- Головна
- Історія факультету
- Навчальна робота
- Наукова робота та інноваційна діяльність
- Наукові послуги
- Магістерські програми
- Аспірантура
- Міжнародна діяльність
- Конференції
- Підготовчі курси до складання НМТ в НУБіП України
- Списки студентів
- Стипендія
- Вибіркові дисципліни
- Головні події (за роками)
- Зимова екзаменаційна сесія 2024-2025 н.р.
- Наукові видання
- Правила вступу 2024
- Консультаційно-підготовчі курси
- ЄВІ
- Профспілкова організація факультету
- Академічна доброчесність
- Скринька довіри
- Сторінка магістра
- Онлайн-лекторій
- Телеканал "Свій НУБіП"
ЄВІ
ДОПОМОГА У ПІДГОТОВЦІ ДО СКЛАДАННЯ ЄВІ!
(ОНЛАЙН-КУРСИ ПО ПІДГОТОВЦІ ДО ЄВІ З ІНОЗЕМНОЇ МОВИ) Гуманітарно-педагогічний факультет запрошує студентів 4-х курсів усіх факультетів на онлайн-курси по підготовці до складанні ЄВІ з англійської, німецької, французької мов для вступу до магістратури.
Структура ЄВІ
1 частина - читання (Reading) - передбачає 4 завдання.
2 частина - використання мови (Use of English) - передбачає 2 завдання.
Час на виконання - 60 хвилин.
Програма, на основі якої укладатимуться завдання - див. посилання.
1. Корисні посилання:
https://zno.osvita.ua/master/english/
https://zno.osvita.ua/master/german/
https://learn.ztu.edu.ua/pluginfile.php/73174/mod_resource/content/1/Lexical-minimum-ZNO-eng.pdf
https://www.britishcouncil.org.ua/english/learn-online/websites
https://vintest.org.ua/evi-efvv/
2. Онлайн-ресурси, вправи, блоги:
https://bbc.co.uk/learningenglish — BBC Learning English. Величезний вибір безкоштовних матеріалів, статей, завдань для різних рівнів.
https://learnenglish.britishcouncil.org — British Council Learn English. Багато різних навчальних матеріалів для всіх рівнів.
https://cambridgeenglish.org/learning-engl…/activities-for-learners/ — сайт Cambridge Assessment English, на якому зібрано багато вправ для різних рівнів.
https://dictionary.com — не лише словник, а й блог зі статтями про походження різних слів і виразів, тести, кросворди, ігри в слова, рубрика «Слово дня».
https://dictionary.cambridge.org — онлайн-версія словника Cambridge English Dictionary.
https://vocabulary.com — сайт для вивчення англійських слів.
https://grade.ua/blog/#categories=Exams – все про іспити з англійської мови
https://babeleo.com/ -книги з оригінальними текстами для читання
http://englishtips.org/ - різноманітні ресурси для вивчення англійської мови, підручники, посібники
http://www.loyalbooks.com/ - колекція безкоштовних аудіокниг англійською мовою
3. Youtube-канали, відеоуроки:
https://www.engvid.com/ — безкоштовні відеоуроки англійської мови, записані командою вчителів. Цікаві, динамічні, зрозумілі пояснення.
https://www.youtube.com/c/PuzzleEnglishLIVE - короткі відеоуроки та пояснення
https://www.youtube.com/channel/UCxJGMJbjokfnr2-s4_RXPxQ - канал вчителя англійської мови
https://www.youtube.com/channel/UCu3I4AOz_MRybi4T7_3f0fw/featured - канал для вивчення англійської мови
4. Книги для самостійної освіти (англ мова):
Кембриджська серія In Use. Посібники з усіх категорій: English Grammar in Use, English Vocabulary in Use, English Collocations in Use, English Idioms in Use, English Phrasal Verbs in Use, English Pronunciation in Use. Підручники, побудовані за принципом: пояснення — вправи. Ідеальні для самоосвіти. Є різні рівні.
My GrammarLab by Mark Foley and Diane Hall.
Grammarway by Virginia Evans and Jenny Dooley. Підхід до граматики: ґрунтовний, з термінами і розжовуванням усіх деталей. Є чотирьох рівнів.
Oxford Word Skills by Ruth Gairns and Stuart Redman. Лексика. Для трьох рівнів: Beginner, Intermediate і Advanced
Use of English B2 for all exams by E. Moutsou, MM Publication
Exam BoosterB1-B2 by K.Protsenko, Chris Reese
Focus Second Edition з додатком Focus on Exams.UA, Pearson
Get 200! Book 1 і Book 2, New edition for Ukraine by Marta Rosinska, Lynda Edwards, Macmilian Education.
