Науково-педагогічний досвід

19 березня 2021 року

19 березня 2021 р. кандидат педагогічних наук, доцент кафедри управління та освітніх технологій гуманітарно-педагогічного факультету Людмила Леонідівна Білан провела відкрите лекційне заняття з навчальної дисципліни «Інноваційні технології в освіті» на тему: «Ігрові технології навчання» для студентів 1 та 2 курсу спеціальності «Професійна освіта» (Аграрне виробництво, переробка сільськогосподарської продукції та харчової технології) на першій парі дистанційно.

Основною метою навчального заняття було висвітлення сутності ігрових технологій навчання як групи методів і прийомів організації освітнього процесу у нестандартних формах (різних педагогічних ігор) з чітко поставленою метою й відповідними завданнями, що характеризуються активною навчально-пізнавальною та виховною спрямованістю; аналіз класифікацій ігрових технологій навчання та умов організації та використання ігор-вправ, ігрових дискусій, ігрових ситуацій, рольових та ділових навчальних ігор для поєднання теоретичних знань з розв’язанням конкретних виробничих задач і з’ясуванням виробничих ситуацій у процесі підготовки майбутніх фахівців у закладах професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти.

Лекційне заняття, проведене Людмилою Леонідівною, вчасно розпочалося і закінчилося, а всі його етапи відповідали обраній формі навчання.
Викладачка грамотно організувала детальний розгляд студентами наступних теоретичних питань навчальної дисципліни:

  • сутність ігрових технологій навчання в системі професійно-технічної підготовки кваліфікованих робітників в сучасних умовах;
  • психолого-педагогічні аспекти застосування ігрових технологій навчання учнівської молоді у закладах професійно-технічної освіти;
  • характеристика та можливості використання ігрових технологій як засобу активізації пізнавальної діяльності та підготовки молодої людини до життя і громадської активності в громадянському суспільстві та демократичній правовій державі.

Людмила Леонідівна цікаво актуалізувала знання з попередніх тем навчальної дисципліни та на їх основі побудувала закріплення матеріалу з теми, сформувавши вміння і навички їх практичного застосування шляхом індивідуального виконання студентами відповідно сформульованих завдань щодо методичної розробки з прикладами використання ігрових технологій на уроках виробничого навчання у закладах професійно-технічної освіти.

Наприкінці навчального заняття викладачкою було зроблено узагальнюючі висновки, оцінено кожного студента, дано творчі завдання для підготовки до наступного заняття, рекомендовано основну та додаткову літературу.


 
На думку завідувача кафедри, професора Сергія Олеговича Кубіцького та всіх присутніх колег Людмила Леонідівна у процесі лекційного заняття, проаналізувавши численні визначення та виходячи зі змісту загальної дефініції «ігрові технології навчання» обґрунтовано та переконливо довела студентам, гра в освітньому процесі забезпечує емоційну обстановку відтворення знань, полегшує засвоєння навчального матеріалу, знімає втому, перевантаження та виступає засобом зацікавлення, спонукання, стимулювання учнів (студентів) до активної навчально-пізнавальної діяльності. За допомогою ділової гри моделюють життєві ситуації, що викликають інтерес до професійно орієнтованих дисциплін у закладах професійно-технічної, фахової передвищої та вищої освіти.

Отже, ігровий підхід не є визначальним способом засвоєння навчального матеріалу, але він значно збагачує педагогічну практику і розширює можливості учнів (студентів).

Сергій Михнюк,
асистент кафедри управління та освітніх технологій

Захисти дисертаційРегіональні навчальні заклади (синій)Набір на навчання (синій)_2015

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook