На кафедрі біохімії ім. акад. М.Ф. Гулого пройшла відкрита лекція з дисципліни «Біохімія»
14 жовтня 2025 року на кафедрі біохімії ім. акад. М.Ф. Гулого відбулася важлива освітня подія – відкрита лекція з дисципліни «Біохімія» для студентів 2 курсу освітнього ступеня «Бакалавр» спеціальності «Харчові технології».
Професор кафедри Лариса Кліх прочитала ґрунтовну лекцію на актуальну тему «Біохімія ліпідів». Захід був проведений у дистанційному форматі на платформі Zoom, забезпечивши доступність та інтерактивність для всіх учасників.
Відповідальна за проведення відкритих лекцій факультету ветеринарної медицини Наталія Бойко представила лектора та наголосила на необхідності пройти анкетування по завершенні заходу як присутнім студентам так і науково-педагогічним працівникам, щоб оцінити рівень її проведення.
Лекція стала глибоким зануренням у світ ліпідів, їхніх функцій, ключового значення в живому організмі та, особливо, у харчовій промисловості. Розпочалась вона із застосування проблемно-пошукового методу, елементу інтерактивного навчання – демонстрації відеосюжету, який підняв проблему трансжирів у харчовій промисловості, після чого студенти спільно із викладачем шукали пояснення цього явища.
Викладач разом зі здобувачами вищої освіти на лекції обговорили питання щодо загальної характеристики ліпідів, їх значення у харчовій галузі та біології. Істотну увагу було приділено характеристиці жирних кислот як основи ліпідів.
Присутні обговорили структуру та функції основних класів ліпідів, приділивши істотну увагу їх місцю в харчовій промисловості.
Особливу увагу було приділено критичній технологічній проблемі – окисленню ліпідів у харчових продуктах. Було обговорено механізми цього процесу, його наслідки для безпечності та терміну придатності продукції, а також сучасні методи запобігання.
Для підвищення залученості студентів та стимулювання творчого мислення, на лекції були успішно застосовані елементи методу мозкового штурму (брейнстормінгу). Цей інтерактивний підхід, що полягає у колективному генеруванні ідей без критики, був реалізований у три етапи: створення банку ідей, їх аналізу та обговоренню, з подальшим вибором найвдаліших пропозицій. Використання брейнстормінгу стимулює творчість та уяву майбутніх фахівців, надаючи їм можливість активно шукати нові рішення та розвивати навички командної роботи.
За результатами проведеної відкритої лекції на кафедрі біохімії відбулося професійне обговорення, за результатами якого завідувач кафедри Віктор Томчук запросив присутніх пройти анкетування якості представлення відкритої лекції.
Здобувачі вищої освіти та науково-педагогічні працівники взяли участь у анкетуванні, де висловили свою конструктивну оцінку заняття.
Такі заходи є невід'ємною частиною вдосконалення навчального процесу на кафедрі біохімії та гарантією його високої якості.
Завідувач кафедри,
професор Віктор Томчук