Психологічний аспект роботи зі вcтупниками обговорили на тренінг-семінарі в ННІ енергетики, автоматики і енергозбереження

30 червня 2022 року
    Під час війни очікується зменшення контингенту абітурієнтів. На цьому тлі виникли умови посилення конкуренції між українськими закладами вищої освіти та іноземними університетами, які надають додаткові пільгові місця для навчання наших вступників.  Разом з тим і надалі спостерігається втрата зацікавленості молоді до інженерних спеціальностей.

    Як ніколи важливою стає системна робота щодо залучення випускників загальноосвітніх шкіл, коледжів і технікумів до участі у конкурсі для вступу на спеціальності, за якими готує фахівців ННІ енергетики, автоматики і енергозбереження.
    Від якості профорієнтаційної роботи, її системності та контролю виконання залежить кількість та якість відібраних до вступу абітурієнтів та, відповідно, і майбутніх фахівців.
    Головними завданнями профорієнтаційної роботи є доступне ознайомлення вступників з професіями та змісту навчання за обраними спеціальностями, формування у потенціальних студентів відповідального ставлення до свого професійного самовизначення. Профорієнтація у всіх її видах має розглядатись як інтегральна діяльність із демонстрації розвитку успішної кар’єри майбутнього фахівця шляхом наявних можливостей формування особистої освітньої траєкторії.
    Ефективність цієї роботи є одним з головних чинників конкурентоспроможності на ринку освітніх послуг та розвитку інституту загалом.
    Наш інститут роботу з вступниками реалізує через випускові кафедри у відповідності до спеціальностей, за якими вони готують майбутніх фахівців, шляхом закріплення за ними загальноосвітніх закладів, технікумів, коледжів з урахуванням територіального поділу. Науково-педагогічні працівники кафедр – це основні комунікатори, які беруть участь у проведенні заходів профорієнтаційної спрямованості.
   Саме з метою кращої підготовки підготовки викладачів до роботи зі вступниками ННІ енергетики, автоматики і енергозбереження організував і провів тренінг-семінар, у якому в якості спікерів взяли участь Сергій Ковалевський, відповідальний секретар приймальної комісії НУБіП України та Ірина Мартинюк, завідувачка кафедри психології нашого університету.

     Сергій Ковалевський детально окреслив особливості Правил прийому до НУБіП України в 2022 році. Зокрема зупинився на порядку подачі документів та проведенні конкурсного відбору вступників на програми підготовки фахівців освітніх ступенів бакалавр та магістр для інженерних спеціальностей.
    Запитання від учасників семінару здебільшого стосувалися особливостей врахування результатів НМТ і ЗНО попередніх років при конкурсному відборі, та порядку оцінювання і врахування розгляду мотиваційного листа.

 

     Завідувачка кафедри психології Ірина Мартинюк провела оригінальний психотренінг щодо партнерської взаємодії в профорієнтаційній роботі.

    Детально Ірина Анатоліївна зупинилась на особливостях форм і методів спілкування з вступниками, налагодження довірчих відносин між учасниками процесу, підвищення ефективності комунікацій. Попри широкі можливості інформаційного простору для представлення різноманітних спеціальностей, закладів вищої освіти, вагому, а часто і визначальну роль для здійснення вибору абітурієнтом відіграє «живе» спілкування.

    Партнерство науково-педагогічного працівника, який здійснює профорієнтаційну роботу, та потенційного абітурієнта передбачає рівноправність і взаємоповагу учасників комунікації, спрямованих на досягнення результату.
   Під час тренінгу відбулась онлайн-гра учасників, яка дала можливість аналізувати, наскільки їхній стиль взаємодії з потенційними абітурієнтами близький до партнерського.

 

    Внаслідок онлайн-опитування були виокремлені базові принципи партнерської взаємодії викладачів у профорієнтаційній роботі: повага до особистості та її унікальності, урахування її потреб, доброзичливість у спілкуванні, обов’язковість виконання домовленостей, оперативність реагування на запити, часте спілкування двосторонньої спрямованості, уміння стабілізувати свій емоційний фон та ін.

   Директор інституту Віктор Каплун разом з координатором з цифровізації Аллою Дудник презентували технічну платформу інформаційного супроводу вступників з використанням бази даних «Вступ -2022».

    Як зазначив Віктор Володимирович, такий інструментарій дозволяє здійснювати онлайн-моніторинг активностей учасників профорієнтаційної роботи, робити прогнозне оцінювання спроможності абітурієнтів, аналізувати ефективність роботи кафедр та окремих НПП.
      В ННІ енергетики, автоматики і енергозбереження профорієнтаційна робота і вступна кампанія вже другий рік поспіль організовуються з використанням інформаціцйної бази даних абітурієнтів «Вступ-2022», до роботи з якою долучені відповідальні кафедр.
    За даними моніторингу «Вступ-2022» безпосередніми комунікаторами з встпуниками є майже 90% науково-педагогічних працівників нашого інституту.

     Алла Дудник зосередилася на особливостях формування комунікаційного середовища для супроводу вступників в умовах воєнного стану.

     Особливу увагу учасників Алла Олексіївна звернула на порядок наповнення бази даних вступників та коректності введених даних, розкрила форми звітів та моніторингу статусу вступників під час вступної кампанії.

    Переконані, що проведений тренінг-семінар дозволив науково-педагогічним працівникам інституту переосмислити деякі психологічні аспекти роботи зі вступниками, одержати детальні роз’яснення хитросплетінь цьогорічної вступної кампанії.
    Інститут провів значний перелік заходів для організації профорієнтаційної роботи. То ж сподіваємось, що вступна кампанія 2022 року буде успішною.

 

Семен Волошин,
заступник директора
ННІ енергетики, автоматики і енергозбереження

Захисти дисертаційРегіональні навчальні заклади (синій)Набір на навчання (синій)_2015

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook