Активна співпраця Інституту професійної освіти НАПН України з Немішаївським фаховим коледжем
Активна співпраця Інституту професійної освіти НАПН України з Немішаївським фаховим коледжем
28 лютого 2025 року
25 лютого 2025 року у дистанційному режимі успішно відбувся вебінар на тему «Психолого-фізіологічні особливості освіти дорослих», організований відділом фахової передвищої освіти Інституту професійної освіти НАПН України спільно з ВСП «Немішаївський фаховий коледж НУБіП України» в межах експерименту регіонального рівня «Педагогічні умови професійного розвитку викладачів фахових дисциплін аграрних коледжів».
Проведений захід об’єднав педагогічних працівників ВСП «Немішаївський фаховий коледж НУБіП України», науковців та аспірантів ІПО НАПН України, які обговорювали актуальні проблеми та сучасні підходи до навчання дорослих. Головну увагу було приділено психологічним та фізіологічним особливостям цього процесу, що мають урахуватися при розробленні освітніх програм.

Василь ШУСТЬ, кандидат педагогічних наук, доцент, старший науковий співробітник Інституту професійної освіти НАПН України, розкрив ключові аспекти психолого-фізіологічних процесів у навчанні дорослих, наголосив на важливості адаптації методик викладання до когнітивних і сенсорних особливостей здобувачів освіти, зокрема використання гейміфікації та цифрових платформ для підвищення мотивації.


Тема викликала жваве обговорення. Від відділу фахової передвищої освіти виступили: Олена ТІТОВА, доктор педагогічних наук, професор, завідувач відділу фахової передвищої освіти, підкреслила значення розробки ефективних освітніх стратегій, що враховують особливості дорослих студентів, акцентувала увагу на проблемах емоційних бар'єрів у процесі навчання та методах їх подолання; Петро ЛУЗАН, доктор педагогічних наук, професор, головний науковий співробітник, розповів про роль індивідуального підходу в освіті дорослих, наголосивши на важливості розвитку самостійності та самоосвітньої компетентності; Лідія ГУМЕННА, молодший науковий співробітник, презентувала можливості цифрових технологій у підтримці навчального процесу для дорослих. Педагогічний колектив коледжу представили: Олександр ВЕРГЕЛЕС, методист, який торкнувся питання методичного супроводу навчання дорослих, а також особливості їхньої інтеграції у цифрове навчальне середовище; Олександр САНЧЕНКО, заступник директора з навчально-методичної роботи, наголосив на важливості мотивації та підтримки дорослих студентів у процесі навчання; Володимир ЦАХ, завідувач навчально-виробничої практики, звернув увагу на необхідність поєднання теоретичної підготовки з практичним навчанням для підвищення ефективності засвоєння матеріалу; Ольга БІЛАН, завідувач навчально-методичного кабінету, окреслила методичні підходи до організації освітнього процесу для дорослих, враховуючи їхні вікові особливості та попередній досвід.


Учасники вебінару дійшли висновку, що якісна освіта дорослих потребує комплексного підходу, який включає врахування психологічних та фізіологічних особливостей, використання сучасних технологій та створення сприятливого навчального середовища.
Олександр ВЕРГЕЛЕС,
методист