Інноваційні рішення в плодоовочівництві

29 жовтня 2022 року

Тільки маркетинг та інновації заробляють гроші.

Все решта – це витрати!

Пітер Друкер

   Важливою умовою фахової підготовки магістрів за спеціальністю 203 «Садівництво та виноградарство» є вивчення дисципліни «Агробізнес і маркетинг у садівництві, овочівництві та виноградарстві». Адже сучасне плодоовочівництво України та світу стало великим бізнесом, і через це перейшло із зони локального до глобального забезпечення овочами. Це призвело до розвитку всього ланцюжка виробництва та логістики за принципом «від поля до столу споживача».

   У даний час важко збудувати границі між фермерським господарством, логістикою, дистрибуцією та маркетингом. Особливо під час повномасштабної війни. Тому все важче і важче отримувати певний рівень прибутку. Подолання проблем можливе через безперервне впровадження інновацій в технології вирощування, післязбиральної підготовки і розширення асортименту.

  Наукові розробки кафедри овочівництва і закритого ґрунту в межах НДР «Розробити інноваційні технології вирощування малопоширених овочевих культур» представляють суттєве значення останнього напряму інновацій, тобто в розширенні асортименту. Вирощування та переробка нішевих культур є перспективним напрямом диверсифікації виробництва як для малих фермерів, так і для великих компаній, оскільки дозволяє виробляти продукцію для реалізації на внутрішніх і зовнішніх ринках. В Україні сформувався, в основному, традиційний склад культур, але нині зростає інтерес і до нових видів з високим вмістом біологічно цінних компонентів. До числа перспективних рослин належить батат (Ipomoea batatas L.), який дедалі частіше користується попитом у споживачів. Це пов’язано з високою поживною цінністю його кореневих бульб, які, окрім крохмалю (у складі якого амілоза переважає амілопектин), містять вітаміни С і В, глюкозу, кальцій, магній, β-каротин, фолієву кислоту. Співвідношення вітамінів групи В із аскорбіновою кислотою та мікроелементами наділяють батат багатьма цілющими властивостями: він виявляє м’яку заспокійливу дію на кишечник, запобігає розвитку виразкових захворювань і різних розладів, а також всмоктуванню кров’ю великої кількості холестерину.

   При впровадженні нових видів на ринок важливими є польові дослідження, тобто отримання не загальних, а конкретних уявлень про нові види завдяки проведенню спостережень, експериментів. Для отримання відповідних висновків також часто вдаються до дегустаційної оцінки сортів нових видів.

   Навіть в жорстких реаліях сьогодення, магістри мали змогу на практичних заняттях в очному форматі провести дегустаційну оцінку батату, а саме визначення смакової оцінки сортів Перпл, Кеміра, Оранж, Рубін Кароліни, Хау-Бей, Вінницький абориген, Вінницький рожевий, Боніта. Студенти за комплексом ознак (смак, консистенція, текстура м’якуша) оцінювали сорти і визначали дегустаційну оцінку за 9–и бальною шкалою. Культура для більшості майбутніх фахівців була новою, але її смаковими властивостями були приємно вражені.

   Магістри переконались, що ефективність фінансової діяльності залежить від реалізації маркетингової стратегії, тобто від виконання програми економічного й соціального розвитку підприємства (бізнес-плану). А для цього необхідно проводити маркетингові дослідження, що є з’єднувальною ланкою між споживачем і виробником за допомогою інформації. Інколи інвестиція в дослідження на рівні $1 тис. доларів може заощадити $1 млн.!

  Бажаємо успіхів в подальшому продовженні вивчення теоретичних знань і практичних навичок з питань агробізнесу і маркетингу в плодоовочівництві! Мирного неба та нових здобутків в опануванні фахового рівня!

 

Ірина Бобось,

доцент кафедри овочівництва і закритого ґрунту 

 

Захисти дисертаційРегіональні навчальні заклади (синій)Набір на навчання (синій)_2015

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook