичну – деякі ЗМІ запевняють, що це міф, інші, навпаки, показують реальну картину отриманих від туризму фінансових надходжень. Системним вважається підхід, за умов врахування повного переліку чинників, що впливають на формування заявленого іміджу: від законодавства до інформаційної політики держави. Гіпотезою дослідження вважаємо твердження про те,  що Україна таки має імідж туристичної країни, але він не надто привабливий і потребує удосконалення і популяризації.

Кадри вирішують все... Найцінніше в державі – це її народ. Кваліфіковані фахівці – запорука успіху будь якого проекту, зокрема творення позитивного іміджу держави. І працівники ЗМІ, і державні кадри, і потенційні працівники туристичного сектору мають добре орієнтуватися в суспільних процесах, відбирати для удосконалення комунікаційних процесів такі факти й події, за якими вгадується явище, вміти аналізувати його у процесі роботи над прес-релізом чи іншим іміджевим, рекламним матеріалом, який має бути композиційно струнким, глибоким, аргументованим, написаним грамотно, максимально інформативним, закличним до співпраці, цікавий за стилем і формою.

Освітні та мистецькі проекти державного значення тісно пов’язані зі сферою туризму, де туризм розглядаємо, як іміджетворюючий і високоприбутковий сектор економіки та чинник підвищення міжнародного авторитету України. Наразі постає питання про необхідність формування іміджу країни як туристичної держави не тільки на міжнародному рівні, а й в середині країни.  В управлінні процесами створення і просування іміджу країни вирішальна роль належить   працівникам культури і мистецтва, продюсерам, засобам масової комунікації, - у сучасному світі лише під їх дією складається певне ставлення і до країни,  і  до її громадян.

 

Вероніка Чекалюк ,
доцент кафедри журналістики та мовної комунікації

 

Регіональні навчальні заклади (синій)Захисти дисертаційНабір на навчання (синій)_2015

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook