Розширене засідання ректорату: від аналізу зробленого за рік минулий – до планів на поточні березень і рік

22 лютого 2022 року
     Під головуванням ректора університету Станіслава Ніколаєнка пройшло розширене засідання ректорату.

     Першою на порядку денному – інформація про фінансовий результат госпрозрахункових підрозділів у 2021 році та план на 2022 рік проректора з науково-педагогічної роботи, міжнародної діяльності та розвитку Вадима Ткачука. Завдання – планувати на розвиток! Збільшити надходження, порівняно з минулим роком, на 6 млн грн. Він навів дані у розрізі факультетів та ННІ, згадав про резерви надходження коштів, зокрема за рахунок розширення мережі послуг.

     Станіслав Ніколаєнко підкреслив: збиткових госпрозрахункових підрозділів бути не повинно!
     Ще одне питання, яке озвучив Вадим Ткачук, – організація практичного навчання студентів за кордоном у 2022 році. Воно зорієнтоване на традиційні для нашого університету країни – Німеччину, Францію, Швейцарію. У минулому році його пройшли 259 наших студентів, і це значно менше, ніж у попередні. Вся інформація, необхідна здобувачу вищої освіти, якщо він вирішує пройти навчання за кордоном, – розміщена на сайті університету. При цьому кожен з претендентів повинен пам’ятати, що без обов’язкового узгодження заяви з деканом не обійтися.

 

     Про результати зимової екзаменаційної сесії та організацію освітнього процесу в другому семестрі 2021/2022 н.р. доповів начальник навчального відділу Ярослав Рудик. Він спинився на організації очного і дистанційного навчання, термінах складання весняної сесії у бакалаврів та магістрів, проаналізував середній бал студентів по факультетах та ННІ (найкращі результати показали бакалаври ННІ енергетики, автоматики і енергозбереження та факультетів інформаційних технологій, аграрного менеджменту і ветеринарної медицини; у магістрів – ННІ лісового і садово-паркового господарства та, знову ж таки, ННІ енергетики, автоматики і енергозбереження та факультетів аграрного менеджменту й інформаційних технологій). За підсумками зимової екзаменаційної сесії, було відраховано 69 студентів бакалаврату і 51 – магістратури (з 10 факультетів і ННІ з 16 наявних).

 

     Ярослав Рудик навів графік і терміни освітнього процесу в другому семестрі, що викликало жваве обговорення присутніх на засіданні: якщо у бажанні приступати до очного навчання керівники факультетів та інститутів разом з представниками Студентської організації НУБіП були одностайні, то в даті його початку – не зовсім. Остаточне рішення про це буде прийнято завтра на засіданні вченої ради університету. Єдиний виняток – для агробіологічного факультету, студенти якого виїздять на практику у господарства 28 лютого, як це й було передбачено навчальним планом.

 

     Завідувач відділу докторантури та атестації наукових кадрів Сергій Боярчук поінформував про затвердження Положення про атестацію здобувачів вищої освіти ступеня доктора філософії та Положення про атестацію здобувачів наукового ступеня доктора (кандидата) наук. Він також доповів про відкриття докторантури за спеціальностями (їх 22).

 

     Про роботу постійно діючих консультаційно-підготовчих курсів НУБіП доповіла заступник начальника відділу якості освіти, маркетингу і профорієнтаційної роботи Оксана Багацька. Вона навела динаміку набору слухачів за 2020-2022 роки. Найкращі показники сьогодні мають факультети агробіологічний – 44, ветеринарної медицини і харчових технологій та управління якістю продукції АПК – по 30. Загалом зараз вже зголосилися навчатися на цих курсах 284 слухачі (більше, ніж у двох попередніх роках).

     Кожен декан і директор має долучатися безпосередньо до формування цього контингенту, підкреслив ректор. І орієнтуватися не лише на коледжі агробіологічного спрямування.
     Порядок денний передбачав також розгляд плану заходів на березень.
     Першим інформував проректор з науково-педагогічної роботи та розвитку Сергій Кваша. Він говорив про акредитацію, бустерну вакцинацію, яку за потреби можна організувати. А також представив плани відділу аспірантури, ННЦ виховної роботи і соціального розвитку (зокрема, підбиття підсумків виконання програми виховання студента «Фахівець, громадянин, патріот», проведення зустрічей з активом студентського самоврядування, організацію різних конкурсів і спортивних змагань), студмістечка (контроль за поверненням студентів у гуртожитки, підготовка та ремонт кімнат для студентів першого курсу, моніторинг стану здоров’я студентів), військово-мобілізаційного відділу (участь у комплектуванні підрозділів територіальної оборони тощо), музею історії НУБіП.

 

     Проректор з наукової роботи та інноваційної діяльності Вадим Кондратюк озвучив головні завдання, заплановані для підрозділів його службами. Так, основна увага буде приділена плануванню та узгодженню закупівель товарів та послуг для успішного виконання науково-дослідних робіт, які виконуватимуться у 2022 році; роботі з реалізації дорожньої карти просування університетських наукових журналів для включення їх у наукометричну базу Scopus; організації підготовки інноваційних тематик наукових досліджень і розробок на 2023 рік. Вадим Кондратюк також звернув увагу про стан фінансування досліджень в поточному році, активізацію роботи з бізнесом по залученню коштів до спеціального фонду.

     Вадим Ткачук, говорячи про плани і перспективи, виокремив три питання, на яких слід акцентувати увагу і зосереджувати зусилля. Перше: продовжувати контролювати проплату за навчання (адже на сьогодні має місце суттєва недоплата). Друге: керівникам підрозділів і служб слід сформувати пропозиції щодо напрямів використання додаткових коштів, які будуть виділені МОН з державного бюджету відповідно до формули розподілу видатків на вищу освіту між ЗВО, і подати їх до 5 березня відповідальним особам. Третє: подбати про QS рейтинг (і це дуже важливо, адже ціна питання – додаткові бали у формулі розподілу коштів держбюджету).
     Головний інженер Олег Самсонюк доповів: у березні господарська служба університету планує завершити монтаж системи пожежної сигналізації гуртожитку №1, ремонти кількох аудиторій 11-го навчального корпусу, розпочати роботи з монтажу шатрової покрівлі гуртожитку №10, капремонт 108-ї лабораторії 4-го навчального корпусу та капітальний ремонт місць загального користування у гуртожитках №№ 2, 7, 9,10 і 12-му навчальному корпусі. І, звісно, не припиняються роботи зі зведення нового спортивного комплексу: у березні тут планується завершення другого етапу проєктних робіт.

     План роботи підрозділів, підпорядкованих проректору з науково-педагогічної роботи, представив Ярослав Рудик. Зокрема, планується перехід на очне навчання для студентів 1-х – 2-х курсів бакалаврату, а старші курси продовжать дистанційний навчальний процес до 18 березня (за умови, якщо дата не буде змінена) з подальшою ротацією. Здійснюватиметься щоденний контроль перебігу занять та відвідування їх студентами, координація проведення екзаменаційних сесій у дистанційному форматі студентів заочної форми навчання. З четвертокурсниками проводитимуться збори, які мають на меті залучення їх до продовження навчання у магістратурі. Контролюватиметься дотримання графіка відкритих лекцій і готовність об’єктів практичного навчання в НДГ. У планах також координація та проведення науково-практичних конференцій і семінарів у відокремлених підрозділах НУБіП.
     У цьому переліку заходів не прозвучало питання працевлаштування, а воно – необхідне, зауважив Станіслав Ніколаєнко.

 

     Учений секретар Оксана Барановська проаналізувала загальну картину заходів по університету за конкретними датами. Серед них засідання вчених рад факультетів та ННІ, науково-практичні семінари, вебінари та конференції міжнародного і Всеукраїнського рівнів, фінал конкурсу «Краса НУБіП України» (в онлайн-режимі) та інше.

     Підбиваючи підсумки, ректор знову повернувся до актуального питання початку очного навчання: тут потрібно ще раз проконсультуватися з медиками стосовно ситуації з COVID-19 і врахувати їх думку. А також підкреслив необхідність посилення профорієнтаційної роботи і забезпечення господарських заходів при виникненні надзвичайних ситуацій.

 На завершення ректор Станіслав Ніколаєнко подякував директору ННІ неперервної освіти і туризму Олені Ковальовій за плідну роботу та побажав успіхів на новому місці роботі, пов'язаному з міжнародною діяльністю.

Валентин Обрамбальський,
Ірина Кушніренко

Регіональні навчальні заклади (синій)Захисти дисертаційНабір на навчання (синій)_2015

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook