Практична підготовка студентів факультету харчових технологій та управління якістю продукції АПК

2 липня 2021 року

     Практична підготовка студентів є надзвичайно важливою  складовою навчального процесу, від належної організації та ефективності якої значною мірою залежить результативність підготовки фахівця, набуття практичних умінь та навичок, професійне становлення майбутнього харчового технолога. На факультеті харчових технологій та управління якістю продукції АПК цьому питанню приділяється значна увага.

Ретельно  підбираються бази практики з урахуванням усіх вимог, яким повинні відповідати об’єкти виробничої практики. Це наявність передових форм і методів організації праці та управління, впровадження прогресивних технологій виробництва, наявність штату висококваліфікованих фахівців, здатних надати допомогу студентам для закріплення і набуття професійних навичок.

Практична підготовка покликана забезпечити не тільки формування професійних умінь, але й професійних здібностей і рис особистості фахівців.

Під час проходження практики студент повинен брати активну участь у діяльності підприємства, а саме познайомитися із досвідом роботи передових підприємств торгівлі, із технологічним процесом харчового та промислового виробництва, а також його впливом на формування якості та безпечності готової продукції.

Одним із таких знайомств для студентів харчовиків став найбільший представник торгово-промислової групи України, один із чільних українських ритейлерів з понад 700 торговельними об'єктами по всій території країни — торговельна мережа «Сільпо», що належить торговельній корпорації Fozzy Group. Крім торговельних мереж, бізнес-інтереси Групи компаній охоплюють виробництво продуктів харчування, банківський та ресторанний бізнеси.

Торгівля продуктами і товарами для дому: супермаркети «Сільпо», делікатес-маркети Le Silpo, оптові гіпермаркети Fozzy, магазини біля дому «Фора» та інші. У мережах Fozzy Group представлені товари під власними торговими марками «Премія», Premіya Select, «Повна чаша», EXTRA та багато інших. Ресторанний бізнес: «У Хромого Пола», POSITANO, ESCOBAR ,WHO&WHY.DRINKERY bar, «Дзяо-бар», бар "Мокрі вуса" і мережа хлібних майстерень «Буланжері» (м. Київ).

Fozzy Group впроваджує сучасні рішення в усіх напрямах діяльності. Інвестиції в покращення бізнес-процесів допомагають Групі компаній утримувати провідні позиції на ринку ритейлу. Завдяки логістиці торговельних мереж через власні розподільні центри налагоджено своєчасне постачання магазинам продуктів харчування по всій Україні. Крім того, в Групі компаній функціонує власна система контролю якості, яка забезпечує дотримання стандартів зберігання, транспортування і продажу товарів.

З початку свого заснування Fozzy Group фокусується на інноваційному вдосконаленні бізнесу, створює нові можливості для ринку та стимулює розвиток галузі загалом.

Торговельна мережа «Сільпо» — одна з найбільших національних мереж продовольчих супермаркетів України. Супермаркет «Сільпо» — це магазин самообслуговування, асортимент якого нараховує до 20 000 найменувань продуктів харчування і супутніх товарів.

В торгівельній мережі «Сільпо» є особливість те, що кожен супермаркет запустив портали до тропічних островів, казкових світів та космічних просторів, а саме це втілення креативних ідей у дизайн магазинів (на даний момент це 73 магазини), що дозволяє кожному покупцю поринути у фантастичний світ дива.

 Дизайнерські супермаркети міста Києва:

-            «АТМОСФЕРНІ ЯВИЩА». На вході тут кожного дня дощитиме, проте кінетичний дощ лише танцює для Гостей, а от промокнути під ним неможливо. Поряд із веселкою ― сніг, а північне сяйво виникає неподалік від грозової блискавки ― водночас таке зустріти можна лише в цьому атмосферному «Сільпо». Попри велику кількість опадів, втілених в артрішеннях, цей магазин ―  найсвітліший у мережі.

-     «ХІП-ХОП». Присвячено середовищу вуличних субкультур. Під стелею висить величезний бумбокс, серед фарбованих шин катаються скейтери. Усі графіті власноруч намалювали креатори: Сергій Радкевич, CHZZ та група Nameless. Райтери «забомбили» стіни, колони, фрізи, обладнання магазину посвятами легендам R’n’B та хіп-хопу.

-         «КАРТИ ТАРО». Магазин добре знається на передбаченнях. А тепер у мережі є цілий супермаркет, присвячений саме цій темі. У торговому залі – карти Таро, справжня кибитка ворожки, високі колони у вигляді свічників, картини з Нострадамусом та з чеками «Сільпо» в руках, а по стінах гуляє тінь чорного кота.

-       «RE CYCLING 7». «Зелених» рішень нового «Сільпо»: геотермальне опалення і кондиціонування, візочки з рибальських сіток, сонячна електростанція на даху, холодильні установки без фреону, заправка для електромобілів, зовнішнє освітлення від сонячної енергії та станція з прийому вторсировини.

-    «ТЕЛЕПОРТ ДО ШРІ-ЛАНКИ». Тук-тук, який перевозить чайне листя, маски, привезені зі Шрі-Ланки, динамічні артоб’єкти з леопардами, слонами й павичами – все по-справжньому. Супермаркет створено за підтримки уряду Шрі-Ланки.

-    «МІТАП САМСОНА І ЛЕВА». Історія Подолу очима Самсона і лева — героїв фонтана на Контрактовій, мурал про видатних українців, фунікулер і трамвайчик, які їздять прямо під стелею та копія кінотеатру «Жовтень».

-      «МУРКОТИКОВИЙ». Величезні клубки ниток, дряпалки для кігтів замість колон і портрети хвостатих – такий вигляд міг би мати дім велетенського кота! Справжній котячий рай, тільки з улюбленими смаколиками та кафетерієм «Мяу МР».

-           «КРУГОВЕРТЬ-КАЛЕЙДОСКОП». Не магія й не ілюзія, це калейдоскоп продуктів. Ох і закрутили ми: і картинку, і аромати гриля, кави та свіжої випічки. Гіпнотичні овочі й фрукти, м’ясо, рибка, кулінарія.

-      «ЧАРІВНИК КРАЇНИ ОЗ». Залізний Лісоруб та Опудало, жовта цегляна дорога, зелені окуляри… Так, і обличчя великого та могутнього Гудвіна зі стелі підказує: ви в Смарагдовому місті.

-          «36 ВИДІВ НА ГОРУ ФУДЗІ». Нас надихнули гравюри «36 видів на гору Фудзі». На стінах панорами Києва, де замість гори — Андріївська церква, яку видно майже звідусіль.

-   «ШОВКОВИЙ ШЛЯХ». Великим шовковим шляхом, у Європу потрапляли найекзотичніші продукти та товари з Азії. Відчуйте казковий світ східного ринку та його особливу чарівну атмосферу.

-        «ФУТБОЛЕНД». Що це в сітках: м’ячі для футболу та реґбі чи кавуни та дині? Гольф, більярд і навіть баскетбол: новий «Сільпо» − це справжній світ спорту.

-       «НОРДИЧНИЙ». Гостроверхі різнокольорові будиночки на фасаді, колони в светрах з традиційними оленями на першому поверсі та світ вікінгів із човном-дракаром і рунічними написами − на другому.

-           «МІНІМУМ СТІН, МАКСИМУМ ЛОФТА». Стиль лофт – це поєднання практичної простоти з технологічною сучасністю. Ми вирішили, що саме цей концепт найбільше підійде для оновленого магазину.

-          «УКВІТЧАНІ СНИ ВАН ГОГА». Сонце і соняшники, немов живі? Яскраве синє небо й палаючі зорі? Ірисові колони та лани, що ніби коливаються від вітру? Так, це − Ван Гог. Але не в музеї, а в оновленому «Сільпо».

-              ««СІЛЬПО» ФІЄСТА». Буенос діас, сеньйори та сеньйорити, грінгос та мучачос! Міцніше тримайте ваші сомбреро, адже в нашому мексиканському супермаркеті є все для перетворення сієсти на фієсту!

-      «ВІТРИЛА ЯХТ-КЛУБУ». Кожен круїз починається з яхт-клубу. А в яхт-клубі «Сільпо» можна не тільки знайти однодумців – шанувальників морської романтики, а й наповнити трюми традиційними припасами.

