Викладачі ветеринарних дисциплін з технікумів і коледжів удосконалили знання на факультеті ветеринарної медицини НУБіП України
З 10 по 14 березня 2025 року на базі факультету ветеринарної медицини спільно з Навчально-науковим інститутом неперервної освіти і туризму НУБіП України відбулося дистанційне підвищення кваліфікації викладачів ветеринарних дисциплін технікумів і коледжів України. Цей захід мав на меті оновлення та поглиблення знань педагогів у сфері ветеринарної медицини, впровадження сучасних методик викладання та ознайомлення з новітніми досягненнями науки.
Навчально-тематична програма підвищення кваліфікації охоплювала широкий спектр актуальних тем:
- Перспективи ветеринарної освіти і науки в Україні як фактор забезпечення здоров'я нації в умовах глобалізації світової економіки. У процесі обговорення цієї теми зверталася увага на те, як ветеринарна освіта та наука можуть стати важливими чинниками у забезпеченні здоров'я нації, зокрема через розуміння зв'язку між здоров'ям тварин і здоров'ям людей. З глобалізацією та інтеграцією світової економіки зростає роль ветеринарії в боротьбі з новими епідеміями, захисті продовольчої безпеки та забезпеченні стійкості сільськогосподарських систем до змін клімату.
- Післядипломна освіта лікарів ветеринарної медицини в Україні. Післядипломна освіта стає важливим етапом у професійному розвитку лікарів ветеринарної медицини. Темою обговорення стало удосконалення безперервної освіти, яка допомагає фахівцям тримати руку на пульсі новітніх досліджень і технологій, застосовуваних у лікуванні та профілактиці захворювань тварин. Окремо було підкреслено значення інтеграції міжнародних стандартів у систему післядипломної освіти.
- Вимоги законодавства до меду та інших продуктів бджільництва. Методи контролювання якості та безпечності продуктів бджільництва. Під час розгляду цієї теми обговорювалися основні аспекти законодавчих норм, що регулюють виробництво меду та інших продуктів бджільництва. Було акцентовано увагу на методах контролю якості та безпечності продуктів бджільництва, зокрема на стандартах, сертифікації та сучасних технологіях перевірки безпечності.
- Сучасні методи лабораторних досліджень для аналізу безпечності харчових продуктів. Лабораторні дослідження є невід’ємною частиною забезпечення якості харчових продуктів, тому сучасні методи та технології в цій галузі набувають все більшої важливості. У рамках цієї теми обговорювалися нові технології, які дозволяють здійснювати високоточний контроль харчових продуктів на всіх етапах їхнього виробництва та постачання.
- Актуальні питання викладання дисципліни акушерство, гінекологія та біотехнологія відтворення тварин в університетах та коледжах. Під час обговорення цієї теми було звернуто увагу на новітні біотехнології, що використовуються в області відтворення тварин. Акцент був зроблений на сучасні методи викладання, які дозволяють поєднувати теоретичні знання з практичними навичками для підготовки висококваліфікованих спеціалістів.
- Сучасні підходи до викладання дисципліни «Паразитологія та інвазійні хвороби тварин». Ця дисципліна є важливою складовою ветеринарної медицини, тому методи її викладання повинні постійно оновлюватися. Особливу увагу приділено використанню мультимедійних та інтерактивних методів навчання, що дозволяють глибше занурити студентів у проблему паразитарних інфекцій та їх впливу на здоров'я тварин.
- Використання ГІС технологій в прогнозуванні інфекційних хвороб тварин при викладанні дисципліни «Епізоотологія та інфекційні хвороби». У зв’язку з глобальними змінами клімату та збільшенням числа епідемій, ГІС-технології стають незамінним інструментом в епізоотології. Вони дозволяють проводити моніторинг та прогнозування поширення інфекцій серед тварин, а також сприяють своєчасному виявленню потенційних загроз.
- Сучасний погляд на методологію викладання вірусології у навчальних закладах. Вірусологія є однією з найбільш важливих дисциплін у ветеринарній медицині. Враховуючи постійний розвиток нових вірусних інфекцій, зокрема зоонозних, особлива увага приділяється оновленню методів викладання, використанню лабораторних практик та новітніх технологій для розпізнавання та лікування вірусних захворювань у тварин.
- Сучасний погляд на методологію викладання мікробіології у навчальних закладах. Мікробіологія є основою для розуміння багатьох захворювань тварин. У процесі навчання особлива увага приділяється інтеграції сучасних наукових відкриттів та методів, таких як молекулярно-генетичні дослідження, що дозволяють точніше діагностувати захворювання і створювати нові стратегії лікування.
- Впровадження інноваційних педагогічних технологій в практику вищої освіти. Інноваційні технології, такі як онлайн-курси, віртуальні лабораторії та інтерактивні платформи, мають важливе значення для сучасної освіти. Під час обговорення цієї теми акцент був зроблений на тому, як ці технології допомагають зробити навчальний процес більш доступним, гнучким та інтерактивним, що сприяє розвитку критичного мислення та самостійної роботи студентів.
- Методологія викладання дисциплін: «Патофізіологія тварин», «Ветеринарна імунологія». Важливість цих дисциплін полягає в тому, що вони забезпечують базу для розуміння механізмів розвитку захворювань і методів їх профілактики. У методиці викладання цих предметів основний акцент робиться на інтеграції теоретичних знань з практичними навичками, що дозволяє студентам більш глибоко розуміти процеси, які відбуваються в організмі тварин.
- Методологія викладання дисциплін: «Оперативна хірургія, топографічна анатомія, анестезіологія», «Загальна і спеціальна хірургія». У процесі навчання викладачі звертали увагу на важливість детального вивчення оперативних методів лікування тварин, точного розуміння топографічної анатомії для проведення успішних хірургічних втручань та сучасних методів анестезії, що використовуються в ветеринарії.
- Сучасні підходи до викладання дисципліни «Ветеринарна фармакологія». Ветеринарна фармакологія постійно розвивається разом із появою нових лікарських засобів та методів лікування. У рамках цієї теми обговорювалися новітні фармакологічні досягнення, а також актуальні підходи до їх впровадження в навчальний процес для підготовки кваліфікованих фахівців.
Під час навчання слухачам була проведена профорієнтаційна робота щодо вступу на спеціальність 211 «Ветеринарна медицина», за якою ведеться підготовка на факультеті ветеринарної медицини НУБіП України.
Також було наголошено на програмах і темах стажування викладачів коледжів і технікумів які реалізовані на базі факультету ветеринарної медицини та ННІ неперервної освіти і туризму НУБіП України.
Учасники підвищення кваліфікації висловили щиру вдячність науково-педагогічному колективу факультету ветеринарної медицини НУБіП України за їхню працю та знання, які вони отримали в університеті. Окремо вони подякували керівництву Національного університету біоресурсів і природокористування України за відмінно організоване навчання, що сприяло їхньому професійному розвитку та вдосконаленню педагогічної діяльності.
Григорій БОЙКО,
доцент кафедри фізіології хребетних і фармакології,
відповідальний за післядипломну освіту
на факультеті ветеринарної медицини