Навчальна практика на базі Голосіївської навчально-дослідної пасіки: унікальний досвід для майбутніх фахівців
Літо. В університеті триває сезон практик. Для першокурсників це часто вступ до фаху чи основи фахової діяльності і проходять вони її в т.ч. і на базі лабораторій університету. Як у випадку студентів 1-го курсу факультету тваринництва і водних біоресурсів, які у навчальній лабораторії «Голосіївська навчально-дослідна пасіка» знайомляться з бджільництвом.
Показуємо, насамперед, технологію, адже саме вона визначає результат. У тваринництві важливий досвід щоденного спостереження, спілкування з твариною чи в нашому випадку – комахою, говорить завідувач кафедри конярства і бджільництва Микола Повозніков. По-друге, вчимо знаходити точки технологічного контролю. І розповідаємо, як приймати правильні рішення, спираючись на цю базу.
Для практичного навчання тут створені всі умови – представлені бджолосім’ї, технології – від спостережного вулика і до необхідного інвентарю. Важливою складовою, поряд з технологією і генетикою, є кормова база. Тож на території навчально-дослідної пасіки ростуть медоносні рослини і можна поспостерігати як комахи літають і конкурують за нектар.
Кожен ранок розпочинаємо з демонстраційного вулика і проходимо всю технологію покроково, говорить Євгенія Козаченко. Бджоли тут знаходяться під склом, і можна безпечно спостерігати за їхньою поведінкою.
Вивчаємо також породи бджіл, різні системи вуликів для їхнього утримання, долучається до розмови Ольга Саміляк. А ще – знайомимося з медогонками і димарями. Тут представлена вся їхня, так би мовити, еволюція – від найстарішого і до сучасного.
До речі, про димарі. Олександр Величко з Василем Щербаньом якраз демонстрували майстер-клас як правильно їх розпалити. Для Олександра це не в новинку: його батько Сергій має господарство на Полтавщині аж у тисячу бджолосімей і нещодавно навіть захистив кандидатську дисертацію на базі кафедри конярства і бджільництва НУБіП, тож хлопець гарно розуміє, що таке пасіка і як воно бути бджолярем.
Закладені на університетській пасіці і досліди. Студенти можуть подивитися як виглядає експериментальний вулик і дістати з нього рамку, наприклад, 2018 року та оглянути: чи нема трутневого розплоду, чи є мед.
Студенти мене часом питають, а який продукт ми тут за день, поки працювали, отримали, говорить Микола Повозніков. Тоді я показую їм пилок, який збирається завдяки спеціальним затримувачам. І взагалі говорю, що ми маємо бути трудолюбивими, адже це йде від самого нашого об’єкта дослідження – бджоли.
Ірина Білоус