Педагогічні читання у Рівненському фаховому коледжі: платформа професійного зростання та інновацій в освіті

16 січня 2025 року
Педагогічні читання є важливою складовою професійного розвитку викладачів та формування освітнього середовища в коледжі. Цей захід створює платформу для обміну досвідом, обговорення актуальних питань педагогіки, впровадження інноваційних методик викладання та вдосконалення освітнього процесу.
У сучасних умовах реформування освіти в Україні педагогічні читання стають особливо актуальними. Вони дозволяють викладачам не лише поглибити свої знання, але й сприяють осмисленню новітніх тенденцій у педагогічній науці. Це простір для фахової дискусії, генерації ідей та колективного пошуку шляхів досягнення високих стандартів якості освіти. 
14-15 січня у ВСП «Рівненський фаховий коледж» відбулися Педагогічні читання 2024-2025 н.р. Вступним словом захід розпочав директор коледжу, доктор економічних наук Василь Царук, який привітав колег з цією подію та наголосив на основних напрямах реформування освіти в Україні, що вплинуть на організацію навчального процесу, діяльність викладачів та майбутнє студентів.
Заступник директора з навчальної роботи Людмила Балдич ознайомила присутніх із програмою проведення Педагогічних читань та побажала всім гарного настрою, цікавих виступів та взаємного обміну досвідом.
Вже традиційно Педагогічні читання в коледжі розпочинаються із доповіді кандидата економічних наук Оксани Немкович на тему «Державний бюджет України на 2025 рік: ключові статті видатків і доходів». Під час виступу було висвітлено головні аспекти формування та реалізації Державного бюджету України на 2025 рік. Особливу увагу доповідач приділила ключовим статтям видатків і доходів, стратегічним пріоритетам та викликам, які постають перед фінансовою системою країни.
Сучасні виклики, серед яких воєнний стан, економічна нестабільність, швидкі зміни в суспільстві та інформаційне перевантаження, створюють значний тиск на людину. З огляду цього, актуальним був виступ викладача математичних дисциплін Ірини Барановської на тему «Повноцінне життя в сучасних реаліях: активізуємо внутрішні ресурси», у якому було висвітлено важливість мобілізації внутрішніх ресурсів для підтримання як фізичного, так і психоемоційного благополуччя в цих умовах.
Завершився перший день Педагогічних читань доповіддю на тему «Використання штучного інтелекту в освітньому процесі та професійній діяльності». В обговоренні теми взяли участь двоє викладачів, які поділилися своїми думками та практичними прикладами.
Так, викладач землевпорядних дисциплін Олег Качановський розкрив роль і перспективи впровадження штучного інтелекту в навчання та професійну діяльність фахівців із землевпорядкування. Він акцентував увагу на можливостях, які відкривають нові технології для ефективного управління земельними ресурсами, виконання геодезичних робіт і розробки документації.
Викладач програмування та інформаційних дисциплін Святослав Надозірний розглянув вплив штучного інтелекту на освітній процес та професійну діяльність в ІТ-сфері. Спікер підкреслив важливість інтеграції ШІ в навчальні програми для підготовки майбутніх фахівців, а також роль новітніх технологій у професійній діяльності ІТ-професіоналів.
Другий день Педагогічних читань розпочався із виступу психологині Благодійної організації «Благодійний фонд «РОКАДА» Ганни Кухарук на тему «Професійне вигорання педагогів: пошук ресурсів, ефективне подолання стресу та збереження життєвого балансу». Були розглянуті основні аспекти професійного вигорання серед педагогів, його причини, наслідки, а також шляхи ефективного подолання цього стану.
Візуалізація освітнього процесу (Відеоуроки, Reels, Tik Tok) — так звучала тема наступної доповіді, в обговоренні якої взяли участь завідувач відділення інформаційних технологій Ірина Якимчук та викладачі програмування та інформаційних дисциплін Павло Стрик і Вадим Черняк. Спікери закцентували увагу на сучасних підходах до використання візуальних інструментів для підвищення ефективності навчання. Виступи включали демонстрацію практичних прикладів, обговорення можливих шляхів інтеграції сучасних візуальних інструментів у освітній процес і заклик до експериментування з інноваційними методами навчання.
Про охорону праці в навчальному закладі була доповідь викладача будівельних дисциплін Анатолія Іванченка, який висвітлив важливі аспекти забезпечення безпечних і здорових умов праці для працівників та студентів.
Завершилися педагогічні читання цікавими і пізнавальними майстер-класами.
Так, Павло Стрик провів Майстер-клас зі створення презентацій в «Канва». Майстер-клас з використання штучного інтелекту, кожен у своїй сфері діяльності, провели Олег Качановський та Святослав Надозірний. Тема майстер-класу Юлії Дедюхіної«Створення і заповнення індивідуальних планів викладачів».
Таким чином, захід сприяв не лише поглибленню теоретичних знань, але й розвитку практичних навичок викладачів. Майстер-класи, презентації й дискусії надали учасникам нові ідеї для подальшої роботи, допомогли знайти відповіді на важливі питання та надихнули на подальші зміни у власній педагогічній діяльності.
 
У підсумку, педагогічні читання показали, що професійна спільнота викладачів Рівненського фахового коледжу є активною, готовою до змін і впровадження нових підходів, спрямованих на підвищення якості освіти. Це підтверджує важливість проведення таких заходів для розвитку педагогічної майстерності та формування сучасного освітнього середовища.
 
Любов Протасевич,

методист 

Регіональні навчальні заклади (синій)Набір на навчання (синій)_2015Захисти дисертацій

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook