Кафедра агрохімії та якості продукції рослинництва ім. О.І. Душечкіна

Освітня програма «Агрохімсервіс у прецизійному агровиробництві»

                                              

Сертифікат про акредитацію №1004 

 

ОСВІТНЬО-ПРОФЕСІЙНА ПРОГРАМА

«АГРОХІМСЕРВІС У ПРЕЦИЗІЙНОМУ АГРОВИРОБНИЦТВІ»

Концепція підготовки

Сучасна агрономія все більше вимагає об’єктивності, керованості та зручності для аналізу. В межах підготовки бакалаврів з агрономії студенти здобувають суто технологічні знання по вирощуванню сільськогосподарських культур. Проте, агровиробництво є, перш за все, агробізнесом, що означає наявність комплексу управлінських рішень для отримання в підсумку, прибутку. Ефективний менеджмент агроресурсів є основою цього процесу. Для досягнення цієї мети фахівці мають володіти знаннями та навиками по технологіях та інструментарію комплексного агрохімічного моніторингу із оцінкою якості грунтів та потенціалу фітоценозів, і розумінням причини і наслідків просторової неоднорідності грунтового покриву в межах поля чи господарства. Вони повинні володіти ГІС-технологіями та теоретичними знаннями аналізу різноманітних шарів даних, пов’язаних із умовами території та технологіями вирощування сільськогосподарських культур. Створення карт-завдань та їх технічна реалізація за диференційованого внесення добрив та інших ресурсів, володіння різноманітними мобільними додатками для прийняття дієвих управлінських рішень є підсумовуючою основою підготовки магістрів вищезазначеної програми.

Теоретичне навчання

Тривалість– 40 тижнів (по 15 тижнів – 1 і 2семестр, 10 – 3 семестр). Воно включає логічне поєднання наступних дисциплін:

 

Просторова неоднорідність грунтового покриву
Метою є формування у майбутнього фахівця теоретичних знань щодо поняття неоднорідності грунтів, а також практичних вмінь щодо встановлення типів та причин неоднорідності грунтового покриву, властивостей грунтів, якими можна управляти і змінювати у близькій перспективі, наслідків неоднорідності грунтового покриву у рослинництві. 
Фізіологія і діагностика живлення рослин
Метою є формування у майбутнього фахівця теоретичних знань щодо фізіологічних процесів живлення рослин, методів та методик його діагностики (стратегічної, оперативної, грунтової, рослинної, біологічної, функціональної, тощо), а також набуття практичних вмінь щодо планування, організації та реалізації комплексної агрохімічної діагностики живлення сільськогосподарських культур, виділення зон дефіциту макро-, мезо- і мікроелементів в межах поля, вибору найбільш оптимальних способів і технічного забезпечення діагностики різних груп сільськогосподарських культур, застосування сучасного інструментарію цієї сфери агрохімсервісу, уміння обслуговувати і підтримувати функціональну діяльність приладів різних видів діагностики живлення рослин, розробки професійної документації. 
Технологічне забезпечення агрохімсервісу
Метою є формування у магістрів теоретичних знань і практичних умінь в організації основних технологічних циклів агрохімсервісу, ефективного і раціонального підбору технічних засобів, формування і синхронізації сільськогосподарських агрегатів з усією логістичною схемою застосування агрохімічних ресурсів, забезпечення контролю якості проведення агрохімічних прийомів із урахуванням властивостей грунтів, біологічних особливостей сільськогосподарських культур, фізико-хімічних процесів взаємодії агрохімічних ресурсів з грунтами та оточуючим середовищем. Кінцевою метою дисципліни є формування вмінь у майбутніх фахівців по складанню технологічних проектів і карт технологічного забезпечення проведення прийомів по використанню агрохімічних ресурсів. 
Агрохімсервіс у рослинництві
Метою є узагальнення агрономічних знань у ракурсі сервісної та логістичної складової. Здобуття практичних навиків організації, забезпечення та реалізації технологій по управлінню продуктивністю рослин та грунтів, як обов’язкової передумови успішного впровадження точного землеробства. Курс вибудований на конкретних практичних рішеннях по проведенню хімічної меліорації грунтів, логістичному забезпеченню використання мінеральних і органічних добрив. управлінню рослинними рештками та сидерацією у господарствах, по реалізації сервісу з вирощування основних сільськогосподарських культур у тому числі і за екстремальних умов (забезпечення високої стресостійкості рослин) та системах удобрення культур за різних систем обробітку грунту (оранка, mini-till, no-till, strip-till). У ході вивчення дисципліни розглядаються найбільш оптимальні технологічні рішення прийомів з акцентом на сучасні системи керування рослинництвом в цілому, і точне землеробство зокрема. 
Агрохімічний моніторинг грунтів
За вивчення лекційного і лабораторного курсу дисципліни майбутні фахівці формують теоретичні знання і практичні вміння щодо оцінки показників родючості грунту, як джерела елементів живлення та фактору формування продуктивності сільськогосподарських культур, їх неоднорідності, характеру розподілу в межах окремо взятого поля. Набувають вмінь визначати критичні, лімітуючі фактори в межах поля, володіти знаннями оптимального вмісту та співвідношення елементів живлення, їх ефективного використання відповідно біологічних вимог культури з метою реалізації генетичного потенціалу, складати карти диференційованого внесення мінеральних добрив, враховуючи форми добрив, способи та строки внесення, використовуючи характеристики погодних умов, грунтових показників рівня забезпечення макроелемeнтами. 
Агрохімічний дистанційний моніторинг
Навчальна дисципліна має за мету формування кваліфікаційних теоретичних знань, методичних розумінь і практичних навиків агрохімічного обстеження рослинного покриву, з використанням різних методів і засобів дистанційного зондування – мобільних пристроїв спектрального аналізу, наземного сенсорного обладнання, безпілотних літальних апаратів (БПЛА), супутників. Лекційний курс розкриває методичні й методологічні підходи до дистанційного моніторингу агрохімічних параметрів (мінерального живлення рослин, окремих показників родючості ґрунту, ефективності застосування й дії добрив). Лабораторні заняття дозволяють студенту магістратури практично опрацювати весь алгоритм проведення таких обстежень, навчиться раціонально інтерпретувати отримані дані для практичного застосування. Останнє здійснюється через розробку карти-завдання до технологічних операцій, рекомендацій щодо регулювання окремих агрохімічних параметрів. 
Внутрішньогрунтове та фоліарне внесення добрив.
Метою є формування у магістрів теоретичних знань і практичних умінь про значення, завдання, способи та особливості організації проведення прикореневого, внутрішньогрунтового та фоліарного внесення добрив. У ході вивчення дисципліни звертається теоретична і практична увага на інноваційні технології внесення рідких мінеральних добрив методом інжекторного вприскування та з використанням аплікаторів-рослиноподовжувачів. Студенти засвоюють вимоги до оприскувачів, підбору розприскувачів та техніки приготування робочих розчинів. Підсумком курсу є вміння магістрів розробляти технічно-технологічну документацію та вибудовувати логістичну схему проведення прикореневого, внутрішньогрунтового та фоліарного внесення добрив. 
ГІС в агрохімсервісі
За вивчення лекційного та практичного курсу дисципліни майбутній фахівець набуде теоретичних знань щодо можливостей та обмежень ГІСу агрохімсервіс та всіх аналітичних процесів, пов’язаних із ними, важливості масштабу, проекції та топології щодо здатності візуалізувати світ. Магістр освоїть практичні навики щодо отримання геопросторових даних, визначення області полігону, побудови буферного, растрового та векторного накладання, обчислення ландшафтних показників, створення карт та їх використання. Для виконання цих та інших функцій навчиться працювати із програмним забезпеченням: Manifols GIS, Global Mapper, webportal Agrilab. 
Диференційоване внесення агрохімічних ресурсів 
Ця дисципліна є підсумовуючим курсом освітньої програми. Освоєння її дозволяє студенту набути теоретичних знань і практичних вмінь по реалізації карт-завдань, які розроблені відповідно до результатів експертизи і комплексної агрохімічної діагностики, з метою управління продуктивністю посівів із врахуванням внутрішньопольової варіабельності місць вирощування рослин та оптимізації використання витратних матеріалів. Майбутній фахівець набуде знань і вмінь із підбору і використання сучасної сільськогосподарської техніки, керованої бортовим комп’ютером і здатної диференційовано проводити агротехнічні операції, а також успішно модернізовувати вже наявну у госпораствах техніку. Крім того, фахівець успішно вмітиме використовувати та надавати фахові послуги із використання приладів точного позиціювання на місцевості (GPS-приймачі), технічних систем, що допомагають виявити неоднорідність поля (автоматичні пробовідбірники, різні сенсори і вимірювальні комплекси, збиральні машини з автоматичним обліком урожаю, прилади дистанційного зондування сільськогосподарських посівів, детальні ГІС-карти та ін.), тощо. 

 

Набір на навчання (синій)_2015Регіональні навчальні заклади (синій)Захисти дисертацій

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook