Підвищення педагогічної майстерності аспірантів та роль керівників
Педагогічна майстерність є невід’ємною частиною підготовки аспірантів, які планують кар’єру у сфері вищої освіти. Для формування висококваліфікованих викладачів нового покоління необхідна їхня активна взаємодія з науковими керівниками та досвідченими педагогами.
Кафедра електротехніки, електромеханіки та електротехнологій ННІ енергетики, автоматики та енергозбереження створює умови для педагогічного стажування аспірантів, залучаючи їх до навчального процесу. Під керівництвом досвідчених викладачів (проф. Заблодського М.М., Червінського Л.С., Чміля А.І., доц. Сорокіна Д.С., Усенка С.М. та Чуєнка Р.М.) аспіранти набувають необхідних навичок викладання, що сприяє підвищенню рівня освіти та збереженню науково-педагогічних традицій кафедри.
Роль керівників аспірантів полягає у забезпеченні не тільки наукової, але й педагогічної підготовки своїх аспірантів, вони повинні стати для них наставниками та надавати рекомендації щодо опанування різних методів активного навчання та роботи зі студентами, контролюють підготовку аспірантів до самостійного викладання, сприяють розвитку комунікативних навичок, необхідних для роботи зі студентами тощо.
Результатом такого навчання стане якісна підготовка аспірантів до самостійного викладання на високому рівні, розвиток їхніх методичних та комунікативних компетентностей та формування нового покоління викладачів, здатних працювати в умовах цифрової освіти.
Завдяки систематичному наставництву керівників та їх безпосередній участі у навчальному процесі, аспіранти набуватимуть необхідних педагогічних компетентностей, що дозволить їм стати ефективними викладачами та науковцями у майбутньому.
Значення педагогічного стажування для кафедри електротехніки, електромеханіки та електротехнологій ННІ енергетики, автоматики та енергозбереження формування нового покоління викладачів, які володіють сучасними педагогічними методиками, збереження та розвиток наукової школи кафедри, передача знань і досвіду молодим науковцям, зміцнення кадрового потенціалу, що забезпечить перспективу розвитку кафедри та її відповідність міжнародним освітнім стандартам, а також підвищення якості навчального процесу, оскільки аспіранти опановують і впроваджують сучасні методи викладання.
Системне педагогічне стажування аспірантів є ключовим фактором для розвитку кафедри, оскільки сприяє підготовці висококваліфікованих викладачів, здатних забезпечити ефективний освітній процес та наукові дослідження. Завдяки наставництву керівників та активній участі аспірантів у навчальному процесі, а кафедра отримує фахівців, здатних вирішувати сучасні виклики в освіті та науці.
Олександр Окушко
завідувач кафедри електротехніки,
електромеханіки та електротехнологій