Науково-практичний семінар "Актуальні питання профорієнтаційної роботи" на гуманітарно-педагогічному факультеті: зближення теорії та практики у формуванні професійної ідентичності студентів

21 січня 2024 року

«Профорієнтація - це не лише крок у виборі професії,
але і маневр для відкриття дверей у світ можливостей та особистісного розвитку»

 

Під таким гаслом 19 січня 2024 року на гуманітарно-педагогічному факультеті проведено науково-практичний семінар "Актуальні питання профорієнтаційної роботи", який став важливою платформою для обговорення актуальних питань у цій галузі.

Вітаючи слухачів, декан гуманітарно-педагогічно факультету Інна Савицька презентувала програму заходу, звернула увагу на його актуальність і своєчасність для викладачів, адже мистецтво профорієнтаційної роботи важливо періодично вдосконалювати, знайомитися із успішним досвідом колег, дізнаватися нові ефективні форми та методи роботи із вступником.

Професор кафедри психології Віталій Шмаргун висловив думку щодо психології впливу на вступника та оригінальні методики роботи з ним. Головний месендж спікера – важливість формування в абітурієнта потреби вчитися та допомоги в задоволенні такої потреби з боку викладача.

Обговорюючи тему, доцент кафедри психології Світлана Яшник звернула увагу на важливість проведення профорієнтаційної роботи також із батьками.  Завідувачка кафедри журналістики та мовної комунікації Марина Навальна поділилася тезою про важливість «виходу в люди» на наукові та медійні платформи.

Керівник центру профорієнтаційної роботи на факультеті, Наталія Шакун розкрила питання  сучасних методів профорієнтаційної роботи, поділилася інноваційними методиками та практичними порадами для успішної профорієнтації.

Доповідь викликала зацікавлення учасників заходу, зокрема завідувачка кафедри соціальної роботи та реабілітації Ірина Сопівник нагадала про цікаву форму профорієнтації, яку гуманітарії вже реалізувала успішно завдяки ініціативі центру - квест-гру і запропонувала провести додатковий семінар- навчання для викладачів факультету, що буде стосуватися означених методів доповідачкою та практичного їх застосування.

Сучасний досвідом організації профорієнтаційної роботи в закладі освіти поділилися для учасників заходу директор відокремленого структурного підрозділу «Ірпінський фаховий коледж НУБіП України» Дмитро Костюк і директор відокремленого структурного підрозділу «Заліщицький фаховий коледж ім. Є. Храпливого НУБіП України» Борис Павлюк. Спікери наголосили на важливості систематичного проведення профорієнтаційної роботи, починаючи з 2 вересня  і до моменту вступу абітурієнта. Різноманіття заходів профорієнтації, робота з опорними школами, реклама в медіа та нативна профорієнтаційна робота по залученню вступника = отриманню вмотивованого студента.

Доцент кафедри філософії та міжнародної комунікації Олена Лаута звернула увагу присутніх на можливості та переваги соціальних мереж в профорієнтаційній роботі: необмежені можливості, широке охоплення цільової аудиторії, публікація відповідно до цільових груп, комплексна взаємодія всіх соцмереж.

Асистент кафедри педагогіки Надія Діра розповіла якими методиками та матеріалами має володіти викладач, щоб профорієнтація пройшла успішно та поділилася ефективними способами залучення вступників завдяки яким кафедра успішно набирає по кілька груп студентів на свої спеціальності.

До обговорення питання також долучився завідувач кафедри педагогіки Руслан Сопівник – важливо розуміти, що ми працюємо на ринку послуг і маємо нести відповідальність за свій «товар» від моменту пропозиції до моменту купівлі та користування ним.

Старший викладач кафедри англійської мови для технічних та агробіологічних спеціальностей Світлана Коваленко, яка має понад 12 років стажу роботи заступником директора школи з виховної роботи, зосередилася в своїй доповіді на недоліках й перспективах профорієнтаційної роботи в школі.

Асистент кафедри філософії та міжнародної комунікації Вікторія Шеховцова-Бурянова звернула увагу на важливості уміння спілкуватися з абітурієнтом. Ораторське мистецтво - це ефективний інструмент комунікації. Вона провела майстер- клас для викладачів факультету аби вони покращили своє мистецтво промовисто аргументувати й доносити авдиторії важливість інформації.

Семінар виявився результативним, оскільки сприяв обміну ідеями та досвідом між учасниками. Заходи такого роду допомагають створити стратегії, спрямовані на покращення профорієнтаційної роботи в університетах.

За підсумками семінару було визначено конкретні кроки для розвитку профорієнтаційних програм та їхньої інтеграції в освітній процес.

Наталія Шакун,
аспірантка кафедри педагогіки

Набір на навчання (синій)_2015Регіональні навчальні заклади (синій)Захисти дисертацій

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook