Віра Качур про участь у 5-ому тижні Всеукраїнського освітнього проєкту «Незламні правничі школи України» (11.03. 2024 р. - 17.03.2024 р.)
Правнича освіта в Україні проживає нелегкі часи – віднесення правничого фаху до регульованих професій, початок військової агресії проти нашої держави, відтік потенційної молоді за кордон, розмови про оптимізацію ЗВО та ін. Усе це не може не турбувати представників науково-педагогічної спільноти. Тому Центр українсько-європейського наукового співробітництва (далі – Центр) став платформою для проведення Всеукраїнський освітній проєкт «Незламні правничі школи України» (далі – Проєкт) з метою об’єднати правничі школи України для обміну позитивними освітніми практиками, популяризації новітніх досягнень правничих шкіл в організаційному, методичному забезпеченні освітнього процесу, надання додаткових можливостей для посиленої співпраці.
Інформацію про таку ініціативу я, як членкиня цього Центру з 2019 р., отримала на свою електронну скриньку і одразу ж запропонувала декану Олені Ярій долучитися до Проєкту. Зваживши на свій робочий графік, я обрала 5-ий тиждень, який охоплював дні з 11 березня 2024 р. до 17 березня 2024 р. Спочатку мною було запропоновано провести тренінг з ОК «Теорія держави і права» на тему «Нормопроєктування». Але неспокійна ситуація з повітряними тривогами напередодні змусила мене переглянути свої наміри і я зупинилися на двох заходах, відмінних за своїм призначенням. Це вебінар «Використання тренінгових технологій під час проведення практичних занять з теорії держави і права» (14 березня 2024 р.) і лекція «ЗУ «Про правотворчу діяльність»: прогрес чи регрес права?» (15 березня 2024 р.).
Вебінар «Використання тренінгових технологій під час проведення практичних занять з теорії держави і права» (14 березня 2024 р.) набув швидше форми навчально-методичного семінару про застосування тренінгів під час навчального процесу. Він був побудований у формі «запитань-відповідей» на кшталт: «Чи актуально про це говорити?», «Що таке активне навчання?», «Що таке тренінгові технології?», «Яка їх мета та ефективність?», «Як підготуватися до тренінгу?», «У чому небезпека тренінгових технологій та як їх уникнути?».
Не менш цікавими були питання від Ірини Арістової, завідувачки кафедри адміністративного та інформаційного права Сумського національного аграрного університету. Вона зачепила не менш болючі навчально-методичні питання: оцінювання здобувачів, їх включеності у роботу, зворотного зв’язку тощо.
А ось в п’ятницю 15 березня я вирішила поділитися своїми міркуваннями щодо ЗУ «Про правотворчу діяльність». Ця лекція розпочалася як лекція-роздум і закінчилася у форматі лекції-бесіди з Іриною Арістовою. Про що йшла мова, можна дізнатися переглянувши записи на Yuotube каналі кафедри теорії та історії держави і права.
Особисто для мене, участь у цьому Проєкті стала площадкою, де можна поділитися своїм досвідом, своїм баченням правових питань, отримати зворотній зв’язок і нові можливості для співпраці не лише як представників науки, але й як учасників освітнього процесу, що готують майбутню правничу еліту України.
Хочу висловити подяку Центру українсько-європейського наукового співробітництва та організаторам заходу за ініціативу об’єднати правничі школи України!
Віра Качур,
завідувачка кафедри теорії та історії держави і права