Агрономічно-ознайомча практика 1 курс
Структура і зміст програми агрономічно-ознайомчої практики з дисципліни «Селекція і насінництво польових культур»1. Програма навчальної практики
№ п/п |
Тема практичних занять |
Кількість годин |
Форма проведення |
1 |
Селекція як наука і галузь сільськогосподарського виробництва |
5 |
Онлайн |
2 |
Селекційна мережа України |
5 |
Онлайн |
3 |
Державна кваліфікаційна експертиза |
5 |
Офлайн |
4 |
Насінництво як галузь сільськогосподарського виробництва |
5 |
Офлайн |
5 |
Сортовий і насіннєвий контроль |
5 |
Офлайн |
2. Практичні завдання з програми практики
№п/п | Завдання, які потрібно виконати дистанційно | Методичні рекомендації до виконання | Посилання на відеоматеріал |
1 | 1.1. Ознайомитись із:- поняттям «селекція» , завданнями, які вона вирішує та методами, які використовує;- поняттям «сорт» та «гібрид» як засоби с.-г. виробництва.- поняття «гібридизація», «гетерозис» та «гетерозисний гібрид» | 1.1. На основі інформації з відео файлів коротко дати визначення наступним термінам: селекція, сорт, гібрид, гібридизація, гетерозис та гетерозисний гібрид. 1.2. Сформувати основні завдання та методи селекції | Селекція як наука_1Селекція як наука історичний фільмМетоди селекції рослин_ч.1Методи селекції рослин_ч.2ГетерозисКоротко про селекцію і можливостіДивовижні гібриди овочів і фруктів АнглійськоюAn Introduction To Plant BreedingHigh Yielding VarietiesPlant Breeding for Disease ResistancePlant Breeding For Resistance To Insect PestsPlant Breeding for Improved Food QualityTissue Culture |
1.2. Ознайомитися з основними досягненнями селекції в Україні і світі | 1.3. Знайти та зберегти собі на телефон (планшет та ін.) Державний реєстр сортів рослин придатних для поширення в Україні за 2024 р. (далі – реєстр сортів). 1.4. Ознайомитися з структурою реєстру сортів та культурами, які наявні в ньому 1.5. Виписати в звіт з реєстру сортів по 5 сортів 2-х культур 1.6. Виписати в звіт по 5 гібридів 2-х культур (Примітка– в реєстрі сортів в графі «Метод створення» у гібридів вказано позначення F1) 1.7. Знайти в інтернеті характеристику 2 виписаних сортів або 2 гібридів однієї культури, та порівняти їх між собою | Державний реєстр сортів рослин придатних дляпоширення в Україні за 2024 р.Сорт пшениці озимої ДоріднаСорт пшениці озимої РозкішнаПшениця яраСоя_ч.1Соя_ч.2Гібрид ріпаку "Бревант"Гібрид Ріпаку DEKALBСоняшник_ч.1Соняшник_ч.2Кукурудза_ч.1Кукурудза_ч.2КартопляСорти КВС | |
2 | Ознайомитись із поняттями «оригінатор сорту», «автор сорту» та установами, які займаються селекцією рослин в Україні | 2.1. На основі інформації з відео файлів знайомитися з установами, які займаються селекцією в Україні. 2.2. До обраних сортів та гібридів з практичного завдання 1.5 і 1.6 вказати установи - оригінатора сортів (Примітка – в реєстрі сортів у графі «Власник» вказана цифра, а на останніх сторінках реєстру є її розшифрування з вказанням повної назви та юридичної адреси установи) 2.3. У реєстрі сортів ознайомитися з переліком установ, що займаються селекцією рослин в Україні 2.4. Виписати у звіт перелік усіх селекційних установ, які розміщені в області вашого місця проживання / народження та дати характеристику однієї з них (обов’язково вказати: місце розміщення, напрями роботи, перелік культур, селекцією яких займаються, назви сортів створених в установі та вказати селекціонерів, які створюють сорти в установі) | Миронівський інститут пшениці ім.В М Ремесла НААН_ч.1Миронівський інститут пшениці ім.В М Ремесла НААН_ч.2Миронівський інститут пшениці ім.В М Ремесла НААН_ч.3Миронівський інститут пшениці ім.В М Ремесла НААН_ч.4ННЦ "Інститут землеробства НААН"Інституту картоплярства НААН УкраїниІнститут рису НААН УкраїниІнституту зрошуваного землеробства НААН УкраїниІнститут рослинництва ім. В.Я. Юр’єва НААН_селекція пшениціІнститут рослинництва ім. В.Я. Юр’єва НААН_селекція ячменюІнститут рослинництва ім. В.Я. Юр’єва НААН_селекція просаІнститут рослинництва ім. В.Я. Юр’єва НААН_селекція соїІнститут рослинництва ім. В.Я. Юр’єва НААН_селекція кукурудзиДЕКАЛБ |
3 | Ознайомитися із поняттям «насінництво», завданнями, які вирішує в сільському господарстві, технологією вирощування насіннєвого матеріалу та установами, які мають право займатися насінництвом | 3.1. На основі інформації з відео файлів коротко дати визначення терміну «насінництво» 3.2. Сформувати основні завдання насінництва 3.3. Ознайомитися та записати класифікацію насіння України та розсадники в яких його отримують 3.4. На основі відеофайлів коротко описати технологією вирощування насіннєвого матеріалу від посіву до пакування та сертифікації | Класифікація насіння зернових та розсадникиПроцес виробництва насіння кукурудзи в КВС-УкраїнаВиробництво насіння кукурудзи KWS: від збирання качанів з виробничих посівів до зберігання сировиниВиробництво насіння кукурудзи KWS: калібрування, протруювання, пакування та сертифікаціяВирощування насіння кукурудзи («Маїс») |
3.5. Знайти та зберегти собі на телефон (планшет та ін.) Державний реєстр суб'єктів насінництва та розсадництва за 2019 р. (далі – реєстр). 3.6. Ознайомитися з структурою реєстру та переліком господарств, які мають право займатися насінництвом в Україні 3.7. Виписати в звіт з реєстру перелік усіх установ, які розміщені в районі вашого місця проживання / народження 3.8. Виписати в звіт з реєстру характеристику 1 установи з пункту 4.5. а саме перелік культур та сортів насінництвом яких займається, категорії та об’єми реалізації насіннєвого матеріалу. | Державний реєстр суб'єктів насінництва та розсадництваСТОВ «Агрофірма Ольгопіль» Вінницька областьКомпанія «Маїс»«Дачна» - краще насіннєве підприємство рокуФГ «Хліб-Агро» Вінницька область |
3. Критерії оцінки навчальної практики
Оцінювання студентів відбувається згідно положення «Про екзамени та заліки у НУБіП України» від 26.04.2023 р. протокол № 10
Оцінка національна | Визначення оцінки ЄКТС | Рейтинг здобувача, бали |
Відмінно | Відмінне виконання лише з незначною кількістю помилок | 90–100 |
Добре | В загальному правильна робота з певною кількістю грубих помилок | 74–89 |
Задовільно | Непогано, але зі значною кількістю недоліків | 60-73 |
Незадовільно | Потрібно працювати перед тим як отримати залік | 0–59 |
4. Звітність студента за виконання дистанційних завдань практики Звіт виконується у зошиті від руки (не друкується) на базі отриманих завдань За додатковою (незрозумілою) інформацією можна писати у Viber-групу лише в період практики. Зразок оформлення звітуЗвіт необхідно підписати: Звіт_Прізвище_курс_група (Наприклад: Звіт_Іванов_1_6)
Номер групи |
ПІБ викладача |
Електронна адреса, на яку надсилаються виконанні завдання практики |
Дата здачі звіту |
Термін проведення практики |
1 |
Спряжка Роман Олегович |
|
||
2 |
Макарчук Олександр Сергійович |
|
||
3 |
Спряжка Роман Олегович |
[email protected] |
|
|
4 |
Спряжка Роман Олегович |
[email protected] |
|
|
5 |
Шпакович Ірина Валентинівна |
|
||
6 |
Спряжка Роман Олегович |
|
||
7 |
Дмитренко Юлія Михайлівна |
[email protected] |
|
|
8-9 |
Шпакович Ірина Валентинівна |
|
||
10 |
Спряжка Роман Олегович |
|