Oxford Exam Trainer B2 by Helen Weale, Oxford University Press
ЄВІ_Німецька мова
1. Онлайн-ресурси, вправи, блоги:
https://www.lingohut.com/uk 125 уроків німецької мови для самостійного вивчення.
https://www.dw.com/uk Deutsche Welle. Містить курси німецької мови різних рівнів – від елементарного рівня володіння до компетентного знання мови, що розвивають навички читання, письма, знання граматики і вимову.
https://mein-deutschbuch.de/startseite.html Вправи з граматики.
2. Youtube-канали, відеоуроки, подкасти:
https://www.youtube.com/channel/UCEATtEe3t8x9flI13k_zVQQ Відеожурнал Ради німців України. Короткі репортажні ролики, документальні фільми німецькою мовою з українськими субтитрами.
https://www.youtube.com/channel/UC5ZnpdkQIit8TWhGVDiDnQQ Youtube-канал „Hallo Deutschschule“ допоможе пройти рівні А1 та А2. Пояснення лексики з повсякденних ситуацій та найкорисніші граматичні структури!
https://ru.duolingo.com/ Мобільний додаток Duolingo (для IOS та Android) чудово підійде для тих, хто тільки почав вивчати мову.
https://www.tvnow.de/rtl Сучасні німецькі серіали і фільми з телевізійної програми мовою оригіналу, які можна дивитися онлайн.
https://www.goethe.de/prj/dfd/de/home.cfm „Deutsch für Dich“ від Goethe-Institut. Навчальні матеріали за рівнем володіння мовою і темами.
https://www.podcast.de/ Подкасти, аудіо- і відеофайли.
https://www.goethe.de/de/spr/mag.html Подкасти німецькою мовою за рівнями А1–В1. Текстовий супровід під кожним подкастом.
3. Книги для самостійної освіти:
https://www.duden.de/ Головний онлайн-словник німецької мови, де зібрані всі правила правопису, граматики із прикладами вживання слів та синонімами до кожного слова
Методичні рекомендації щодо виконання завдань ЄВІ
Загальна кількість завдань тесту – 42.
На виконання тесту відведено 60 хвилин.
Тест має дві частини.
Частина «Читання»
27 хв.
У частині тесту з читання використовуються різнопланові тексти, що дає можливість повною мірою визначити вміння учнів (абітурієнтів) розуміти прочитане. Усі ці тексти є автентичними, тобто взятими з англомовних джерел.
Мета перевірки цього виду мовленнєвої діяльності – оцінити вміння абітурієнтів читати та розуміти автентичні тексти самостійно, у визначений часовий проміжок.
Виконуючи завдання з читання, вступники повинні:
ü розуміти автентичні тексти різних жанрів і стилів, що відображають реалії життя та відповідають віковим особливостям випускників шкіл;
ü демонструвати свої вміння використовувати різні види читання (ознайомлювальне, переглядове та вивчаюче читання);
ü уміти виділяти головну думку (ідею), розуміти деталі тексту, як цього вимагають завдання, навіть якщо текст уміщує певну кількість невідомих слів або виразів;
ü слідкувати за основною думкою тексту, знаходити специфічну інформацію;
ü відокремлювати потрібну інформацію від непотрібної;
ü робити висновки з контексту;
ü розуміти структуру тексту, розпізнавати зв’язки між частинами тексту.
Для перевірки вмінь та навичок з читання використовують різні форми завдань закритого типу. Частина тесту з читання містить завдання таких форм:
– завдання на встановлення відповідності;
– завдання з вибором однієї правильної відповіді;
–завдання на заповнення пропусків у тексті.
Кожне завдання починається з інструкції, у якій пояснено, що саме необхідно робити.
Завдання 1, 3 на встановлення відповідності
(Task 1: № 1–5; Task 3: № 11–16)
5 хв – на кожне завдання (10 хв)
У завданнях запропоновано дібрати заголовки до текстів / частин текстів з наведених варіантів; твердження / ситуації до оголошень / текстів; запитання до відповідей або відповіді до запитань.
За допомогою таких завдань перевіряється вміння розуміти тему та ідею тексту (частин тексту, окремих абзаців), а також уміння знайти необхідну спеціальну інформацію в тексті.
Як виконувати завдання на встановлення відповідності
ü Перед виконанням завдання уважно прочитайте інструкцію до нього.
ü Спочатку завжди читайте заголовки, твердження, а потім текст або частини тексту.
ü Якщо необхідно встановити відповідність між запитаннями та відповідями, намагайтеся знайти частину тексту, у якій міститься відповідь на конкретне запитання.
ü Пам ятайте, що серед запропонованих заголовків (тверджень, запитань) є додаткові три заголовки (твердження, запитання), що не можуть бути правильними відповідями.
ü Зазвичай, у формулюванні заголовків (запитань, тверджень) використовуються синоніми, схожі фрази або перефразовані вирази, тому не потрібно шукати у відповідях ті самі слова, що й у заголовках (запитаннях, твердженнях).
Завдання з вибором однієї правильної відповіді
(Task 2: № 6–10)
5 хв
Завдання має основу та чотири варіанти відповіді, з яких лише один правильний.
Як виконувати завдання з вибором однієї правильної відповіді
ü Перед виконанням завдання уважно прочитайте інструкцію до нього.
ü Уважно прочитайте запитання (або твердження, що потрібно закінчити) й варіанти відповідей до них, а потім прогляньте текст.
ü Запитання (або твердження, що потрібно закінчити) до тексту в завданнях з вибором однієї правильної відповіді розміщені в тому ж порядку, що й інформація в тексті. Тому спочатку визначте, якої частини тексту стосується кожне запитання (твердження).
ü Поверніться до початку тексту та, уважно перечитуючи кожну визначену відповідно до запитань частину, підкресліть речення (вислови), що містять правильну відповідь.
ü Намагайтеся зрозуміти зміст прочитаного, а не шукати в тексті ті самі слова (фрази), що й у запитаннях або у твердженнях, що потрібно закінчити. Зазвичай при формулюванні запитань використовуються синоніми, схожі фрази або перефразовані вирази.
ü Позначте правильну відповідь серед запропонованих варіантів, виключивши неправильні.
Завдання на заповнення пропусків у тексті (Task 4: № 17–22)
12 хв
У завданнях запропоновано доповнити абзаци / речення в тексті реченнями / частинами речень, словосполученнями / словами з наведених варіантів.
За допомогою завдань на заповнення пропусків перевіряють знання лексики, синонімів і вміння використовувати ті чи інші синоніми залежно від контексту, уміння вживати сталі вирази та словосполучення відповідно до контексту, а також розуміння структури тексту та вміння розпізнавати зв’язки між частинами тексту.
Як виконувати завдання на заповнення пропусків
Перед виконанням завдання уважно прочитайте інструкцію до нього.
Щоб зрозуміти тему, швидко прочитайте текст, ігноруючи пропуски.
Уважно прочитайте частини речень, речення або слова (словосполучення), які потрібно вставити в текст замість пропусків, намагаючись зрозуміти їх.
Шукайте зв’язок між частиною речення (реченням) або словом (словосполученням), яке необхідно вставити, і текстом, вибираючи правильну відповідь, та аналізуйте граматичні форми, що передують пропуску або розташовані відразу за ним.
Вибираючи правильну відповідь, не забувайте про зміст. Вибрані вами частини речень (речення), слова (словосполучення) повинні відповідати не тільки граматичній структурі, але й змісту речення (абзацу, частини тексту), у яке ви його вставляєте.
Приклад
У цьому завданні необхідно заповнити пропуски в тексті частинами речень, використавши надані варіанти. Для виконання цього завдання важливе значення має повне розуміння змісту запропонованого тексту, тому потрібно уважно прочитати текст.
1. Спочатку перегляньте текст з метою загального його розуміння, ігноруючи пропуски слів і використовуючи методику ознайомлювального читання. Потім прочитайте частини речень, надані як варіанти для заповнення пропусків.
2. Читаючи другий раз, позначте відповіді, які знаєте напевне, вибравши відповідні за змістом частини речень з-поміж запропонованих до кожного пропуску. Проаналізуйте граматичні форми, що передують пропуску або розташовані відразу за ним, визначивши зв’язок між частиною речення, яку необхідно вставити, і текстом.
3. Визначивши правильну відповідь, переходьте до наступного пропуску.
Частина «Використання мови»
24 хв.
Ця частина тесту містить завдання на заповнення пропусків. У ній використовують різні типи текстів. Усі ці тексти є автентичними, тобто взяті з англомовних джерел.
Завдання на заповнення пропусків у тексті
(Task 5: № 23–32, Task 6: № 33–42)
12 хв – на Task 5
12 хв – на Task 6
За допомогою завдань на заповнення пропусків у цій частині тесту перевіряють знання лексики, синонімів і вміння використовувати синоніми, враховуючи їх значення; уміння вживати сталі вирази та словосполучення відповідно до контексту, а також перевіряють уміння правильно використовувати різні граматичні структури, артиклі, слова-зв’язки, фразові дієслова, прийменники, розрізняти часові
форми дієслів тощо.
Як виконувати завдання на заповнення пропусків
ü Перед виконанням завдання уважно прочитайте інструкцію до нього.
ü Щоб зрозуміти тему, швидко прочитайте текст, ігноруючи пропуски.
ü Уважно прочитайте слова (словосполучення), які потрібно вставити в текст замість пропусків, намагаючись зрозуміти їх.
ü Вибираючи правильну відповідь, аналізуйте граматичні форми, що передують пропуску або розташовані відразу за ним.
ü Не забувайте, що вибрані форми слова (словосполучення) повинні відповідати граматичній структурі речення, у яке вставляються.
4 хв. – для перевірки виконаних завданих
5 хв. – для перенесення на бланк відповіді
Колектив кафедри англійської філології напрацював систему порад, які обов’язково стануть в нагоді при вивченні англійської мови.
Граматика
- Незважаючи на те, що я знаю правила, я хвилююсь, коли роблю граматичні помилки в мові. Чи можу я сподіватися на те, що коли-небудь буду володіти англійською мовою досконало?
Найімовірніше, що ні! Але чи потрібна досконалість? Ось деякі поради, які можуть вам допомогти:
* Чим більше ви будете розмовляти, читати і слухати англійською мовою, тим краще ви засвоїте основні елементи граматики.
* Купіть підручник граматики і робіть граматичні вправи на ті теми, в яких ви менш компетентні.
* Шукайте можливості розмовляти англійською мовою в реальних ситуаціях. У таких умовах граматиці навчаєшся природним чином.
* Такі граматичні явища, як часи англійського дієслова, артиклі, прийменники досить складні для оволодіння. Навіть найбільш просунуті в англійській люди роблять помилки на базові елементи граматики.
Аудіювання
- Сприйняття англійської мови на слух – найбільша моя проблема. Як тільки я її чую, то багато чого не розумію, а якщо людина говорить дуже швидко або зі складним акцентом, то в мене починається паніка, і тоді я взагалі перестаю що-небудь розуміти.
У своїй проблемі ви не самотні. Навіть "носії мови" "вимикаються", якщо хтось говорить про що-небудь нецікавою для них або вживає занадто багато спеціальних термінів.
* Паніки можна уникнути, якщо практикуватися в аудіюванні. Наприклад, коли ви слухаєте аудіозаписи на заняттях англійської мови, постарайтеся дотримуватися наступних рекомендацій:
* Звертайте увагу на слова, які виділяються диктором інтонаційно. Вони, як правило, містять основну інформацію.
* Після першого прослуховування постарайтеся зрозуміти основну ідею розповіді. Звернути увагу на деталі ви зможете, коли будете слухати його вдруге. В окремих випадках (наприклад, прослуховування інструкції) потрібне розуміння кожного слова.
* Намагайтеся використовувати різні способи в тренуванні розуміння текстів на слух. Іноді корисно прослухати текст кілька разів, поки кожне слово не стане зрозумілим, а іноді корисно перевірити, скільки ви розумієте після одноразового прослуховування.
* Звикайте до природної англійської мови. Ви можете слухати новини, а також дивитися фільми англійською мовою з субтитрами.
Розмовна мова
- Я вивчила багато нових слів і знаю граматику, але не вмію розмовляти, тому що не вистачає практики. Тому мені здається, що я не знаю англійської.
Це проблема будь-якої людини, якщо ви не живете в країні мови, яку вивчаєте. Немає сумніву, що найкращий спосіб вивчити мову – це розмовляти.
* Практикуйтеся в розмовній мові зі своїми однокурсниками. Не хвилюйтеся, якщо спочатку ви будете почувати себе дивно.
*Використовуйте будь-яку можливість спілкування з носіями мови. Буде краще, якщо ви з ким-небудь заведете знайомство. Якщо у вас є друг за листуванням, то спробуйте зустрітися з ним.
