Підсумки декади циклової комісії маркетингу, торгівлі та харчових технологій в Ірпінському фаховому коледжі НУБіП України

3 квітня 2023 року

    З 20 по 31 березня в Ірпінському фаховому коледжі НУБіП України було проведено декаду циклової комісії маркетингу, торгівлі та харчових технологій, яка є корисною ініціативою, що полягає в підтримці розвитку творчої активності студентів та підвищенні їх професійної компетентності. Це досягається через збільшення наукового рівня під час навчання, що допомагає підвищити якість знань студентів з фахових навчальних дисциплін та підвищити інтерес до спеціальностей «Маркетинг», «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність» та «Харчові технології».

    Декаду було розпочато із інформаційної години з теми «Вплив війни на інтернет-торгівлю: зміни та тенденції відновлення онлайн-продажів українських рітейлерів». Викладачка фахових дисциплін Олена Ковтун, акцентувала увагу слухачів на тому, що в останні роки зросли інтернет-продажі. В п’ятірку найбільш розвинених секторів української e-commerce входили електроніка та одяг, меблі та товари для дому, косметика та парфумерія, а також товари для дітей. Проте повномасштабна війна росії проти України повністю все змінила.

    Загалом електронна комерція пережила спочатку шокове падіння, потім сплеск попиту на окремі категорії товарів і нарешті певну стабілізацію після масового переміщення людей, перенесення складів та виробництв. Облаштування людей на новому місці або повернення їх додому поступово повертає продажі в інтернеті до зростання. 

 

    З метою підвищення практичного досвіду, саморозвитку та налагодження співпраці з майстрами своєї справи 20-24 березня педагогині коледжу Олена Осьмина та Ірина Коваль взяли участь у семінарі-практикумі для викладачів закладів вищої та фахової передвищої освіти на тему «Технологічні особливості виробництва крафтових сирів». В рамках швейцарсько-української програми «Розвиток торгівлі з вищою доданою вартістю в органічному та молочному секторах України», що впроваджуються дослідним інститутом органічного сільського господарства (FIBL, Швейцарія) у партнерстві із SOFOSO AG (Швейцарія) та в партнерстві з ВСП «Немішаєвський фаховий коледж НУБіП України» та Школи сироваріння Ірини Дем’янюк, викладачі долучилися до практичного курсу по виробництву сирів.

    У ході заходу учасники мали можливість дослідити сировину для виробництва сиру, ознайомилися із оригінальною технологією виробництва крафтових сирів та навчилися робити сир набіл, моцарелу, таледжіо, пекоріно, а також відвідали Cheese school – школа сироваріння Ірини Дем’янюк. 

  

    В рамках співпраці між коледжем та базовим університетом, на запрошення викладачок Валентини Вдович та Ірини Вінник, Марія Жеплінська, кандидатка технічних наук, доцентка кафедри процесів і обладнання переробки продукції АПК НУБіП України прочитала гостьову лекцію з теми «Роль харчової промисловості України у забезпеченні населення харчовими продуктами» для студентів спеціальності 181 «Харчові технології».

    У ході лекції Марія Михайлівна надала аналіз агропродовольчого комплексу як сукупності галузей, що забезпечують виробництво продукції сільського та рибного господарства, її заготівлі, зберігання, переробки та реалізації, а також показала динаміку виробництва життєво важливих (основних) продуктів харчування – продуктів, які традиційно виробляються і споживаються в державі і є по структурі й обсягах основою харчового раціону населення. Не оминула вона і наслідків жахливої війни та російської агресії, її проявів в аграрному секторі, продовольчій безпеці та економічному розвитку нашої держави.

 

    Традиційним заходом декади циклової комісії є засідання гуртка «Споживач», яке відбулося 27 березня на базі навчальної лабораторії «Дослідження якості товарів» на тему «Визначення органолептичних показників якості меду».

    Завідувачка навчальної лабораторії Олена Осьмина ознайомила гуртківців з корисними, поживними та лікувальними властивостями меду. У ході засідання досліджувалися органолептичні показники якості чотирьох зразків меду за такими критеріями: колір, смак, аромат, консистенція, ознаки бродіння та наявність механічних домішок.

    Щоб створити святковий настрій і здивувати гостей сфери ресторанного господарства, з квадратних серветок можна загорнути і закрутити найнеймовірніші фігури. Саме цьому мистецтву навчилися студенти спеціальності 181 «Харчові технології» в рамках майстер-класу «Серветка для святкового столу», який організувала завідувачка навчальної лабораторії «Обслуговування ресторанного господарства» Марина Мироненко. Також учасники заходу дізналися про історію походження серветок, вивчили правила етикету та навчилися складати серветки до тематичних подій.

 

    Для студентів 1 курсу спеціальності 075 «Маркетинг» було проведено Quiz «Подорож у світ маркетингу». Під керівництвом модератора заходу викладача фахових дисциплін Андрія Сиротенка студенти виконували інтерактивні завдання, захоплено відповідали на запитання, проявили креативність мислення і гострий розум.

 

    30 березня викладачки фахових дисциплін Ірина Вінник та Наталія Федосєєва провели практичний тренінг «Психологічний вплив реклами».

    Сучасна реклама – це мистецтво, в якому потрібно знати щось більше, ніж цільову аудиторію продукту. Головна мета реклами продукту або послуги – викликати інтерес до неї таким чином, щоб покупець здійснив придбання цього товару. У ході заходу учасники навчилися поєднувати кольори і вже знають як грамотно їх використовувати щоб управляти свідомістю споживачів, викликаючи позитивні або негативні реакції по відношенню до зображуваних предметів, розгадувати тематичні ребуси і відгадувати рекламований товар.

    Цікавий і пізнавальний тренінг «Школа чизмонгерів» для студентів спеціальності 181 «Харчові технології» організувала викладачка фахових дисциплін Ірина Коваль. Страх пробувати щось нове, стереотипи про те, що цвіль є ознакою псування продукту, на жаль, у споживачів викликають упередженість щодо розширення свого гастрономічного досвіду. І, щоб підвищити культуру споживання сирів українцями, на гастрономічному ринку необхідні вузькоспеціалізовані фахівці, які б стали популяризаторами та провідниками у гастросвіт сирів.

    На тренінгу студенти досліджували три види сирів з благородною пліснявою Баварської компанії «Bergader»: Брі, Баварія Блю та Баварія Едельпільц.

    Майбутні фахівці з харчових технологій ознайомилися з інструментами для роботи з сиром, правилами його нарізання, формування сирного плато, дізналися які органолептичні показники притаманні якісним сирам та що таке перінг. Використовуючи знання та власну фантазію, склали «сирну тарілку», підібрали для перінгу крекери, білий солодкий хліб, банан і мед. Дослідили всі види сиру за органолептичними показниками. Студенти зрозуміли, що запах – це важливий індикатор якості сиру, придатності його до вживання.

   Завершилася декада традиційним відвідуванням 25-ї Міжнародної виставки продуктів харчування та напоїв «World Food Ukraine», яка проходила під символічним гаслом – «пункт незламності» вітчизняного гастробізнесу. Участь у виставці взяли викладачі циклової комісії Валентина Вдович, Ірина Коваль та Андрій Сиротенко.

    Цьогоріч виставка відбулася в незвичні терміни – навесні, під час повномасштабної війни, на тлі сирен повітряної тривоги. Викликів багато, але організатори підготувалися, щоб організувати безпечну та безперебійну роботу виставки. В експозиціях WorldFood Ukraine та Wine&Spirits взяли участь близько 100 постачальників.

 

    Серед учасників виставки WorldFood Ukraine чимало цікавих постачальників, зокрема компанія Equadorcoffeе не тільки продає запашну каву та обладнання, а й має власну мережу кав’ярень, тож на підприємстві добре розуміють потреби клієнтів; Carraro Group Ukraine може запропонувати рестораторам натуральні соуси, пюре та сиропи власного виробництва, а також каву і шоколад відомих світових брендів, а пекарня «Бублик» із Харкова здивує асортиментом авторського хліба, булочок для хот-догів та бургерів, асортимент яких був розроблений спеціально для HoReCa.

    На «Алеї новинок», окрім продукції цьогорічних учасників, були представлені зразки українських виробників, які постійно брали участь в WorldFood Ukraine, а цьогоріч не змогли долучитись через війну. «Вітрину незламних» прикрашали: Артемівська сіль (м. Соледар), солодощі кондитерської фабрики «АСК» (м. Харків), консервація Наш продукт ТМ (м. Херсон).

 

    Бажаємо всім учасникам декади творчого натхнення, невичерпної енергії для здійснення задуманого й омріяного!

Ірина Вінник,

голова циклової комісії маркетингу,

торгівлі та харчових технологій

Набір на навчання (синій)_2015Регіональні навчальні заклади (синій)Захисти дисертацій

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook