"Журналістика – це професія чи спосіб життя?" Школа молодого журналіста 2021 відчиняє двері

October 28, 2021
НУБіП України

Із кожним новим етапом становлення людського суспільства, інформація стає більш затребуваним і найбільш важливим ресурсом у суспільстві. Як не розгубитись у потоці інформації, як реагувати на суспільні виклики, як захистити свої права, яку титанічну працю виконують журналісти, в яких умовах доводиться працювати, який вектор подачі інформації обрати – про це йшлося сьогодні, 27 жовтня 2021 року, на онлайн-конференції «Журналістика – це професія чи спосіб життя?», що відбулась у рамках проєкту «Школа молодого журналіста».

«Журналісти мають бути надзвичайно пунктуальними», – розпочала розмову Анна Федоришина, що працює у нашій медіалабораторії зі студентами щодня. Саме на її тендітні плечі покладена місія досконалого знання технічних параметрів усіх пристроїв, із якими доводиться працювати в ефірі, саме вона виїздить зі студентами для виконання творчих завдань (Нехай нам позаздрять інші!).

Нашими гостями та активними співрозмовниками були старшокласники, випускники шкіл із різних регіонів країни, а також випускники Прилуцького гуманітарно-педагогічного коледжу ім. І. Я. Франка спеціальності «Журналістика», які вже обрали свій майбутній фах.

У тісному колі однодумців, людей які переймаються інформацією, які слідкують за потоком навколишніх подій та новин, аби не пропустити важливе для себе, відбулась жвава розмова викладачів кафедри та майбутніх абітурієнтів.
Викладачі кафедри розповідали про власний досвід у професійній сфері – як прийшли у фах, який мають досвід викладання, як намагаються себе творчо реалізувати. Зокрема, про це йшлося у виступі Ірини Вакулик, яка зосередила увагу присутніх на структурі університету, його розташуванні, історії кафедри, зазирнувши у події 100-річної давнини. Наталія Адамчук підтримала колегу власною розповіддю про навчання студентів на нашому славетному факультеті, про висококваліфікованих фахівців, справжніх знавців своєї справи, про насичене і водночас цікаве життя педагогічного колективу та наших вихованців. Йшлося також про популяризацію спеціальності і про спектр можливостей роботи нинішніх журналістів та журналісток. Галина Фоміна акцентувала увагу слухачів на можливостях освіти та самоосвіти, загальноціннісних орієнтирах, дотримуючись яких «вимальовується» сучасний образ журналіста, який не може відчувати себе впевненим, якщо він не володіє хоча б однією іноземною мовою; а також поінформувала про наші навчальні програми, ознайомитись із якими можна будь-кому у будь-який час без перешкод на нашому кафедральному сайті.

Школярі цікавились правилами вступу на спеціальність, як проходять творчі конкурси, яка інфраструктура університету, чи надає університет для своїх студентів гуртожиток. Члени кафедри, озброївшись могутньою силою YouTube, допомагали нашим абітурієнтам розібратись у цих питаннях. Адже відгуки про спеціальність, студентські роботи – завжди у відкритому доступі!
Випускники гуманітарно-педагогічного коледжу ділились думками, розповідали власні історії, презентували роботи. Ми щиро вдячні викладачам циклової комісії спеціальності «Журналістика», які виховують і навчають гідну наукову зміну. Окрема подяка Ірині Носенко, яка зуміла організувати четвертокурсників, та Тетяні Чумак, яка вкотре запросила наших гостей до Школи молодого журналіста, яка відбувається третій рік поспіль у період осінніх канікул.
Наша розмова була щирою і невимушеною, забарвлена позитивними емоціями та прикрашена посмішками, гості були позитивно налаштовані і, відтак, активно комунікували. Цього разу найактивнішими виявились дівчата. Так, зі слів Наталії Бобошко ми дізнались про її найзаповітнішу мрію (з четвертого класу дівчина мріяла стати журналісткою), і у який спосіб ця мрія була реалізована. Ангеліна Гатчетко відстоювала власну позицію самовіддачі у роботі з журналістським матеріалом. Дарія Мозгова давала відповідь на питання, хто такий журналіст, які службові обов’язки можуть бути на нього покладені. Анастасія Санду допомагала нам з’ясувати, чи дійсно журналістська професія є стресовою.

Також до активного обговорення низки питань, спеціально підготовлених у вигляді презентації асистентом кафедри Вікторією Бишовець («Де працює журналіст?», «Переваги і недоліки професії», «Чи вмирають газети у всьому світі?», «Перша реклама на телебаченні», «Чи лише по знайомству влаштовуються на телебачення» тощо) почергово включались Катерина Воробей, Юлія Гладун, Альона Симоненко. Говорили також і про журналістський сленг.

  

Усі присутні на зустрічі зійшлися на думці, що журналістика не може бути лише професією, коли ми зачитуємо заздалегідь апробовані сценарії, програємо, як по нотах, завчені фрази. Ми знаходимось у вирі подій, ми, немов губка, накопичуємо інформацію, і пропустивши крізь серце, маємо її подати нашому глядачеві чи слухачеві. А навчитися цьому – найкраще у НУБіП України, на кафедрі журналістики та мовної комунікації.

Ірина Вакулик, доцент кафедри журналістики
та мовної комунікації

 

Захисти дисертаційНабір на навчання (синій)_2015Регіональні навчальні заклади (синій)

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook