Профлайфхак для майбутніх гуманітаріїв

13 січня 2024 року
  Досягнення професійного успіху – заповітна мрія кожного працівника. Її здійснення залежить від багатьох чинників, провідну роль серед яких відіграє самовизначення. Забезпечення підлітків психологічним супроводом у процесі ухвалення рішення про вибір професії є важливою умовою формування їхньої фахової траєкторії. Отож науково-педагогічні працівники кафедри психології гуманітарно-педагогічного факультету розробили систему профорієнтаційних заходів «Профлайфхак» для абітурієнтів НУБіП України. У першій декаді січня вони провели для випускників закладів загальної середньої освіти консультаційні, тренінгові заняття, майстер-класи.

  «Хто Я у майбутньому: оптимізуємо уявлення про себе» – тренінгове заняття, проведене доцентом кафедри психології Оленою Шевцовою. Профорієнтаційний захід для старшокласників був насичений психологічними цікавинками, інтерактивними вправами, експрес-техніками самопізнання, саморозвитку та самотворення. Учасники дізналися про переваги навчання в НУБіП України, зокрема на освітніх програмах гуманітарно-педагогічного факультету.

  Тренінгове заняття «Безконфліктна комунікація» від доцента кафедри психології Оксани Олійник сприяло ознайомленню абітурієнтів із особливостями професії психолога та її значущістю для сьогодення. Модератор познайомила учасників з умовами вступу та специфікою професійної підготовки в НУБіП України за спеціальністю 053 «Психологія»; визначила разом зі старшокласниками основні особистісні якості, компетентності, необхідні для успішної реалізації в професійній діяльності психолога. Особливу увагу при цьому звернула на навички конструктивної міжособистісної взаємодії; здатність працювати в команді, уміння організовувати її роботу.

  «Психологія, її галузі та зв’язки з іншими науками» – заняття, проведене професором кафедри психології Олексієм Полуніним. Доктор психологічних наук представив учасникам галузі психології, а саме: соціальну, юридичну, економічну, інженерну, медичну, спортивну, військову та психологію праці. Він висвітлив специфіку професійної діяльності психологів в царинах психології реклами, управління персоналом, психології споживання та медіапсихології. Більш глибоке розуміння особливостей роботи психолога не просто допоможе в ухваленні рішення про вступ до НУБіП України, а й істотно розширить бачення перспектив власного розвитку, спрятиме опануванню життєвого простору, плануванню свого життєвого поступу.

  Зустріч із випускниками на тему «Навчитись вчитися» організувала та провела доцент кафедри психології Лариса Смолінчук. На заході були розглянуті різноманітні лайфхаки та інструменти, що допомагають швидко й ефективно запам’ятовувати інформацію, опановувати професійно важливі навички, а також ідеї, як зробити професійне навчання простим і захопливим.

  Асистент кафедри психології Юрій Дудник провів зустріч з абітурієнтами на тему «Як зрозуміти, чого я хочу?». ЇЇ учасники мали змогу проаналізувати значення своїх бажань у професійному виборі, збагнути виникнення труднощів у їх розумінні. Вони обговорили причини, що можуть зумовити послаблення зв’язку з власними відчуттями, а також наслідки, які можуть виникнути у коротко та довготривалій перспективі. Старшокласники взяли участь у грі «Меню бажань», орієнтованій на посилення зв’язку між когнітивною сферою та внутрішнім відчуттям (за Ю. Джендліном), що покращує здатність здійснювати вибір, який відповідає власним бажанням. Вони ознайомилися з алгоритмом суб’єктного ухвалення рішень, що сприятиме на постійній основі плекати зв’язок зі своїми емоціями та турбуватися про себе.

  Професор кафедри психології Світлана Яшник запропонувала абітурієнтам участь у тренінговому занятті, у ході якого вони ознайомилися з технікою «Шлях героя». Старшокласники мали нагоду усвідомити свій життєвий шлях, установки та переконання, роль і місце особистості у власному життєтворенні. Вони набули теоретичних знань та прикладних навичок, важливих для майбутніх психологів. Учасники складали казку за алгоритмом: місце події; час дії; головний герой; основний противник; основна подія; ситуація, яку потрібно вирішити; помічники головного героя; кульмінація; розв’язка (перемога героя). У результаті роботи школярі виявили, що їхні історії на сюжетному рівні корелювалися із міфічними оповідями, у яких йшлося про героя-цивілізатора – культурного героя, і саме такий персонаж синтезував у собі ознаки Я-ідеального.

  Науково-педагогічні працівники кафедри психології гуманітарно-педагогічного факультету бажають старшокласникам вдало скласти НМТ, обрати професію, що відповідає їхнім нахилам та інтересам, запрошують на навчання в НУБіП України.

 

Людмила Омельченко,
доцент кафедри психології

Захисти дисертаційНабір на навчання (синій)_2015Регіональні навчальні заклади (синій)

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook