Соціальні педагоги вчаться надавати допомогу людям в посттравматичних і стресових ситуаціях

3 травня 2017, 12:25

Цими днями на базі Київського національного торговельно-економічного університетувідбувається IV Міжнародний фестиваль організаційної, економічної та практичної психології «Мудрість поколінь» SAPIENTIA GENERATIONES. Метою фестивалю є інтеграція новітніх психологічних технологій навчання у практичну діяльність науково-педагогічних працівників, молодих фахівців, аспірантів та студентів.

 Приємно відзначити, що до організації фестивалю, за дорученням декана гуманітарно-педагогічного факультету Василя Шинкарука долучились завідувач кафедри соціальної педагогіки та інформаційних технологій в освіті Леся Вікторова, професори Ірина Сопівник,Ніна Тверезовська, доцент Дмитро Малков, а також студенти магістратури.

        Делегація нашого університету плідно працювала на фестивалі у кількох напрямах: організація фестивалю; налагодження співпраці з науково-освітніми установами, реабілітаційними центрами, практичними психологами з наступним підписанням договорів про співпрацю; підвищення професійної майстерності науково-педагогічних працівників; формування навичок соціально-педагогічної роботи студентів другого року навчання ОС «Магістр» спеціальності «Соціальна робота».      Кожен учасник фестивалю має можливість обрати ті тренінги і майстер класи, які йому найбільше близькі і важливі для професійного та особистісного зростання. Зокрема робота проводиться за такими групами: 

1. «Травматичний досвід особистості як джерело ресурсу» – участь у роботі майстер-класу допомагає учасникам в роботі з власними травматичними подіями, спонукає подивитись на травми минулого, як на сходинки, що вказують на новий етап розвитку, особистісного росту свого майбутнього.
2. «Лялькотерапія – формування психічного здоров’я у родині та гармонійних стосунків» – майстер-клас зі створення ляльки-мотанки – це один із видів психотерапії, яка бере свої витоки в глибокій давнині (це оберіг людської душі й долі, символ предків), яка допомагає зняти певні психологічні травми. Ляльку-мотанку створюють для пошуку внутрішніх ресурсів при вирішенні певної ситуації, яку людина ставить перед собою. 
3. «Випробування долі у нашому житті» – тренінг, який полягає у відкритті екзистенційного досвіду за п'єсою Віктора Франкла «Синхронізація у Біркенвальді». У цій п'єсі Віктор Франкл у художній формі розповів про своє ув’язнення в нацистських концтаборах під час Другої Світової Війни. Відкрив досвід прагнення смислу й того, як втриматись й залишитись людиною в нелюдських умовах.
4. «Юнгіанський аналіз: самодопомога та техніки для роботи з клієнтом» – на майстер-класі учасники знайомляться зі світом снів, символів і архетипів; отримують набір важливих теоретичних знань та технік з Юнгіанського аналізу, орієнтованих на розвиток особистості.
5. «Емоційний інтелект» – майстер-клас спрямований на тренування емоційного інтелекту, який допоможе легше знаходити контакт з іншими людьми, налагоджувати міжособистісні стосунки, адекватно ситуації висловлювати власні емоції і знаходити вихід з різних складних ситуацій. 
6. «Психосоматика. Робота з симптомом в гештальт-терапії» – майстер-клас для тих, хто бажає досліджувати свої тілесні прояви, усвідомити причини їх появи і познайомитися з основними стратегіями терапії психосоматичних станів в гештальт-підході.    Таким чином, студенти та науково-педагогічні працівники гуманітарно-педагогічного факультету отримали безцінний досвід застосування різноманітних технік практичної роботи, соціальної взаємодії, техніки розуміти себе та інших людей.

Досвід участі у зазначених групах свідчить, що людина може відчувати себе щасливішою і бути успішнішою – якщо вона частіше буде прислухатися до своїх та чужих переживань, емоцій, почуттів. Загальновідомо, що більшість захворювань людини виникають через психічні розлади, що виникають у її думках та душі. У наш час дана проблема особливо гостро стоїть перед українським суспільством, що посилюється військовими діями на Сході країни, економічною та суспільно-політичною нестабільністю, втратою ціннісних орієнтирів, морально-духовним зубожінням, що приводять до проявів девіантної поведінки (залежності, порушення правових і моральних норм, агресія) як серед дітей та молоді, так і серед дорослого населення. Саме тому наші соціальні педагоги активно готуються вкласти свою професійну лепту в розв’язання проблеми духовного здоров’я нації, як однією із важливих складових національної безпеки України. Як зазначив один із доповідачів фестивалю: «Сильна держава – це сильні люди, які допомагають слабшим стати сильнішими». Тож вчимося разом будувати сильну країну!

Ірина Сопівник,
професор кафедри соціальної педагогіки та 
Інформаційних технологій в освіті

Захисти дисертаційРегіональні навчальні заклади (синій)Набір на навчання (синій)_2015

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook