Використання мономіфологічних сюжетів у процесі психологічної допомоги
   Четверного січня професором кафедри психології С.В.Яшник, в рамках профорієнтаційної роботи, було проведено зустріч з майбутніми абітурієнтами-психологами. Тема зустрічі: «Використання мономіфологічних сюжетів у процесі психологічної допомоги».
   Міф у парадигмі етнічного світосприйняття розглядається, як інструмент пізнання людиною світу й себе в ньому. Слухачі профорієнтаційного тренінгу дізналися, що сюжети мономіфів приховують у собі архетипи, виявляють колективне позасвідоме, виступаючи спресованими етнокодами, що проходять процес креативного відтворення генетично закладеної культурологічної інформації. В такий спосіб через сюжети мономіфів відтворюються комплементарні парадигми, відображаються прецедентні смисли й моделюють нові, унікальні характеристики особистості.

   Учасникам профорієнтаційного тренінгу була запропонована техніка  «Шлях героя». Мета: рефлексія та усвідомлення власного життєвого шляху, установок та переконань, ролі і місця особистості у власному життєтворенні. 
   Дана техніка побудована на  основах арт-терапії, що уможливлювало набуття теоретичних знань та прикладних навичок майбутніх психологів.       Слухачам пропонувалося написати казку, взявши до уваги наступний алгоритм: місце події; час дії; головний герой; основний противник; основна подія; ситуація, яку потрібно вирішити; помічники головного героя; кульмінація; розв’язка (перемога героя).

   У результаті роботи слухачівідкрили для себе, що їх індивідуальні історії на сюжетному рівні корелювалися із міфічними оповідями, в яких йшлося про героя-цивілізатора – культурного героя, і саме такий персонаж синтезував у собі ознаки Я-ідеального. Також відкривався вплив         інших архетипів -  через наявність у протагоніста досвіду перебування в пригнічених станах, що провокує або підміняє реальність в актуальних життєвих ситуаціях особистості. 
   Після закінчення даного етапу роботи слухачам було запропоновано намалювати ілюстрацію до новоствореної казки та обов’язково дати їй назву. Використання авторських казок і малюнків дозволило виявляти глибинні детермінанти психічного.
   Застосування мономіфологічних сюжетів у процесі психологічної допомоги, за відгуками слухачів, є: «…чудовим доробком, що стане у нагоді майбутнім психологам, які ознайомились з основами арт-терапії, а також для творчого самовираження, самопізнання та самодопомоги».
Професор кафедри психології
Світлана Яшник