Робоче засідання проєктної групи ОПП “Управління навчальним закладом’’
Попри надскладні умови, соціально-економічні виклики НУБіП України дивиться в майбутнє і впевнено рухається в напрямі ефективного забезпечення акредитаційних процесів, що є невід’ємною складовою освітньої складової діяльності університету.
15 грудня на базі випускової кафедри управління та освітніх технологій відбулося розширене засідання проєктної групи з обговорення й окреслення пріоритетних шляхів щодо підготовки до проходження планової акредитації освітньо-професійної програми «Управління навчальним закладом» для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти за спеціальністю 073 Менеджмент.
У засіданні взяли участь професор Ірина Шумілова (гарант ОПП), завідувач кафедри, професор Сергій Кубіцький, професор Наталія Гречаник, доцент Людмила Білан, доцент Василь Базелюк, начальник навчального відділу Ярослав Рудик, старший викладач Сергій Михнюк. До зустрічі також долучилася заступниця начальника навчального відділу з магістерських програм Олена Колеснікова.
До порядку денного було внесено питання підготовки до проходження акредитації, формування відомості про самооцінювання освітньо-професійної програми і в цьому контексті дотримання всіх вимог чинного законодавства та нормативно-регулятивних документів університету.
Консультантом у цьому питанні виступив, запрошений гість – провідний фахівець відділу акредитації освітніх програм Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти доцент Олександр Земка.
Зокрема, в атмосфері дружнього, професійного, практико зорієнтованого діалогу відбулося обговорення актуальних і ключових питань щодо особливостей акредитаційної експертизи освітніх магістерських програм.
Також у перебігу зустрічі було приділено увагу таким питанням: узгодженість місії і стратегії університету та цілей освітньої програми, форми дієвого залучення роботодавців до формулювання цілей і ПРН ОП; значущість наскрізної динаміки ОП; формат представлення вибіркових ОК (за блоками, за списком); різноаспектність висвітлення практичної підготовки здобувачів освіти; наскрізний зв’язок соціальних навичок здобувачів із цілями ОП і їх майбутньою професійною діяльністю; професійна та освітня кваліфікація студентів; місце й роль самостійної роботи в освітньому процесі; дуальна форма навчання; порядок і правила визнання у вищій освіті результатів навчання, здобутих шляхом неформальної та/або інформальної освіти; дослідницький компонент та елементи дослідження в освітньому процесі; академічна мобільність здобувачів вищої освіти та НПП тощо.
Доповідь Олександра Земки викликала жваве обговорення. Так, заступниця начальника навчального відділу з магістерських програм Олена Колеснікова закцентувала увагу на дискутивному питанні щодо наявності досвіду професійної діяльності НПП (п. 37 і п. 38 Ліцензійних вимог провадження освітньої діяльності). Також професор Наталія Гречаник задала уточнюючі питання щодо анонсованих НАЗЯВО процесів узгодження особливостей експертизи відповідно до чинного законодавства в інституційній частині та можливе їх врахування в підготовці до акредитації ОПП.
Викладачі кафедри висловлюють подяку Олександру Земці за приділений час і професійне консультування, а всім членам робочої групи та колективу кафедри бажаємо безперешкодно й ефективно рухатись до результату. Сподіваємось на подальшу співпрацю! Далі буде…
Наталія Гречаник,
професор кафедри управління та освітніх технологій