Про забезпечення безпеки студентів, готовність укриттів та особливості проведення практичних інструктажів по правилам поведінки під час оголошення повітряної тривоги, особливості виховної роботи обговорено на Раді з організації виховної діяльності

7 серпня 2022, 22:40
м. Київ

     Актуальні питання забезпечення безпеки студентів, готовність укриттів та особливості проведення практичних інструктажів по правилам поведінки під час оголошення повітряної тривоги, особливості організації і проведення виховної роботи в умовах воєнного стану розглянуто на засіданні Ради з організації виховної діяльності 03 серпня 2022 року під керівництвом Голови ради проректора з навчальної і виховної діяльності академіка Кваші Сергія Миколайовича.

 

    У вступному слові Сергій Кваша зупинився на особливостях організації навчальної і виховної роботи в умовах воєнного стану і наголосив на тому, що всі в більшості заступники директорів інститутів, заступники декана з виховної роботи ефективно і якісно організували виховну роботу в екстремальних умовах під час збройної агресії Росії.

    Звернув особливу увагу на виконання планів виховної роботи і дотримання рекомендацій «Програми виховання студентів «Громадянин, Патріот, Фахівець»». Звернув увагу на військово-патріотичному вихованні студентської молоді, необхідності внесення відповідних змін в плани виховної роботи. Виховна робота завжди була невід’ємною складовою освітнього процесу, а зараз, в умовах військової агресії рф проти України, її важливість складно переоцінити. Усе, що відбувається зараз – виклик для університету, науково-педагогічних працівників та студентів. Звісно, постає питання: як саме працювати просто зараз, як розставити акценти?

  Найважливішими на нашу думку напрямами виховної роботи зараз мають стати: психологічна та емоційна підтримка студентів; навчання правил поведінки в умовах воєнного стану (під час повітряних тривог, поводження з вибухонебезпечними предметами, перша медична допомога тощо); адаптація та підтримка студентів; розвиток критичного мислення та медіа грамотності; національно-патріотичне виховання та військово-патріотичне виховання.

   Під час військових дій та воєнного стану студенти є однією з найбільш вразливих категорій і потребують психологічної підтримки. С самого початку війни використовувались сучасні інформаційно-комунікативні технології в виховній роботі і наданні психологічної допомоги і консультацій. 

     Саме зараз студенти найбільше потребують підтримки та розуміння, академічні успіхи та оцінки відходять на другий план. Той факт, що студенти, на жаль, поступово вимушено звикають до нових реалій, не означає, що вони можуть обійтися без підтримки наставників і родини. Вони як ніколи її потребують. Їм потрібна наша впевненість у тому, що все буде добре, наша стійкість та віра в перемогу навіть у важкі часи невизначеності. До того ж тепер наставник-куратор додатково стає ще й справжнім психологом! Тому куратори академічних груп постійно проводили кураторські години з використанням платформи ZOOM або WEBEX. Метою такої роботи є психологічна підтримка, спілкування, переключення уваги студентів від подій які відбуваються у державі.

  Під час таких зустрічей обговорюються питання організації навчання під час воєнного стану, процедура ліквідації академічних боргів та відпрацювання поточної атестації. Про кризові події які відбуваються в країні, про взаємодопомогу один одному, про волонтерську діяльність, а також розмови на довільні теми, які допомагають відволікти студентів та стабілізувати їх психологічний стан. Навчально-науковий центр виховної роботи і соціального розвитку розробив і розмістив практичні рекомендації для наставників академічних груп.

   Було організовано надання психологічної допомоги і консультування учасників освітнього процесу в Онлайн режимі.

  Налагоджена тісна співпраця з Центром Соціально-психологічної служби кафедри психології Гуманітарно-педагогічного факультету університет. Більшість виховних заходів за напрямками виховної роботи проводились в Онлайн форматі.

    В той же час, ми спостерігаємо, що не всі нажаль інститути і факультети змогли вчасно відреагувати на зміни часу і обставини. Необхідно провести підвищення кваліфікації і навчити наставників шукати сучасні інтерактивні форми проведення різноманітних заходів, з метою залучення студентів до виховного процесу і таким чином не втратити процес всебічного формування особистості! Неможливо безумовно замінити живе спілкування але обставини примушують нас до змін і пошуків шляхів до підвищення якості і ефективності військово-патріотичного виховання сучасної студентської молоді в умовах війни.

    Головне не втратити студентів, допомогти їм розібратися де правдива, актуальна і професійно необхідна інформація, як розпізнавати діпфейки і як з ними боротись! Дезінформація становить собою величезну зброю, коли опиняється у руках людей. Але ще більшого масштабу вона набуває, коли отримує підсилення від технологій.

   Сергій Миколайович зазначив що, колектив нашого університету з першого дня збройної агресії не припиняв жодного дня роботу і навчальний процес.

  Ректорат сформував команду, яка ефективно керувала і забезпечувала якість освіти і функціонування всіх служб нашого університету.

 

    В своїй доповіді директор Навчально-наукового центру виховної роботи і соціального розвитку Геннадій Ржевський «Про забезпечення безпеки студентів і працівників університету, готовність укриттів та особливості проведення практичних інструктажів по правилам поведінки під час оголошення повітряної тривоги» наголосив, що нова реальність диктує нові правила життя. Тепер одне з найважливіших завдань – навчити студентів і науково-педагогічних працівників правилам безпеки, які допоможуть зберегти життя. Студенти повинні знати: які заборони та обмеження діють під час воєнного стану; що таке «тривожна валіза», як її зібрати, що туди покласти; як діяти під час повітряних тривог (що робити, якщо сигнал застав удома / на вулиці / в магазині тощо); як поводитися під час обстрілів; що робити у випадку виявлення вибухонебезпечних предметів; як надавати першу до медичну допомогу.

     До прибуття студентів центром розроблено і роздано адміністраціям інститутів та факультетів алгоритм дій під час сигналу «Повітряна тривога», схеми розміщення найпростіших сховищ, пам’ятки по встановленню застосунка «Повітряна тривога та Київ цифровий». Особливо наголосив на обов’язковому виконанні вимог ректорату, щодо проведення по прибутті студентів, практичних тренінгів і доведення алгоритму дій під час оголошення сигналу «Повітряна тривога» під підпис і його обов’язкового дотримання. Зі сторони ректорату зроблено все необхідне для забезпечення функціонування найпростіших укриттів як під час навчання в корпусах так і під час проживання в гуртожитках студентського містечка.

  Запрошено відповідних професійних фахівців Голосіївського ДСНС, представник Голосіївської ради, Голосіївської національної поліції для оцінки готовності і відповідності вимогам найпростіших укриттів.

     Всі сховища відповідають вимогам до найпростіших укриттів і забезпечені всіх необхідним обладнанням з розрахунку на ту кількість студентів яка буде перебувати в сховищі під час оголошення сигналу «Повітряна тривога».

    Обладнання укриттів розраховується на безперервне перебування впродовж не менше 48 годин, тож адміністацією університету забезпечено:

- місця для сидіння (лежання). Можна використовувати наявні в закладах стільці, лавки чи ліжка, спортивні мати, каремати;

- ємності з питною водою (одна особа/2 л на добу);

- контейнери для продуктів харчування;

- виносні баки для нечистот, що щільно закриваються (для неканалізованих будівель і споруд);

- резервне штучне освітлення (електричні ліхтарі, свічки, гасові лампи тощо) та електроживлення;

- первинні засоби пожежогасіння (відповідно до встановлених норм);

- засоби надання медичної допомоги;

- засоби зв’язку та оповіщення (телефон, радіоприймач, інтернет, рекомендовано встановлення Wi-Fi пристроїв);

- шанцеві інструменти (лопати штикові та совкові, ломи, сокири, пилки, ножівки тощо).

