Ректорат: якість освітнього процесу, наукова робота та госпрозрахункова діяльність
21 жовтня 2024 року під головуванням ректора Вадима Ткачука відбулося розширене засідання ректорату. На його початку традиційно вшанували пам’ять загиблих в ході російсько-української війни та перейшли до розгляду питань порядку денного, який охоплював чимало сфер діяльності університету.
Результати проміжної атестації студентів представив начальник навчального відділу Ярослав Рудик. Середній показник успішного складання серед студентів бакалаврату та магістратури всіх спеціальностей склав 85%. В ННІ лісового і садово-паркового господарства, факультетах ветеринарної медицини, гуманітарно-педагогічному, захисту рослин, біотехнологій та екології цей показник більше 90%. Після проміжної атестації деканати, дирекції, кафедри, наставники академічних груп мають здійснити низку комплексних заходів з профілактики освітніх втрат. Залежно від причини варто задіяти контакти з батьками, організувати додаткові консультації з тим, аби до зимової сесії виправити ситуацію. Була заслухана інформації деканів факультетів землевпорядкування Тараса Євсюкова, тваринництва та водних біоресурсів Руслана Кононенка. Зверталася увага деканів факультетів та директорів ННІ на тих студентів, які не беруть активної участі в освітньому процесі. Ректор Вадим Ткачук доручив проректору з науково-педагогічної роботі та цифрової трансформації Олені Глазуновій протягом двох тижнів спланувати нараду за підсумками проведеної роботи. Президент університету Станіслав Ніколаєнко запропонував провести батьківські збори в змішаному форматі.
Про результати відбору наукових проєктів доповіла проректор з наукової роботи та інноваційної діяльності Оксана Тонха. Цього року не мали наукових проєктів факультети інформаційних технологій, механіко-технологічного, землевпорядкування, ННІ неперервної освіти і туризму. Для участі в конкурсі на державне фінансування змінена форма подачі наукового проєкту і науковці університету підготували 70 проєктів, з яких відібрано 56 на загальну суму фінансування 58,5 мільйона гривень. Зазначалося, що 82% з цих проєктів – прикладні, частина з них стосується оборони, продовольчої безпеки, повоєнного відновлення тощо. Ректорат затвердив та рекомендував їх для участі у конкурсі. Разом з тим, зверталася увага на необхідність активізації та посиленні цієї роботи – кожна кафедра повинна мати проєкт.
Про хід робіт з інформатизації, автоматизації управлінських та організаційних процесів у НУБіП України проінформувала проректор з науково-педагогічної роботи та цифрової трансформації Олена Глазунова. Наразі проведений аудит обладнання, сплановане розширення покриття кампусу wi-fi, оновлюється комп’ютерний парк. У листопаді планується запровадження білінгової системи доступу eduroam. Уваги потребує реалізація політики інформаційної та кібербезпеки. Олена Глазунова представила план розробки цифрових сервісів в освітньому процесі. Вже реалізований електронний розклад та кабінет студента. На черзі – система управління навчанням, конструктор освітніх програм, кабінет викладача, рейтинг студента, поселення у гуртожиток та рейтинг викладача. Для забезпечення автоматизованим управлінням університетом закуплене відповідне програмне забезпечення, встановлене на сервери університету та формується замовлення на впровадження.
Про результати роботи робочої групи з оптимізації показників рейтингового оцінювання діяльності науково-педагогічних працівників НУБіП України доповів начальник навчального відділу, голова комісії Ярослав Рудик. Він представив грунтовний аналіз показників минулорічного рейтингу. За результатами проведеного опитування 221 науково-педагогічного працівника зібрано 122 пропозиції та 108 рекомендацій з поліпшення рейтингу. Як правило, вони стосуються збільшення «вартості» певних показників діяльності. Разом з тим, 23% опитаних пропонують цей перелік скоротити. Рекомендації робочої групи серед іншого містять наступні пропозиції: формалізувати та включити в рейтинг такі види діяльності, які на разі не представлені, але мають важливе значення, проведення щорічних семінарів-навчань для нових науково-педагогічних працівників, які не знайомі з рейтинговою системою, переглянути вплив рейтингового показника на формування іміджу асистента та старшого викладача та їхній кар’єрний розвиток тощо. Вирішено продовжити дискусію на факультетах та ННІ, напрацювати конкретні пропозиції, а в кінці року на конференції трудового колективу їх розглянути.
Про співвідношення чисельності посад науково-педагогічних працівників та студентів на факультетах та в навчально-наукових інститутах проінформувала проректор з науково-педагогічної роботи та цифрової трансформації Олена Глазунова. Для узгодження всіх показників очікуємо рішення парламенту по Державному бюджету на наступний рік. Головний критерій – якість освітнього процесу, зміст навчання.
Підсумки діяльності госпрозрахункових підрозділів університету за 9 місяців 2024 року представила проректор з науково-педагогічної роботи та економічної діяльності Тетяна Костюк. План на сьогодні виконаний на 82%. Найбільше надходжень забезпечили лабораторії охорони природніх ресурсів, конярства та клініка дрібних тварин. Проаналізовано показники виконання плану з надходжень у розрізі факультетів, ННІ та госпрозрахункових підрозділів. На 96% виконаний план по надходженням від надання наукових послуг та консультування. Прийнято рішення забезпечити виконання всіх показників, а в майбутньому передбачити розширення переліку послуг.
Про роботу Центру законодавчих ініціатив проінформувала декан юридичного факультету Олена Яра. Серед завдань – системна підготовка проєктів відповідей на запити, що надходять до університету, та рефлексія на законодавчі процеси, формування власної думки з траєкторії розвитку конкретної галузі. Вона також закцентувала на персональному складі та наголосила на стимулюванні тих, хто буде задіяний в його діяльності. Президент університету Станіслав Ніколаєнко запропонував в межах роботи Центру утворити підгрупи, які працюватимуть над пропозиціями до нормативно-правових актів за своїми галузями.
Проректор з науково-педагогічної роботи та економічної діяльності Тетяна Костюк проінформувала про запити на дозволи з передачі в оренду.
Начальник відділу кадрів Сергій Грищенко закцентував на необхідності до 31 жовтня повідомити науково-педагогічних працівників про істотну зміну умов праці (щорічна процедура, пов’язана зі зміною показників індивідуального рейтингу), продовження відпускної кампанії для тих науково-педагогічних працівників, які не завершили її влітку, подання пропозиції щодо оголошення конкурсу на заміщення вакантних науково-педагогічних посад.
Начальник підрозділу військової мобілізації та співпраці зі Збройними Силами України Геннадій Ржевський зупинився на питанні постановки на облік військовозобов’язаних в університеті та видачу довідок за формою 20 після 09 листопада 2024 року.
Учений секретар Оксана Барановська проінформувала про необхідність узгодження номенклатури документів та оновлення інструкції з діловодства у зв’язку зі змінами в структурі університету.
Ректор Вадим Ткачук представив нового начальника планово-фінансового відділу – Ларису Медведчук та новообрану голову Сенату Студентської організації – Вероніку Веремєєву. Підбиваючи підсумки, він закцентував на спільних завданнях: якість освітнього процесу, активна профорієнтація, наповнення практичним змістом співпрацю з громадами, посилення наукових видань університету з метою їхнього входження до міжнародних наукометричних баз, завершення формування переліку мікрокваліфікаційних курсів, узагальнення пропозицій з обміну досвідом з іншими закладами вищої освіти України, ретельний аналіз змісту навчання в межах освітніх програм, безпека учасників освітнього процесу. 04 листопада на базі факультетів агробіологічного та захисту рослин, біотехнологій та екології пройде традиційна нарада з планування діяльності на листопад.
Ректорат розглянув й інші питання життєдіяльності університету.
Пресслужба