Студенти спеціальності «Фізична культура і спорт» опановують інформаційні технології в спорті

16 вересня 2021 року
     «Навчаймо один одного і будемо багаті!», – говорив Сократ. Кожен розуміє багатство по-своєму. Хтось дбає про багатство душі, духовне зростання, хтось збирає перлинки  багатства знань, а ще хтось витрачає все життя на фінансове збагачення. Для НПП кафедри управління та освітніх технологій гуманітарно-педагогічного факультету взаємовідвідування занять  – шлях до духовного, корпоративного єднання і професійного зростання.

     14 вересня 2021 року на кафедрі управління та освітніх технологій гуманітарно-педагогічного факультету проводилася відкрита лекція-бесіда доцентом Василем Базелюком. Студенти бакалаврату другого курсу навчання спеціальності «Фізична культура і спорт» вивчали тему: «Використання функціоналу сучасних гаджетів у фізкультурній діяльності і спорті» з дисципліни «Інформаційні технології  у галузі».  Студенти ознайомлювалися з інноваційними формами і методами викладацької діяльності, зокрема, розглядали E-learning. Це створення певного середовища, яке відрізняється від звичного навчання у класі та спрямоване на отримання нових освітніх результатів. E-learning істотно розширює діапазон застосовуваних технічних засобів, не обмежуючись тільки шкільним обладнанням. Основна ідея цього підходу полягає в тому, що ми повинні зробити технічні засоби невід'ємною складовою навчального процесу, якщо справді хочемо навчати дітей користуватися новими технологіями. Йдеться не про уроки програмування, а про перетворення ґаджетів на союзників учителя незалежно від дисципліни, яку він викладає.

     Згідно з доповіддю Єврокомісії «Цифрове навчання в школах Європи», починаючи з 2019 року вже більше половини країн регіону впроваджують комплексний підхід e-learning у початковій школі. Для таких висновків проаналізовано шкільні системи у 43 країнах.

     Учитель в епоху тотального доступу до будь-якої інформації має стати навігатором, навчити дитину алгоритму обробки інформації для вирішення потрібних завдань. І найголовніше — осмислено використовувати отримані дані.

     На лекції доцента Василя Базелюка закріплювалися поняття «E-learning» та модель змішаного навчання — «Перевернутий клас» (модель, що поєднує індивідуальне онлайн-навчання та спільне навчання у класі); висвітлювався напрямок цифрової освіти в Україні і світі; з’ясовувалася частка учнів, що зможуть застосовувати e-learning після забезпечення wi-fi та інтернетом шкіл, обладнаних комп’ютерами; деталізувався контент освітньої онлайн-платформи Learning passport, що була створена Дитячим фондом ООН (ЮНІСЕФ) та Microsoft Corp. Сервіс; пояснювалося використання формату BYOD (Bring Your Own Device — «Принеси свій пристрій»); проєктувалося формування звички використовувати ґаджет як джерело знань і навичок, нововведення біометричних браслетів – цілий комплекс різних натільних датчиків, що постійно фіксують біометричні показники учня; обговорювалася проблема користі і шкоди від сучасних гаджетів і технологій в інформаційному суспільстві тощо.

     Студенти, затамувавши подих, слухали про можливості гаджетів, які можна використовувати для контролю навантаження за добу, тиждень, місяць, рік. Ці дані необхідні вчителеві фізичної культури для визначення рівня навантаження з урахуванням самопочуття та фізичного розвитку учня. Крім того, ці гаджети можна використовувати на уроках фізичної культури, самостійних заняттях фізичними вправами, на занятті різними видами спорту (секційній роботі), на заняттях з плавання і велоспорту тощо. Спектр використання цих трекерів дуже великий і з кожним днем стає більш функціональним.

     Цікавою для студентів була інформація про Південну Корею, де рівень поширення e-learning у звичайних школах досягає сьогодні 80%, існують проєкти повністю віртуальних шкіл. А в Сингапурі, який поставив перед собою амбітну мету побудувати першу у світі інтелектуальну націю, у 2015 році була запущена 10-річна програма «Інтелектуальна нація», у рамках якої у школі впроваджуються віртуальні 4D-лабораторії, інтерактивні карти та інші інновації.

     Неабиякий інтерес виявили до тематики НПП, що разом із  студентами занурювалися у сучасний світ гаджетів. Пристрій заміряє температуру тіла, його пульс, кров'яний тиск, вміст кисню, стежить за фазами сну і рівнем стресу. Крім того, гаджет володіє досить широким функціоналом: спідометром, альтиметром, крокоміром, лічильником калорій й іншими можливостями, а також виходом в інтернет і доступом до платіжних систем.

     Використання новітніх гаджетів стає важливим механізмом позитивного впливу на підростаюче покоління. Фізична культура за таких умов у новій формі закладає основи всебічного удосконалення фізичної природи підлітка та дотримання ним здорового способу життя. Сучасна дійсність диктує гостру необхідність освоєння в педагогічній практиці нових способів стимулювання самопізнання, самовизначення та самореалізації учнів, формування культури, духовного і фізичного здоров'я підростаючого покоління, що дозволить кожному учневі визначити свій шлях розвитку і професійної діяльності.

     На занятті викладач використав алгоритм виконання кейсових завдань та набуття розуміння вищезазначених понять, отримання відомостей про проєктивну методику. Доцент Василь Базелюк використав методи групової роботи, застосував відеопрезентацію, самооцінку.

    Толерантність, повага до особистості студента, розуміння всіх насущних життєвих проблем, емпатія лежать в основі взаємостосунків доцента Василя Базелюка і майбутніх вчителів з фізичної культури. Нас радує маленький успіх кожного студента і великі досягнення, про які варто говорити. Педагогіка для нашого колеги – це мистецтво і життя, бо не тільки відображає життя, а й сама є життям. А ще вона виховує, вчить культури поведінки. Педагогіка – це емоційна насолода. Вона розвиває почуття міри, толерантності, ґречності, шляхетності, високу культуру, виробляє повагу до людей творчої праці та особистості.

     Обговорюючи заняття, НПП відмітили його двохсторонню результативність. Педагог, спілкуючись зі студентами, також вчився бути відкритішим, чуйнішим, щирішим, мудрішим!  Його мова чітка і зрозуміла студентам.

     Підводячи підсумки проведеного заняття, завідувач кафедри, професор Сергій Кубіцький відзначив переваги відкритої лекції, структуру й алгоритм її проведення; педагогічну взаємодію, увагу і повагу студентів та позитиви, які упродовж останніх років відбуваються на кафедрі управління та освітніх технологій і факультеті. Якість навчання, великий конкурс при вступі, науковий пошук, оновлення і розширення матеріально-технічної бази – все це заслуга колективу, очолюваного у минулому деканом гуманітарно-педагогічного факультету,  професором Василем Шинкаруком, а сьогодні – доценткою Інною Савицькою.

Тамара Ковальчук,
доцентка кафедри управління та освітніх технологій

Захисти дисертаційРегіональні навчальні заклади (синій)Набір на навчання (синій)_2015

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook