Педагогічні читання у Рівненському фаховому коледжі: платформа професійного зростання та інновацій в освіті
Педагогічні читання у Рівненському фаховому коледжі: платформа професійного зростання та інновацій в освіті
16 січня 2025 року
Педагогічні читання є важливою складовою професійного розвитку викладачів та формування освітнього середовища в коледжі. Цей захід створює платформу для обміну досвідом, обговорення актуальних питань педагогіки, впровадження інноваційних методик викладання та вдосконалення освітнього процесу.
У сучасних умовах реформування освіти в Україні педагогічні читання стають особливо актуальними. Вони дозволяють викладачам не лише поглибити свої знання, але й сприяють осмисленню новітніх тенденцій у педагогічній науці. Це простір для фахової дискусії, генерації ідей та колективного пошуку шляхів досягнення високих стандартів якості освіти.
14-15 січня у ВСП «Рівненський фаховий коледж» відбулися Педагогічні читання 2024-2025 н.р. Вступним словом захід розпочав директор коледжу, доктор економічних наук Василь Царук, який привітав колег з цією подію та наголосив на основних напрямах реформування освіти в Україні, що вплинуть на організацію навчального процесу, діяльність викладачів та майбутнє студентів.


Заступник директора з навчальної роботи Людмила Балдич ознайомила присутніх із програмою проведення Педагогічних читань та побажала всім гарного настрою, цікавих виступів та взаємного обміну досвідом.

Вже традиційно Педагогічні читання в коледжі розпочинаються із доповіді кандидата економічних наук Оксани Немкович на тему «Державний бюджет України на 2025 рік: ключові статті видатків і доходів». Під час виступу було висвітлено головні аспекти формування та реалізації Державного бюджету України на 2025 рік. Особливу увагу доповідач приділила ключовим статтям видатків і доходів, стратегічним пріоритетам та викликам, які постають перед фінансовою системою країни.


Сучасні виклики, серед яких воєнний стан, економічна нестабільність, швидкі зміни в суспільстві та інформаційне перевантаження, створюють значний тиск на людину. З огляду цього, актуальним був виступ викладача математичних дисциплін Ірини Барановської на тему «Повноцінне життя в сучасних реаліях: активізуємо внутрішні ресурси», у якому було висвітлено важливість мобілізації внутрішніх ресурсів для підтримання як фізичного, так і психоемоційного благополуччя в цих умовах.

Завершився перший день Педагогічних читань доповіддю на тему «Використання штучного інтелекту в освітньому процесі та професійній діяльності». В обговоренні теми взяли участь двоє викладачів, які поділилися своїми думками та практичними прикладами.
Так, викладач землевпорядних дисциплін Олег Качановський розкрив роль і перспективи впровадження штучного інтелекту в навчання та професійну діяльність фахівців із землевпорядкування. Він акцентував увагу на можливостях, які відкривають нові технології для ефективного управління земельними ресурсами, виконання геодезичних робіт і розробки документації.
Викладач програмування та інформаційних дисциплін Святослав Надозірний розглянув вплив штучного інтелекту на освітній процес та професійну діяльність в ІТ-сфері. Спікер підкреслив важливість інтеграції ШІ в навчальні програми для підготовки майбутніх фахівців, а також роль новітніх технологій у професійній діяльності ІТ-професіоналів.


Другий день Педагогічних читань розпочався із виступу психологині Благодійної організації «Благодійний фонд «РОКАДА» Ганни Кухарук на тему «Професійне вигорання педагогів: пошук ресурсів, ефективне подолання стресу та збереження життєвого балансу». Були розглянуті основні аспекти професійного вигорання серед педагогів, його причини, наслідки, а також шляхи ефективного подолання цього стану.


Візуалізація освітнього процесу (Відеоуроки, Reels, Tik Tok) — так звучала тема наступної доповіді, в обговоренні якої взяли участь завідувач відділення інформаційних технологій Ірина Якимчук та викладачі програмування та інформаційних дисциплін Павло Стрик і Вадим Черняк. Спікери закцентували увагу на сучасних підходах до використання візуальних інструментів для підвищення ефективності навчання. Виступи включали демонстрацію практичних прикладів, обговорення можливих шляхів інтеграції сучасних візуальних інструментів у освітній процес і заклик до експериментування з інноваційними методами навчання.



Про охорону праці в навчальному закладі була доповідь викладача будівельних дисциплін Анатолія Іванченка, який висвітлив важливі аспекти забезпечення безпечних і здорових умов праці для працівників та студентів.

Завершилися педагогічні читання цікавими і пізнавальними майстер-класами.
Так, Павло Стрик провів Майстер-клас зі створення презентацій в «Канва». Майстер-клас з використання штучного інтелекту, кожен у своїй сфері діяльності, провели Олег Качановський та Святослав Надозірний. Тема майстер-класу Юлії Дедюхіної — «Створення і заповнення індивідуальних планів викладачів».





Таким чином, захід сприяв не лише поглибленню теоретичних знань, але й розвитку практичних навичок викладачів. Майстер-класи, презентації й дискусії надали учасникам нові ідеї для подальшої роботи, допомогли знайти відповіді на важливі питання та надихнули на подальші зміни у власній педагогічній діяльності.
У підсумку, педагогічні читання показали, що професійна спільнота викладачів Рівненського фахового коледжу є активною, готовою до змін і впровадження нових підходів, спрямованих на підвищення якості освіти. Це підтверджує важливість проведення таких заходів для розвитку педагогічної майстерності та формування сучасного освітнього середовища.
Любов Протасевич,
методист