ІНДИВІДУАЛЬНА ОСВІТНЯ ТРАЄКТОРІЯ: ВИВАЖЕНО І АРГУМЕНТОВАНО (про дисципліни вільного вибору студента ОПП Професійна освіта)
Закон України «Про вищу освіту» №1556-VII від 01.07.2014 року передбачає самостійне формування здобувачем освіти індивідуальної освітньої траєкторії через «вибір навчальних дисциплін у межах, передбачених відповідною освітньою програмою та навчальним планом, в обсязі, що становить не менш як 25 відсотків загальної кількості кредитів ЄКТС, передбачених для даного рівня вищої освіти».
Освітні компоненти за вибором студента – це дисципліни, які вводяться закладом вищої освіти для більш повного задоволення освітніх і кваліфікаційних вимог особи кожного студента для потреб суспільства, ефективнішого використання можливостей закладу освіти, врахування регіональних особливостей. Вибіркові навчальні дисципліни надають можливість здійснення поглибленої підготовки за спеціальностями та спеціалізаціями, що визначають характер майбутньої діяльності; сприяють академічній мобільності студента та його особистим інтересам, дозволяють здійснювати впровадження спеціалізацій у межах базової спеціальності з метою формування компетентності здобувача відповідно до вимог ринку праці.
Дисципліни вільного вибору студента представлені у навчальному плані відповідної спеціальності переліком дисциплін, що включає в себе як дисципліни відповідної випускової кафедри, так і дисципліни інших кафедр. Кількість та обсяг дисциплін вільного вибору студента для конкретного семестру вказана в навчальному плані. Студент має право обрати навчальні дисципліни із запропонованого переліку, або будь-які інші дисципліни із навчального плану іншої спеціальності, які відповідають необхідному обсягу кредитів та викладаються у відповідному - осінньому або весняному - семестрі.
Список дисциплін вільного вибору студента оновлюється щорічно, з врахуванням побажань стейкхолдерів, вимог часу та потреб ринку праці.
Для здобувачів освіти ОПП 015.37 Професійна освіта (Аграрне виробництво, переробка сільськогосподарської продукції та харчові технології) з врахуванням специфіки та оригінальності спеціальності список таких дисциплін достатньо об’ємний, до нього входять дисципліни як біономічного, так і соціономічного спектру.
Аби вибір був вірним, а опанування наук принесло задоволення, здобувачам освіти надається можливість: 1) ознайомитись із анотаціями дисциплін, компетенціями, які вони забезпечують, структурою дисципліни, темами лекційний і практичних (лабораторних) занять на сайті факультету; 2) взяти участь в організованих зустрічах із гарантом та групою забезпечення освітньо-професійної програми та отримати вичерпну інформацію щодо змісту дисциплін та переліку компетенцій, що вони формують; 3) взяти участь в організованій екскурсії на кафедру, що забезпечує викладання освітніх компонентів вільного вибору здобувача освіти, аби на власні очі переконатись у тому, що тебе чекають саме тут!
У рамках такого знайомства для здобувачів освіти ОПП Професійна освіта нового набору (скорочений термін навчання), яким уже незабаром треба буде зробити вибір на користь певного освітнього компонента, було організовано екскурсію на кефедру технології м’ясних, рибних та морепродуктів. Тут на здобувачів освіти з нетерпінням чекали і в.о. завідувача кафедри, канд.сільськогосп.наук, доцент Наталія Михайлівна Слободянюк, і доцент кафедри, канд. техн. наук Олександр Аркадійович Савченко, і доцент кафедри, канд. техн. наук Наталія Володимирівна Голембовська, і майстер виробничого навчання, ассистент Валентина Миколаївна Ісраелян. Вони гостинно відкрили двері лабораторій з технології переробки молока, з технології переробки м’яса, технології переробки продукції рослинництва, запросили до спеціальної аудиторії-виставкової кімнати ресторанного обладнання та посуду.
Сучасне оснащення лабораторій, естетизм і виваженість кожного присутнього в інтер’єрі елемента, різноманітність представлених приладів (вологомір зерна, вимірювач білості борошна, вимірювач деформації клейковини, прилад Чижової, центрифуга лабораторна клінічна, муфельна піч, аналітичні ваги, портативним рН-метром, автоматичною бюреткою, сушильною шафою, приладом Журавльова, електроактиватором, солеміром, спектрофотометром, апаратом для визначення клітковини, термостатом, ротаційним випарником тощо) вказували на те, що все тут організовано високопрофесійно, технічно грамотно, з любов’ю.
Здобувачам освіти дали можливість провести лабораторні дослідження якості харчової продукції (захопленої із місцевого супермаркету): ковбасних виробів, молока, хліба. Захоплення студентів викликала також стендова та виставкова продукція, сучасне приладдя для лаборатрних досліджень якості продукції. І хліб тут випікають, і переробці мяса навчають, і пиво варять, і про ДСТУ та ГОСТи розповідають!
Вражень, нових знань та емоцій, які отримали здобувачі освіти за ОПП Професійна освіта (Аграрне виробництво, переробка сільськогосподарської продукції та харчові технології) вистачить надовго. Навіть не сумніваємось, що серед обраних освітніх компонентів вільного вибору здобувачі освіти оберуть ті, викладання яких забезпечує кафедра технології м’ясних, рибних та морепродуктів.
Окрема подяка завідувачу та викладачам кафедри за гостинність, доброзичливість, відкритість до спілкування!
Лідія Чередник,
старший викладач кафдери педагогіки