Співбесіди з директорами відокремлених підрозділів: акцент на збереженні статусу коледжів
17 січня в університеті продовжилися співбесіди з керівниками підрозділів. І якщо напередодні керівництво університету заслухало стан справ у навчально-дослідних господарствах, то сьогодні про результати, з якими завершили минулий рік, та перспективи розвитку доповідали директори коледжів. Першим звітував Боярський коледж екології та природніх ресурсів – один із тих, за словами ректора Станіслава Ніколаєнка, який найбільш відповідає новим вимогам до навчальних закладів такого типу.
Загальна картина коледжу зі слів його директора Сергія Кропивка на сьогодні така. Виш веде підготовку як бакалаврів, так і молодших спеціалістів. І, звичайно, не зупиняється в цьому напрямку. У планах – ліцензувати ще й інші спеціальності. Однак у коледжі існує проблема, яка стосується більшості відокремлених підрозділів, – зменшення контингенту студентів у цілому та контрактників зокрема. Хоча ситуація у розрізі спеціальностей – нерівномірна. Наприклад, комп’ютерні науки користуються попитом серед вступників, охоче туди йдуть навчатися і за контрактом. Звичайно цьому сприяє гарна коледжанська матеріальна база та співпраця з факультетом інформаційних технологій університету щодо кадрового забезпечення.
Однак саме у зв’язку зі зменшенням контингенту студентів довелося провести реорганізацію відділень коледжу. Але, за словами доповідача, колектив робить все можливе, аби вирівняти ситуацію з набором. Відповідаючи на запитання ректора Станіслава Ніколаєнка про співпрацю з базовими школами, Сергій Кропивко зазначив, що наразі профорієнтацією охоплено всі навчальні заклади міста та Києво-Святошинського району. Звісно, урізноманітнено й форми її проведення.
Заслуговує уваги самоокупний підрозділ коледжу з підготовки бджолярів. Зазначені курси користуються чималим попитом. У зв’язку з цим Станіслав Ніколаєнко зауважив, що добре було б ліцензувати підготовку бджолярів на рівні молодшого спеціаліста або ж кваліфікованого робітника. На запитання ректора, в якому стані робота з налагодження зв’язків із роботодавцями, Сергій Кропивко зазначив, що майже 70% випускників продовжують навчання в університеті. Проректор з навчальної і виховної роботи Сергій Кваша поцікавився, чи проводиться опитування студентів на предмет якості освітнього процесу. Двічі на рік, прозвучало у відповідь. Крім того, проректор зауважив, що коледжу варто удосконалити експозицію, представлену на освітянських виставках. На зауваження першого проректора Ігоря Ібатулліна щодо наявних ризиків для коледжу, Сергій Кропивко зазначив, що колектив їх усвідомлює і рішуче налаштований на продуктивну роботу.
Продовжив цикл звітів директор Заліщицького аграрного коледжу імені Є. Храпливого Володимир Глова. Перше, на чому він закцентував увагу, – відновлення підготовки бакалаврів на агрономії. Адже без цього постає питання місця закладу у системі освіти. А ще – ліцензування спеціальності «Соціальна робота». Аналогічно попередньому закладу актуальним залишається питання збільшення контингенту студентів, оновлення матеріально-технічної бази, хоча поточні ремонтні роботи колектив проводить. Коледж має укладені угоди з роботодавцями та кращими підприємствами, в рамках яких студенти проходять практику та отримують можливість працевлаштуватися. Пишається колектив і досягненнями своїх вихованців у спорті, художній самодіяльності.
Серед зауважень, адресованих керівництву коледжу, від Ігоря Ібатулліна, Сергія Кваші, Олега Єреська, Віктора Забалуєва, прозвучали такі: ефективніше використовувати наявні в коледжі землі, однозначно ліцензувати бакалаврські програми підготовки, зокрема, плодоовочівництво і виноградарство, поліпшити якісний кадровий склад кандидатами та докторами наук, долучатися до наукових проектів, поданих кафедрами університету.
Вдалося вирівняти негативну динаміку з контингентом студентів завдяки цьогорічному набору у Бобровицькому коледжі економіки та менеджменту імені О. Майнової. І, до речі, на відміну від інших відокремлених підрозділів, випускники цього коледжу охоче продовжують навчання в університеті. Цьому також посприяв створений центр кар’єри та працевлаштування, зазначила директор Ольга Гордієнко. До того ж профорієнтацією вже охоплено майже 80 шкіл. Щодо поліпшення матеріально-технічного забезпечення, то проведено модернізацію котельні, частково замінено вікна у гуртожитку. Активно використовується в навчальному процесі платформа Moodle. Перспективу ж колектив убачає в ліцензуванні робітничих професій. Однак готуватиме ліцензійну справу для підготовки бакалаврів. У ході співбесіди ректор Станіслав Ніколаєнко закцентував на продовженні активної профорієнтації та недопущенні нестатутних відносин.
Наступним про перспективи доповідав директор Ірпінського економічного коледжу Сергій Михайлов. За його словами, це, – передусім, збільшення обсягів контингенту студентів. Для цього колектив проводить профорієнтаційну роботу в школах Ірпеня та Приірпіння. Тож маємо надію виправити від’ємну динаміку набору, на якій закцентував Сергій Кваша. Крім того, є наміри ліцензувати робітничі професії, а також запровадити платні курси 1С. У 2016-му отримано ліцензію на бакалаврську програму. Працюємо над відповідним кадровим забезпеченням, зазначив доповідач. Більшість викладачів мають стаж практичної роботи, кожен ще й педагогічну освіту. Велика увага зосереджена на практичну підготовку. З цією метою коледж співпрацює з багатьма передовими підприємствами та фірмами. Високий рівень підготовки студентів засвідчують переможні місця у різних предметних олімпіадах, наукових конкурсах, спортивних і мистецьких змаганнях. Олег Єресько запропонував розвивати підготовку фахівців у напрямку товарознавства та й узагалі збільшити кількість спеціальностей. Як варіант, Ігор Ібатуллін озвучив розширення цього переліку технічними напрямами. Ректор Станіслав Ніколаєнко зауважив, що в коледжі має бути повністю ліквідовані нестатутні відносини, обов’язковою наявність бакалаврату. Також слід оновити фінансово-економічну діяльність та взяти на себе нішу профільного навчання у школі.
Завершилися сьогоднішні співбесіди звітом директора Немішаївського агротехнічного коледжу Володимира Альохіна. Щодо перспектив, то доповідач, передусім, назвав участь у міжнародних грантах, поглиблення співпраці з кафедрами університету, оновлення матеріально-технічної бази, запровадження спеціалізацій, вдосконалення існуючих спеціальностей тощо. Ігор Ібатуллін наголосив, що коледжу слід посилювати якість навчання. Ректор Станіслав Ніколаєнко поцікавився, яка частка випускних кваліфікаційних робіт має практичне значення і як фундаментальні знання відображаються у них. Тематика робіт постійно оновлюється і враховує реалії, а, наприклад, математичні знання використовуються при обрахунку отриманих даних, запевнив заступник директора Павло Лазаренко. Куратор коледжу – декан факультету ветеринарної медицини Микола Цвіліховський запитав, чи підвищують кваліфікацію викладачі безпосередньо на виробництві. На що отримав ствердну відповідь.
Отож, головними завданнями для наших коледжів є збереження їхнього статусу, що можливо за умови нарощування контингенту студентів, ведення підготовки бакалаврів, суттєвого поліпшення якісного кадрового складу та фінансово-господарської діяльності. Про проблеми і перспективи розвитку решти навчальних закладів, які входять до структури НУБіП, читайте вже завтра на офіційному сайті.
Ольга Наконечна