Студенти університету взяли участь у першому етапі міжнародного проекту з оптимізації виробництва тепличного господарства

21 липня 2017 року

 Сьогодні українські споруди закритого грунту за багатьма показниками можуть гідно конкурували з лідерами світового ринку у цій галузі – голландцями. Єдине, у чому поки що програємо, – це продуктивність праці. А це показник, який важко виміряти. Саме тому науковці НУБіП об’єднали у цьому напрямку зусилля з нідерландською компанією Diamondі і українськими виробникам, яких представляє Асоціація «Теплиці України», та підписали тристоронню угоду про співпрацю, яку скріпили підписами ректор університету Станіслав Ніколаєнко, президент асоціації Євгеній Чернишенко і директор Diamond FMS B.V. Нард Елсман.

У межах цієї угоди пройшов перший етап міжнародного проекту «Дослідження та оптимізація процесів ПрАТ «Комбінат «Тепличний» засобами програмних забезпечень Diamond FMS». Дослідницьким майданчиком для нього стало підприємство ПрАТ «Комбінат «Тепличний», за що організатори вдячні голові його правління Володимирові Чернишенку.
 
Коментуючи важливість запровадження проекту і вибір майданчика для його проведення, пан Нард Елсман зауважив: сторони хочуть провести дослідження на технологіях, які можна в подальшому порівняти з європейськими.
 

Наш партнер - компанія Diamond - вже має досвід реалізації проектів в Україні, але цей є пілотним з точки зору його системності. Звісно, до цього дослідження у напрямку оптимізації процесів виробництва проводилися, але вузько, відзначає виконавчий керівник проекту доцент кафедри автоматики та робототехнічних систем ім. акад. І.І.Мартиненка Володимир Решетюк. Ми ж охопили відразу три напрямки – біологічний, інженерний і управлінський. Тому і залучили до роботи студентів, аспірантів і викладачів факультетів захисту рослин, біотехнологій та екології, аграрного менеджменту, інформаційних технологій та ННІ енергетики, автоматики і енергозбереження.

Для проведення досліджень ми обрали формат ділової гри, яку провели на базі ПрАТ «Комбінат «Тепличний», говорить ще один виконавчий керівник проекту, представниця компанії Diamond-Україна Анастасія Ружина. Учасники досліджували автоматизацію процесів реєстрації, моніторингу розподілу та виконання завдань працівниками/відділами на підприємстві та контроль за їх виконанням і витраченим на це часом, реєстрацію та своєчасне інформування відповідальних осіб щодо виникнення ушкоджень або захворювань на виробництві, формування бази даних для подальшого аналізу та прийняття управлінських рішень. А також групування та інтелектуальний аналіз даних на будь-якому рівні, встановлення взаємозв’язків між даними різного походження із будь-яких існуючих програмних забезпечень, представлення даних через інформаційно-інтерактивні панелі «Dashboards» у вигляді інтерактивних графіків і таблиць, різних шкал, показників, індикаторів, тощо.

Одне з головних завдань участі у таких проектах студентської молоді – це підвищення мотивації та навички роботи в команді. Приємно, що прекрасно проявили себе наші біотехнологи. За словами головного агронома підприємства Петра Кирія (до речі, кандидата наук і випускника нашого університету), вони відмінно провели аналіз процесів цього структурного підрозділу. Яна Лукащук, Ганна Мархальчук, Інесса Бобрикова, Ксенія Іскра, Ірена Примак продемонстрували вміння працювати в колективі, гарні знання, сучасний підхід до організації праці та комунікабельність. Після такого досвіду їхня вартість на ринку праці значно зросла.

А третьокурсники кафедри автоматики та робототехнічних систем ім. акад. І.І. Мартиненка Анастасія Рахманіна, Сергій Логвиненко, Віктор Шепетун, аспірант Богдан Куляк і першокурсник Володимир Іванов (до речі, він «не загубився» в тіні більш досвідчених колег і має чудову можливість заявити про себе впродовж всього проекту) високоякісно провели дослідження технологічних процесів та завдань, інженерних систем структурних підрозділів та їхніх складових. Підготована ними презентація, яку вони продемонстрували керівництву підприємства і виконавчому директору асоціації Олексію Чайці, виглядала надзвичайно професійною, а висновки та пропозиції щодо заходів з енергозбереження на підприємстві були доречними.
 
Менеджери представили результати дослідження комунікацій між департаментами, процесів постановки завдань між співробітниками та методи їх обробки. Надихала їх «святая святих» кожного підприємства – «планірка», у якій вони брали участь разом із головними спеціалістами.
 
За результатами звітів студенти університету отримали сертифікатами.
 

Далі дорожня карта проекту передбачає передачу досліджених даних спеціалістам Diamond FMS для подальшого аналізу та розробки пропозицій щодо впровадження RubyReport, розробку пропозицій щодо IT інфраструктури, необхідної для реалізації проекту, фактичне забезпечення необхідним обладнанням для використання RubyReport (телефони, планшети, ПК), проведення тренінгу співробітникам підприємства з використання RubyReport і перше тестування фактичного внесення даних співробітниками.
 
Володимир Козирський,
директор ННІ енергетики, автоматики і енергозбереження
 

 

Набір на навчання (синій)_2015Захисти дисертаційРегіональні навчальні заклади (синій)

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook