Навчальна практика для тих, хто обрав професію управлінця

25 червня 2019 року

    Цьогоріч літня навчальна практика за фахом для студентів 1 курсу спеціальностей Менеджмент і Маркетинг була насичена і за формою, і за змістом. 

   Першим завданням для практикантів, як і раніше, стало знайомство з особливостями та перспективами їх підготовки на факультеті в майбутньому. 

   З цією метою кожен першокурсник мав можливість побувати на прилюдних захистах результатів наукових робіт своїх старших колег випускників бакалаврату різних спеціалізацій. Це додало вагомості цій події та ентузіазму в роботі, як серед здобувачів освітнього рівня «Бакалавр», так і серед першокурсників, адже вони усвідомили важливість цієї роботи, необхідність якісної комплексної підготовки протягом всього періоду навчання.

   Також всі колективи випускових кафедр факультету окремо  зустрілись зі студентами 1 курсу та розповіли про особливості своєї роботи та можливості, які вони пропонують своїм випускникам. Кафедри менеджменту ім. проф. Й.С. Завадського, виробничого та інвестиційного менеджменту, адміністративного менеджменту та ЗЕД по черзі ознайомили студентів з коротким змістом дисциплін, які забезпечують викладачі кафедр, напрямами наукових досліджень та професійними інтересами окремих науково-педагогічних працівників, тематикою курсових та бакалаврських робіт, науковою тематикою, яка виконується колективами кафедр тощо. Результатом таких зустрічей стало отримання студентами необхідної інформації для визначення майбутньої спеціалізації, вибору наукових керівників та тематики досліджень.

   Окрема зустріч також була організована для презентації здобутків наукових гуртків факультету, адже нашим молодим науковцям, які опікуються роботою студентських громад є що демонструвати: Гурток «Маркетинг» (керівник Четверик Олена), багато років тримає пальму першості серед аналогічних колективів в НУБіП України. Також цікавими для слухачів стали результати та ідеї для подальшої роботи гуртків «Менеджмент і сьогодення» (керівник Суханова Алла), «Основи наукових досліджень в агробізнесі» (керівник Файчук Олександр), «Сучасні тенденції розвитку менеджменту» (керівники Артюх Тетяна і Новак Олександр) і «Startup garage 11» (керівник Гаврилюк Віталій). Оскільки активна участь студентів факультету у гуртках раніше спостерігалась переважно на останніх курсах і, як наслідок, масової залученості більшості не спостерігалось, результатом такої зустрічі стала активізація інтересу студентів до наукової роботи в гуртках з перших років навчання в університеті.

 

    Іншим важливим завданням на час навчальної практики було знайомство з прикладними аспектами роботи в галузі. 

   Для знайомства з сучасними здобутками в аграрній сфері студенти мали можливість ще під час екзаменаційної сесії та відразу після неї відвідати виставку «Агро-2019». Результатом стало наочне знайомство з досягненнями науки та сучасного виробництва в сільському господарстві та суміжних сферах.

  Перспективи розвитку аграрної галузі, місце в ньому людини та можливість прикладання своєї праці майбутніми управлінцями – все це стало предметом розмови студентів факультету з відомими людьми в цій галузі. Комплекс зустрічей відбувся за сприяння професора кафедри менеджменту ім. проф. Й. С. Завадського Тетяни Балановської. 

  Перша розмова відбулася в офісі найпотужнішого в Україні агрохолдингу ГК UkrLandFarming PLC. Після знайомства студентів з технологією відкритого простору «Open Space» та екранним виведенням системи контролю і спостереження, директор з управління персоналом Наталія Романенко, яка організувала цю зустріч, запросила гостей до конференц-зали, де презентувала інформацію про сучасні тенденції в світовій економіці, бізнесі та на ринку праці, а саме проблеми екології, харчування, інші глобалізаційні виклики та роботизацію виробничих процесів. Безпосередньо про компанію розповів сам СЕО та її власник Олег Бахматюк з найбільшого в Україні 3D-екрана, розміщеного в приміщенні офісу. До розмови долучився також заступник генерального директора з аграрних інформаційно-технологічних інновацій Володимир Бабій, який детально розповів про сучасні інформаційні технології та систему контролю в компанії. Саме завдяки ІТ-технологіям здійснюється системний контроль за переміщенням та використанням насіння, засобів захисту рослин, контроль за переміщенням урожаю з поля до елеватора, палива від нафтобази до баку автомобіля та ін. Інформація викликала інтерес та запитання в присутніх, на які Наталія і Володимир надали змістовні відповіді та підкреслили важливість використання компанією інноваційних технологій. Наталія Романенко також звернула увагу на необхідність формування навиків роботи з людьми та люб’язно запросила студентів факультету аграрного менеджменту відвідувати корпоративні трейнінги та інші навчальні заходи, які відбуваються в офісі на регулярній основі.

 

 

 

   Друга розмова відбулася з заступником директора Національного наукового центру «Інститут аграрної економіки» Національної академії аграрних наук України, експертом ГО «Незалежне експертне партнерство» Віталієм Саблуком, який представив студентам модель, яка використовується в розвинених країнах Європи та світу та за якої аграрна політика підпорядковується політиці сільського розвитку і опирається на розвиток сімейного фермерства. При цьому він наголосив на важливості для суспільства трудомісткого, хай з нижчою рентабельністю, аграрного виробництва у власності мільйонів селян, порівняно з високоприбутковим і низькотрудомістким - у власності кількох тисяч громадян. Саме фермерство, на його думку, формує мультиплікаційний імпульс для розвитку інших галузей сільської економіки. Віталій Петрович звернув увагу на те, що сучасна система оподаткування, за якої фізичні особи не мають права бути суб’єктом господарювання та сплачувати податок на доходи фізосіб по прогресивній шкалі, з нульовими ставками на перші тисячі, призводить до того, що місцеві сільські бюджети отримують більше надходжень від акцизних зборів, а ніж від активної господарської діяльності. Це фактично означає, що керівництво органів місцевого самоврядування в сільській місцевості часто зацікавлене не в розвитку підприємницької активності, а в тому, щоб зростало споживання місцевими жителями алкоголю та тютюну. Виходячи з цього від управлінців (як у прибуткових, так і неприбуткових організаціях) вимагається висока ціннісна орієнтація, здоровий глузд, розуміння себе та знання галузі.

 

 

 

   Підсумовуюче почуте, студенти відмітили для себе, що розвиваючи власне критичне мислення, розширюючи свій світогляд, формуючи якісні фахові компетенції, майбутні менеджери й маркетологи зможуть знайти себе та реалізувати власний потенціал і як самостійні господарі або підприємці, що чітко розуміють свої перспективи; і як наймані управлінці, які здатні не лише реалізовувати, а й формувати власну політику в компанії; і як лідери громад, об’єднань, які здатні гуртувати навколо себе людей і працювати на спільне благо.

   Всі ідеї, сформовані під час навчальної практики, а також свої позитивні та критичні враження за підсумками навчання протягом першого року студенти  виклали у звітах та обговорили з викладачем в аудиторії.

 

Заступник декана ФАМ, доцент кафедри менеджменту 
ім. проф. Й.С. Завадського Олександр Новак 
 


 

Набір на навчання (синій)_2015Захисти дисертаційРегіональні навчальні заклади (синій)