Підсумки навчальної практики бакалаврів за спеціальністю «Публічне управління та адміністрування»

6 липня 2022 року

     Студенти першого та другого курсу бакалаврату за спеціальністю 281 «Публічне управління та адміністрування» успішно захистили навчальну практику. Як же студенти оцінюють проходження практики в дистанційному режимі?

     «А ми не відчули, що практика проходила в дистанційному режимі, – говорить староста першого курсу Аліна МаксимоваКоли напередодні нас ознайомили з програмою проходження практики, ми були здивовані, як ми встигнемо опрацювати 16 різних суб’єктів управління, що охоплюють всю систему управління в державі? А зараз, можу висловити побажання всіх своїх одногрупників – нам настільки сподобався такий формат практики, що ми б хотіли її продовження
     Староста другого курсу і за сумісництвом голова студентської організації ННІ неперервної освіти і туризму Богдан Мисник, висловлюючи думку очолюваної ним групи бакалаврів сказав: «Про таку практику можна лише мріяти, а нам дали можливість втілити мрію у життя!!!! Мої одногрупники хизуються в соціальних мережах фотографіями спілкування з представниками Офісу президента, Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України, керівниками міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, представниками державних підприємств аграрного сектору та представниками інститутів громадянського суспільства. Колись я зовсім не розумів вислів «дотягнутися до зірок», а тепер я розумію, як важливо дотягнутися і мати живе спілкування з людьми тієї професії, якій ти хочеш присвятити своє життя
     Спілкування з успішними високопосадовцями – це насправді круто, але, крім спілкування, чому ще навчила вас практика? «Практика в такому форматі розвинула в мені такі навички: працювати з великою кількістю інформації, мати витримку, бути стриманою у своїх емоціях, бути відповідальною перед собою і людьми навколо, бути комунікабельною й організованою та вміти правильно показати себе», – говорить Богдана Олексенко. «Крім того, спостерігати, аналізувати і узагальнювати досвід діяльності публічних службовців, засвоюючи і переймаючи ефективні прийоми їх діяльності у практику своєї роботи, поведінку і формування власної громадянської позиції. На мою думку, практика разом з державними службовцями є необхідною, адже послухати лекції, поспілкуватися, отримати чіткі відповіді на запитання і професійні поради на майбутнє від висококваліфікованих фахівців, додає бажання ще більше навчатися і розвиватися. Я абсолютно новими очами подивилася на важливість розвитку громадянського суспільства, поспілкувавшись з головою Профспілки працівників АПК України та дослідивши діяльність профспілкових організацій».
     «Для мене ця практика була дуже цікавою і я в житті не могла подумати, що я, першокурсниця, спілкуватимуся з високопосадовцями найвищих органів державної влади та інститутів громадянського суспільства. Ми задавали їм запитання і вони нам давали розгорнуті відповіді, які точно ніде не можна більше почути!!!! Навчальна практика, хоч і у форматі відео-конференції, стала для мене корисним і незабутнім досвідом! Коли досліджуючи діяльність органу державної влади ти можеш чітко отримати відповіді, а що ж сьогодні робить міністерство в умовах воєнного стану, які заходи розробило і впроваджує, щоб мінімізувати колосальні втрати від війни, ти розумієш роль держави і загалом державного управління для збереження країни і життя та здоров’я кожного її мешканця», – говорить Аліна Басманова. «Сказати, що мені сподобалася практика – це нічого не сказати, я досі в захваті від тієї атмосфери живого спілкування, від щирих і відвертих відповідей високопосадовців на наші запитання. Я свідомо обирала свою майбутню професію, але після проходження цієї навчальної практики я ще більш прискіпливо буду опановувати навчальні дисципліни, щоб на посаді державного службовця приносити максимальну користь державі і народу України!», – констатує Альона Процько. Вона додає, що практика дала можливість чітко усвідомити важливість взаємозв’язків між інститутом Президента України, Верховною Радою та Кабінетом Міністрів України, а також виявила, що необхідно посилювати навчальні дисципліни, які формують навички написання аналітичних документів та навички електронного документообігу.
     «Для мене було важливим, що ми вивчали структури, завдання, повноваження органів публічної влади. Я дуже був радий дізнатися щось нове в спілкуванні з реальними людьми, які завжди залюбки відповідали на запитання та давали дійсно корисні поради, які будуть актуальними у нашій професії. Мене вразила діяльність, зокрема, таких представників інститутів громадянського суспільства як спілка «Борошномели України», яку представляв її директор Родіон Рибчинський та робота агротрейдерів України, яку докладно описав студентам директор Grain Star International Андрій Друзяка. В період війни ми гостро відчули, що Україна – це світова житниця, яка годує мільйони людей у всьому світі, тому знати як ефективно управляти організацією виробництва, переробкою, зберіганням та торгівлею сільськогосподарською продукцією є надзвичайно важливим», – підхоплює дискусію за підсумками навчальної практики Михайло Павленко. «Мене ця практика навчила багато чому. Перше, – це те, що цікавість до нового, до незвіданого, переборює будь-які страхи. Після надзвичайно цікавих доповідей про діяльність різних управлінських структур, про те, як вони будують свою роботу під час війни, що планують після завершення війни, я міг спокійно спілкуватися з доповідачами і навіть забув, що зазвичай, мені важко дається підтримка розмови. По-друге, – я чітко зрозумів, що публічне управління та адміністрування – це величезна сітка взаємозв’язків, взаємовпливів, співпраці між всім, що нас оточує. Зазвичай люди навіть не здогадуються, що все, що відбувається з ними – це налагоджена робота публічного управління та адміністрування. Особисто для себе я зробив такий висновок, що не всім дано зрозуміти і осягнути величину і вплив публічного управління та адміністрування, адже не у всіх була така практика. Тепер я розумію, чому при вступі на нашу спеціальність обирають найкращих і вимагають не менше ніж 140 балів ЗНО. Я можу порівняти систему публічного управління та адміністрування із системою, яку всі без виключення вивчали в школі – це світ мікробів. Він скритий від людського ока, але впливає на якість життя кожної людини, даруючи їй здоров’я чи хвороби, корисне харчування чи нищівні пандемії –  все залежить від того, як ви використовуєте свої знання і вмієте управляти тим, що вас оточує.
     Другокурсники Вікторія ГрицайОля Омельчук та Нікіта Чернійчук, які у своїх звітах про проходження навчальної практики розкрили діяльність обласних військових державних адміністрацій у різних регіонах України зауважили, що практика дала можливість: зрозуміти і по новому сприймати моральну відповідальність «за» свою діяльність і «перед» собою, громадою, державою; сформувати психологічну готовність до виконання функцій держави; набути навичок використання нормативно-правових документів; сформувати вміння працювати з великим обсягом різнопланових документів та інформаційних джерел; розвинути вміння формувати та презентувати аналітичні документи; використовувати раціональні підходи до виконання самостійної роботи та управління часом; раціонально поєднувати індивідуальні та колективні завдання, а також уміти формувати та розвивати вміння ґенерувати силу групи для вирішення поставлених завдань.
 
     Всі наші студенти успішно захистили навчальну практику, тому бажаємо їм відпочити і набратися сил під мирним небом України. До зустрічі у новому навчальному році!
 
Дискусію вела Ірина Грищенко,
доктор наук з державного управління,
гарант ОНП «Публічне управління та адміністрування»    

 

 

Регіональні навчальні заклади (синій)Набір на навчання (синій)_2015Захисти дисертацій

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook