Від меду до менеджменту: мій досвід вивчення "Системи технологій: тваринництва"
Коли я вперше побачила дисципліну "Системи технологій: тваринництво" у розкладі, зізнаюся, у мене виникло багато запитань. Чи справді цей предмет може бути корисним для студентки спеціальності "Менеджмент"? На перший погляд, зв’язок між моєю майбутньою професією та світом тварин видавався примарним. Але зараз, коли курс позаду, я можу впевнено сказати, що цей досвід став надзвичайно корисним і навіть у чомусь змінив моє бачення Світу.
Вивчення дисципліни під керівництвом викладача Повознікова Миколи Гавриловича було унікальним. З першого заняття стало зрозуміло, що лекції не будуть звичайними. Микола Гаврилович застосовував проблемно-орієнтований підхід, який включав як теоретичну, так і практичну частини.
Були заняття, які запам’яталися смаком меду: нас знайомили з бджільництвом через реальний досвід, а не сухі підручники. Це не лише викликало інтерес до теми, але й показало, що знання можуть бути інтегровані в несподівані галузі.
Практичні заняття стали важливою частиною цього курсу. Одним із найбільш яскравих досвідів для мене стало відвідування стайні, де ми познайомилися з основами догляду за кіньми. Ми вивчали породи коней, дізналися про їх морфологічні особливості та спостерігали, як забезпечують належний догляд за цими тваринами. Виявилося, що довіра між людиною та твариною грає ключову роль, і це змусило мене замислитися, наскільки схожі принципи застосовуються у відносинах із людьми.
Ще одним захопливим заняттям стало знайомство з організацією бджільництва. Тут я вперше почула про "Правило трьох Г": генетика, годівля, гігієна. Ми відвідали навчальний майданчик, де побачили, як працює пасіка. Відкриття вуликів, технології заспокоєння бджіл, спостереження за їхньою поведінкою та будовою сім’ї – усе це було справжнім зануренням у складний і водночас дивовижний світ цих працьовитих комах. Я дізналася, як саме функціонує бджолина спільнота, які обов’язки виконують робочі бджоли, трутні та матка, і як забезпечується ефективне управління пасікою.
Не менш важливими для мене стали проєкти, які я виконувала в межах цього курсу. Мій індивідуальний проєкт, присвячений аналізу "Переваг та недоліків видів меду", дав змогу глибше зрозуміти специфіку цього продукту, його властивості та важливість для ринку. Ще один цікавий проєкт стосувався вітаміну В5: я вивчила його роль для організму та можливості інтеграції цих знань у бізнес.
Особливо цікавим було виконання групових проєктів. Наприклад, наша команда "Ефективне бджільництво" працювала над моделями управління пасіками, досліджуючи організаційні аспекти. Ми також глибоко занурилися у "Фізіологію коней" та "Організаційні аспекти виробництва продукції рибництва". Усі ці завдання допомогли мені зрозуміти, як важливо враховувати біологічні та економічні аспекти в управлінні.
Курс не обмежувався сухими теоретичними знаннями. Ми працювали з реальними об’єктами, дискутували, аналізували, а наприкінці кожного заняття навіть мали можливість обговорювати матеріал, смакуючи смачними яблуками та сливами, зірваними на території пасіки. Це додавало особливого тепла та натхнення.
Найважливішим відкриттям для мене стало усвідомлення значення тваринництва для глобального бізнесу. Продукція цієї галузі – це не лише їжа чи сировина. Вона вимагає сучасних технологій, відповідального підходу та глибокого розуміння. Як майбутній менеджер, я переконалася, що знання, отримані на цьому курсі, допоможуть мені краще розуміти організацію процесів, логістику, а також управління персоналом.
Озираючись назад, я розумію, наскільки важливими були ці години не лише для мого професійного розвитку, але й для загального розширення світогляду. Усвідомила, що будь-яка дисципліна, навіть та, яка здається далекою від обраної професії, може бути корисною, якщо підходити до неї з відкритим розумом.
Я вдячна кафедрі та Миколі Гавриловичу за можливість пройти цей шлях. Ця дисципліна стала для мене справжнім уроком відповідальності, креативності та розуміння світу у всій його багатогранності.
Скорупич Анастсія,
студентка 5 групи,
факультет аграрного менеджменту