-            «ТАЄМНИЧО-ВИРОБНИЧИЙ». Вас цікавить, що і як відбувається та що із чого виготовлено? Ми все розклали по поличках і показали на схемах, з чого готують вашу улюблену їжу.

-        «ІЛЮЗІЯ «СІЛЬПО»». Спіральні візерунки, кола, що обертаються, дзеркальні форми, просторові враження, від яких захоплює подих. Магазин приваблює по-своєму: кольором, фактурою, наповненням.

-    «ЛАЗУРНЕ УЗБЕРЕЖЖЯ». Інтер’єр «Сільпо» занурить вас в атмосферу французької Рив'єри. Тепер, купуючи продукти, жителі Оболоні будуть подумки прогулюватися Лазуровим берегом.

-      «ЗАПАНКОВАНИЙ ЛОФТ». Архітектурний стиль Loft Punk існує в єдиному екземплярі! Мінімум перегородок забезпечують достатньо простору для супермаркету та величезного фудхолу.

-            «СМАКОПОДОРОЖ СВІТОМ». Щоб відкрити кулінарний секрет, потрібно зробити лише два кроки. Знайти страву з улюбленої країни та всі необхідні інгредієнти для гастрономічного сюрпризу близьким.

-              «І СУПЕРМАРКЕТ, І ФУДХОЛ». У дизайні магазину багато дерева та фудхолл — фіш-бар та гриль-бар, піца на дровах, паста та салати, східна кухня з китайськими стравами, суші, шаурмою, вок.

-          «ДИВОЇЖНИЙ». Цей київський «Сільпо» ми за одну ніч перетворили на музей поп-арту! Тепер стіни супермаркету вкриті ілюстраціями, а наші гості, купуючи продукти, можуть насолоджуватися витворами мистецтва.

-       «ВСЕСВІТ МАВКИ» ― офлайн-резиденція героїв майбутнього анімаційного фільму за мотивами «Мавка. Лісова пісня» Лесі Українки. І внесок «Сільпо» у популяризацію українського кіно.

      Дизайн торгового залу, атмосфера всередині магазину, раціональне розташування торгового обладнання, POS-матеріали та оформлення вітрин – все це значно підвищує активну діяльність даної торгової компанії.

Сьогодні, торговельній точці вже недостатньо мати зручне розташування або привабливу вивіску, необхідно створити приємну і затишну атмосферу всередині магазину, тобто розробити гарний дизайн торгового залу і інтер'єру магазину, що ми можемо бачити в торгівельній мережі «Сільпо».

 

Оригінальний і естетичний дизайн інтер'єру дозволяє створити в магазині особливу атмосферу, приємну для покупця і стимулюючу його до здійснення покупок. Красивий і зручний дизайн магазину підвищує час перебування відвідувачів у магазині, а також викликає у споживача бажання повернутися в магазин іще не один раз.

Отже, наші студенти першокурсники 16 червня та 17 червня 2021 року потрапили у казковий світ мавки, особливістю композиції є органічне переплетення життя двох світів: природи й людини.

Студенти змогли познайомитися із відділами, які є в магазині, сироварнею, п’ятьма кафе, які містяться в супермаркеті, новинкою, яка з’явилася в торгівельній мережі відносно недавно – це Вегабар. Також побачити весь процес виробництва, асаме підготовка сировини, приготування бісквітів, кремів, глазурі, готування заготовок,  формування готових тістечок і тортів, декорування, пакування, підготовку вітрини та формування естетичної відрини солодощів. Після цього відбувся майстер-клас, юні технологи готували тістечка, які потім самі й смакували із запашним чаєм.


     Керівництво, викладачі, студентство факультету харчових технологій та управління якістю продукції АПК висловлюють щиру подяку керівництву торговельної мережі «Сільпо», що належить до торговельної корпорації Fozzy Group, а саме керуючому магазину Олександру Федину та менеджеру з персоналу Эвгенії Фастовець за відкритість, цінну інформацію, практичний досвід, який отримали майбутні харчові технологи.

 

Тетяна Розбицька,

асистент кафедри стандартизації та

сертифікації с/г продукції

Захисти дисертаційРегіональні навчальні заклади (синій)Набір на навчання (синій)_2015

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook