Співпраця із коледжами - 3апорука якісного рівня майбутніх студентів
У Сумському коледжі харчової промисловості відбулася незвичайна за формою зустріч студентів і викладачів спеціальності «Монтаж, обслуговування засобів і систем автоматизації технологічного виробництва» із доцентом кафедри автоматики та робототехнічних систем ім. акад. І.І. Мартиненка Володимиром Решетюком. Із однієї сторони, господарі хотіли продемонструвати свої здобутки, з іншої сторони – В. Решетюку хотілося б випускникам представити свою кафедру (а повірте, є про що сказати і показати!), для продовження навчання у НУБіП України. Зустріч розпочалася в колі директора коледжу Юрія Барилюка, заступника директора з навчальної роботи Валентини Богуш і завідувача відділенням Ірини Рябіченко, де були презентовані останні здобутки коледжу.
«…Спеціальність має більше 45 років досвіду підготовки та виховання висококваліфікованих фахівців в області автоматизації процесів управління, - розпочав свою оповідь директор коледжу Юрій Барилюк, до речі сам за спеціальністю інженер-автоматник. По закінченню навчання випускники отримують кваліфікацію техніка-електромеханіка з обслуговування засобів автоматики і контрольно-вимірювальних приладів. Всього за період існування спеціальності за денною і заочною формами навчання випущено понад 3000 спеціалістів. Багато із випускників спеціальності продовжили своє навчання у ВНЗ, стали провідними спеціалістами на підприємствах, займають керівні посади в державних, навчальних і наукових установах».
Його думку продовжує Валентина Богуш, «..навчання проводиться за новітніми методиками в аудиторіях з найсучаснішим обладнанням. Студенти мають можливість працювати у комп'ютерних класах, які обладнано сучасними засобами обчислювальної і організаційної техніки. Це дає змогу студентам досконало володіти комп'ютером, опановувати найбільш розповсюджені програмні продукти, що сприяє підготовці сучасних висококваліфікованих фахівців».
І доречно доповнює Ірина Рябіченко, «…викладачами спеціальності активно використовуються сучасні технології навчання під час проведення лекційних, практичних, семінарських і лабораторних занять (розв'язання ситуаційних вправ, семінари-презентації, семінари-дискусії, проблемні лекції, навчальні тести, виїзні заняття (екскурсії) на підприємствах, застосовуються сучасні програмні продукти, Internet-ресурси, сучасні засоби презентації - візуальне супроводження занять у вигляді фільмів, роликів, кольорових слайдів, тощо. Використання вищеназваних технологій навчання сприяє більш ефективному засвоєнню матеріалу, формує у студентів відповідальність, вміння розробляти пропозиції, обґрунтовувати прийняття управлінських рішень, працювати в колективі, активізує студентів до творчого та системного підходу у вирішенні навчальних і практичних завдань. Велику увагу приділяємо організації практичного навчання студентів спеціальності. Зокрема, проведена робота по укладанню довгострокових договорів із передовими підприємствами, як ЗАТ «ЦАНТ+», ПАТ «СМНВО ім. М.В. Фрунзе», ПАТ «Сумихімпром», ТОВ «Сумиторг-партнер», ТОВ «Жовтневий цукровий завод», ПАТ «Гнідавський цукровий завод», ТОВ «Світ ласощів».
У свою чергу гостю коледжу потрібно було показати, які вектори подальшого руху випускників наразі є актуальними, і саме головне, що продовження навчання в Університеті, буде однією із самих перспективних у самореалізації студентів.
«Студент має самі найрізноманітніші варіанти стати висококваліфікованим і конкурентоспроможним фахівцем. Науково-педагогічні працівники кафедри допоможуть у мотивації і реалізації до цього, але потрібне бажання студента навчатись і самонавчатись…», розпочав свою зустріч зі студентами В. Решетюк.
Для початку він розповів про спеціальності за якими готують фахівців у ННІ енергетики, автоматики і енергозбереження. А оскільки зустріч проводилася в діалоговому режимі, природньо, що студенти, які дуже добре обізнані в автоматиці, бажали більше інформації надати саме в цій царині. І звісно усіх цікавило питання, де здобуваються глибокі знання, що вкрай необхідні висококваліфікованому фахівцю.
«…Матеріально-технічне забезпечення навчального процесу студентів, які навчаються в Університеті за напрямом автоматизація та комп’ютерно-інтегровані технології, продовжував розповідати гість, мають у своєму розпорядженні сучасні навчальні лабораторії для виконання лабораторних і практичних робіт; роздатковий матеріал (каталоги фірм-виробників, технічну документацію на прилади та засоби автоматизації), електронну бібліотеку; тематичні презентації лекційного та практичного матеріалу; лекційні аудиторії, обладнанні сучасним устаткуванням та мультимедійними засобами».
Родзинкою для студентів була, звичайно, робототехніка. Адже на сучасному етапі розвитку суспільства, це помічник і радник людини, а в багатьох випадках сповна замінює її.
«…І кафедра в цьому напрямку старається знайти «своє місце під сонцем». На сьогоднішній день розробляються різноманітні моделі роботів для тепличного господарства, а саме для збирання полуниці і помідорів. І ви, майбутні наші студенти, сповна можете долучити свої знання і вміння для реалізації таких стартапів…».
Безперечно, в умовах глобалізації, неможливо було залишити поза увагою і питання реалізації мобільності студентів. І хоча почалося воно із жартів, а зала хвилинами наповнювалася молодецьким сміхом щодо «мобільності» студентів на плантаціях Польщі, Німеччини і ще деяких європейських країн, продовження дискусії відбувалося у повній тиші.
«…Наш Інститут розробив програму подвійних дипломів – Double Degree, де студенти мають можливість отримати і диплом нашого Університету, і диплом університету-партнера, зокрема Варшавського університету наук про життя. Навчаються студенти два семестри у Варшаві, і один семестр у Києві. Після цього створюється міжнародна екзаменаційна комісія, перед якою відбувається захист магістерської роботи, причому почергово: один рік у Варшаві, наступний – у Києві. Для участі в цьому проекті необхідне знання англійської мови (рівень В1, В2), і зрозуміло високий фаховий рівень».
Після завершення виступу, спочатку запанувала тиша, а потім обережно, неначе перші весняні струмки, полилися питання. І можливо в цьому є своя філософія – неначе кожен перевіряв себе на свою здатність витримати рівень такого Університету, а свою можливість навчатися в ньому – і поготів…
Богдан Куляк,
аспірант кафедри автоматики та робототехнічних систем ім. акад. І.І. Мартиненка