Науково-методичний семінар з підвищення педагогічний майстерності набирає обертів
Науково-методичний семінар з підвищення педагогічний майстерності набирає обертів
30 квітня 2015 року
Науково-методичний семінар з підвищення педагогічний майстерності, започаткований цього тижня, знайшов своє продовження на факультетах ветеринарної медицини і харчових технологій та управління якістю продукції АПК.
Тож 29 квітня фахівці гуманітарно-педагогічного факультету зустрілися з науково-педагогічними працівниками обох підрозділів. Декан факультету ветеринарної медицини Микола Цвіліховський представив гостей присутнім та запросив до слова доцента кафедри педагогіки Вікторію Кручек. Спершу вона поділилася власним досвідом з організації педагогічної взаємодії – важливого фактора у професійній підготовці майбутніх фахівців. А потім звернулася вже до досвіду учасників зібрання. Після теоретичної частини на присутніх чекала практична. Виконувані вправи одним викладачам далися з легкістю, інші ж відзначили деякі труднощі.
Логічним продовженням стала доповідь доцента кафедри соціальної роботи та психології Людмили Омельченко. Доповідачка розповіла, як слід будувати відносини зі студентом, щоб не створити конфлікт. За допомогою методики синквейну кожен НПП змалював власний словесний портрет студента. І, як слід того очікувати, всі вони були різними. Потім за іншою методикою викладачі оцінювали себе зі сторони, вказуючи на переваги та недоліки.
Завідувач кафедри методики навчання та управління навчальними закладами Микола Пригодій ознайомив загал із нетрадиційними методами професійного навчання. Мова йшла і про чинники, під впливом яких формується особистість кожного викладача. Зокрема, це сприймання студента крізь призму свого студентського минулого, досвід викладацької діяльності протягом перших трьох років та наслідування свого колишнього викладача або ж дія всупереч йому. Однак, як зауважив доповідач, ці три фактори, як і догматичне навчання – досвід далекого минулого. Сьогодні викладач має йти в ногу з часом, розвинути мислення у студента, зокрема критичне. А для цього треба використовувати проблемний метод викладання навчального матеріалу.
Відповідаючи на адресовані йому запитання слухачів, Микола Пригодій перелічив, які можна використовувати методи навчання, та зазначив про викривлення ідеї рейтингового оцінювання знань студентів, яка закладалася в 100-бальну шкалу.
Про фактори, що призводять до втрати ресурсної бази викладача, говорив завідувач кафедри соціальної роботи та психології Віталій Шмаргун. Він зазначив, що сьогоднішній темп соціального життя третина людей не витримує. Як наслідок, виникає напруження і, безперечно, за цим слідують помилки. Тому кожен викладач повинен володіти засобами психологічного захисту та мати великий рівень психологічної недовіри. Після цього доповідач дав декілька порад своїм колегам та запросив до співпраці зі створеним на гуманітарно-педагогічному факультеті Центром психологічної служби.
На завершення учасники відзначили актуальність і змістовність такого семінару. А Микола Цвіліховський запропонував висунути на розгляд студентства факультету включення у навчальний план дисципліни «Конфліктологія» за вибором.
Ольга Наконечна