Навчальний семінар «Удосконалення внутрішньої системи забезпечення якості фахової передвищої освіти та критерії акредитації освітньо-професійних програм підготовки фахових молодших бакалаврів»
З метою ознайомлення педагогічних працівників з питаннями акредитації освітньо-професійних програм підготовки фахових молодших бакалаврів 13 грудня заступницею директорки з навчальної роботи Вікторією Совою було проведено для педагогів навчальний семінар «Удосконалення внутрішньої системи забезпечення якості фахової передвищої освіти та критерії акредитації освітньо-професійних програм підготовки фахових молодших бакалаврів».
На початку свого виступу Вікторія Миколаївна наголосила на важливості та необхідності удосконалення внутрішньої системи забезпечення якості фахової передвищої освіти (далі – ФПО) як передумови успішної акредитації освітньо-професійних програм, яка є складовою системи зовнішнього забезпечення якості освіти. Процес акредитації має використовуватись закладом ФПО для розвитку і вдосконалення системи забезпечення якості освітньої діяльності та якості ФПО.
У ході семінару увагу присутніх було акцентовано на Проєкті положення про акредитацію освітньо-професійних програм, за якими здійснюється підготовка здобувачів ФПО, який унормовує питання проведення акредитації освітньо-професійних програм ФПО як інструменту зовнішнього забезпечення якості ФПО в Україні, визначає основні засади та порядок здійснення процедури акредитації згідно з вимогами законодавства та дозволяє завершити освітній цикл з підготовки здобувачів ФПО за освітньо-професійними програмами.
Також доповідачка ознайомила педагогів з критеріями оцінювання освітньо-професійних програм ФПО, які беруться до уваги під час формування відомостей про самооцінювання. Мова йшла про структуру і зміст освітньо-професійної програми; організацію прийому на навчання за нею та визнання результатів навчання; організацію освітнього процесу; контрольні заходи, оцінювання програмних результатів навчання здобувачів освіти та академічну доброчесність; кадрове забезпечення реалізації програми; освітнє середовище та матеріальні ресурси; систему внутрішнього забезпечення якості освітньо-професійної програми. Аналіз відповідності освітньо-професійної програми та освітньої діяльності закладу освіти критеріям оцінювання якості допоможе закладу освіти визначити сильні та слабкі сторони його освітньо-професійних програм.
Директорка коледжу Наталія Ільченко, при підведенні підсумків, наголосила на важливості подальшої системної роботи педагогічного колективу, адже акредитація освітньо-професійних програм ФПО – нова процедура, яка передбачає й вироблення абсолютно нових підходів, цілей та візії процесу. Ґрунтовна підготовка самоаналізу дасть можливість залучити основні групи зацікавлених сторін і використати внутрішню систему управління якістю та її аналітичні можливості для визначення можливих напрямів вдосконалення і подальшого розвитку освітньо-професійної програми.
Оксана ПОГОРІЛА,
методист відділення, завідувач навчально-виробничої практики