* Розмовляйте англійською з тими, для кого англійська мова також не є рідною. Пам'ятайте, що ви не завжди будете спілкуватися нею тільки з британцями або американцями. Якщо є можливість, відвідайте країну мови, яку вивчаєте. Якщо немає можливості поїхати в країну мови, станьте членом англійського мовного клубу.
Словниковий запас
- Мені дуже подобається вчити нові слова і вирази. Проблема полягає в тому, що я їх дуже швидко забуваю. Порадьте, що робити, щоб їх пам'ятати.
Насправді деякі слова немає необхідності спеціально вчити, в той же час є такі слова, які потрібно вчити напам'ять і використовувати в мові, перш ніж вони закріпляться в пам'яті. Постарайтеся використовувати такі прийоми:
* Будьте вибагливі по відношенню до слів, які ви хочете вивчити. Вибирайте тільки ті, які вам знадобляться в мові.
* Перевіряйте слова у словнику. У хорошому словнику ви знайдете: правильне написання та транскрипцію слова, значення слова в різних контекстах, а також перевіряйте "граматику слова".
* Заведіть словник для нових слів. Поряд зі словом записуйте речення або фразу, в якому воно використовується.
* Намагайтеся, як можна частіше використовувати нове слово в усній або письмовій мові. Таким чином, слово швидше закріпиться в пам'яті.
* Повторюйте і вчите нові слова хоча б раз на тиждень. Попросіть когось перевірити вас. Можете записати нові слова на магнітофон: роблячи паузу після кожного слова, називайте його переклад. Таким чином, у вас буде можливість протестувати себе у вільний час.
Письмо
- Я добре пишу по-англійськи, але іноді здається, що в мене немає прогресу. Тому що коли я використовую більш складні вирази або структури, то роблю помилки, тому доводиться використовувати тільки ті, які мені добре знайомі.
У тому, що ви застерігає себе від помилок, немає нічого поганого, але іноді потрібно експериментувати, щоб поліпшити свої навички. Ось декілька підказок.
* Коли пишете, експериментуйте з двома або трьома новими словами або граматичними структурами.
* Не хвилюйтеся, якщо зробите помилку. Якщо ви в чомусь не впевнені, то можете зробити позначку на полях, а потім проконсультуватися у викладача про правильність написання.
* Коли читаєте журнали, газети або листи, виписуйте нові вирази, які надалі зможуть вам стати в нагоді.
Ось ще практичні поради, які можна розділити на кілька блоків.
Блок 1
• Оволодійте 6 видо-часовими формами дієслова для спілкування на побутовому рівні
• Навчіться використовувати модальні дієслова, дієслово “бути” та допоміжні дієслова
• Намагайтеся порівнювати речі, ставити питання та відповідати на них
• Вивчіть близько 1200 слів та основні перехідні та неперехідні дієслова
• Аудіо уроки допоможуть поставити вимову та навчать розуміти інших людей
• Зверніть увагу на утворення прислівників, прикметників та утворення складних речень
Блок 2
• Покращуйте граматику розмовної мови
• Зрозумійте Present Perfect та його відмінність від інших часових форм
• Навчіться вживати пасив
• Позбувайтеся від страху розмовної мови, відпрацьовуйте деякі конструкції до автоматизму
Блок 3
• Повністю навчіться вживати часові форми дієслова, які залишилися, і зрозумієте легкість англійської граматики
• Зрозумійте всі модальні дієслова та тонкощі перекладу, які вони передають
• Навчіться висловлювати думки на кшталт «Якщо..., То...»
• Чим більше вивчите слів, тим більше зможете утворювати похідних від вже відомих
• Засвоїте мову до Intermediate
• Доросла людина вже може використовувати ці знання при влаштуванні на роботу
Блок 4
• Вивчіть складні граматичні конструкції – інфінітив, герундій та дієприкметник
• Засвоюйте все вивчене на розмовному рівні
• Відпрацьовуйте все вивчене до автоматизму
• Навчіться сприймати тонкощі англійської мови в розмовній та письмовій формах
• Будете впевнено дивитися фільми, розуміти слова пісень та побутові розмови
• Спробуйте скласти іспит
Навчіться переключатися, адже увага після 25 хвилин знижується, тому рекомендуємо розслабитися 2-3 хвилини або випити філіжанку кави чи чаю.
Працюйте систематично та не нервуйте! Вірте в свої сили! У вас все вийде!!! Тому не варто гаяти час, адже головне – це бажання!