     Отже, університет готовий до відновлення навчання в очному і змішаному форматі.

 

    Заступники директорів інститутів/деканів факультету з виховної роботи прозвітували про особливості підготовки планів виховної роботи на новий 2022 -2023 навчальний рік в умовах воєнного стану. Були обговорені проблемні питання особливостей організації і проведення традиційних виховних заходів і стан виконання програми виховання студентів «Громадянин, патріот, Фахівець». Кожний учасник засідання мав можливість долучитися до обговорення проблемних актуальних питань і запропонувати власні пропозиції щодо покращення організації і проведення виховної роботи в умовах війни.

      Микола Костенко представив результати проведення спартакіади студентів за 20221 - 2022 навчальний рік.

      Рада розглянула актуальні питання організації і проведення спортивно-масової роботи та формування здорового способу життя в умовах воєнного стану з перших днів відновлення навчання в очному форматі зі студентами 2, 3 та 4 курсів навчання.

    Завідувач кафедри фізичного виховання Микола Костенко представив порядок проведення спартакіади студентів та які види змагань пропонується провести в 2022 – 2023 навчальному році навчання. Також запропонував студентам і виклдачам безкоштовні спортивні секції для оздоровлення та фізичної реабілітації.

   Провідний фахівець відділу виховної роботи і студентських справ ННЦ ВР і СР Ігорь Курисько представив план спортивних заходів на базі студентського містечка. Запропоновано провести змагання з волейболу, мінні футболу, даджболу, шахів і шашок.

 

     Особливості організації і проведення музикального конкурсу Військово-патріотичної пісні представила завідувач кафедри культурології Майданюк Ірина. Члени ради підтримали ідею проведення такого конкурсу в співпраці з молодіжним центром Київської міської в місті Києві адміністрації. Також запропонували долучити студентів до роботи в різноманітних гуртках і колективах кафедри культурології з метою психологічної реабілітації та розвитку культурних і мистецьких здібностей.

 

 

    Провідний фахівець відділу виховної роботи та студентських справ Володимир Гонський також представив план проведення культурологічних і освітянських заходів зі студентами на базі студентського містечка. Основний аспект під час проведення лекцій, бесід та тренінгів спрямовувати на формування духовних і національно-патріотичних цінностей у студентів. Формування психологічної стійкості і готовності до дій в екстремальних умовах воєнного стану. 

   В різному директор ННЦ ВР і СР Геннадій Ржевський запропонував обговорити питання стосовно підготовки ювілейного календарю до 125 річниці університету.

 

    

     На завершенні засідання ради академік Сергій Кваша подякував всім членам Ради за патриотичну, волонтерську допомогу Збройним Силам України. Особисто відзначив завідувача кафедри культурології Ірину Майданюк та членів ії кафедри за відродження і впровадження в виховну роботу традицій Українського народу, за моральну підтримку військових які боронять нашу державу Україну ціною власного життя. Наголосив на необхідності продовження цих традицій в кожному базовому підрозділі університету та його відокремлених підрозділах. Це нагальне питання національно-патріотичного та військово-патріотичного виховання сучасної студентської молоді, залучення ії в активне громадське і суспільне, етно-культурне життя нашого славетного університету. Також відмітив високий рівень володіння і використання інформаційно-комунікативних технологій Навчально-науковим центром виховної роботи і соціального розвитку.

   Побажав всім плідної наполегливої праці заради Перемоги і майбутнього нашої держави України! 

Все буде добре!
Слава Україні!
Слава Збройним Силам України!
І слава Господу, щоб нас усіх зберіг!

 

По завершенню засідання всі учасники відвідали оновлені неперевершені експозиції музею Анатомії ветеринарного факультету. 

 

 

Геннадій Ржевський, директор навчально-наукового центру

виховної роботи і соціального розвитку НУБіП України

 

 

 

 

Набір на навчання (синій)_2015Регіональні навчальні заклади (синій)Захисти дисертацій

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook