Проектна діяльність під час вивчення фахових дисциплін: перші кроки і новий досвід
Мене звати Діана Сацюк, я студентка 3 курсу гуманітарно-педагогічного факультету спеціальності «Філологія (Англійська мова)».
Для нас, майбутніх перекладачів, важливою фаховою дисципліною є «Практичний курс основної іноземної (англійської) мови». Завдяки доцентові Ножовніку Олегу Миколайовичу наш курс став досить незвичайним і пізнавальним у всіх сферах. У нас з’явилися проектні роботи.
Про одну з них я б і хотіла сьогодні розповісти, а також обговорити плюси і мінуси цього проекту для студентів. Тематика проектної діяльності в моєму випадку залежить від спеціальності, тому я буду розповідати тільки про особистий досвід, здобутий зі своєї спеціальності.
Що таке «проект» і в чому його потреба для усіх?
Проект спрямований на отримання практичного досвіду за фахом і відкриття для себе нових можливостей. Відповідно для кожного студента запропоновано унікальні завдання, що б він зміг себе проявити в різних сферах. Завдання проекту – дати змогу студентам вирішити будь-яку проблему, з якою вони можуть зіткнутися після закінчення університету. У моєму випадку, найчастіше це розробка будь-якого сайту або написання бота.
Як він організований? На початку семестру нам запропонували зробити проект в Телегра- каналі. Звісно, не всі погодилися.
Етап 1 – дізнаємося подробиці.
Проводяться збори, на якому присутні студенти та викладач. На цій зустрічі студенти дізнаються подробиці того, чим їм доведеться займатися увесь семестр і хто з ким буде в команді.
Етап 2 – розподіляємо обов’язки.
Далі студенти розподіляють обов’язки. У моїй команді були такі студенти: Віка Кузьменко, Марина Литовченко і Дарина Габдрахманова. Віка з Мариною займалися пошуком картинок і музики для Телеграму, а Дарина займалася розкручуванням каналу. Я вирішила написати бота для нашого Телеграм-каналу. В іншій команді були Вікторія Кривчук і Анастасія Мітрушова. Віка займалася дизайном каналу, а потім його вела. Анастасія написала бота і розкрутила канал.
Етап 3 – розробка.
Протягом семестру студенти працюють над вирішенням проблеми, яку самі не побоялися взяти. Дівчата довго не могли визначитися з дизайном каналу. Для мене було складно придумати команди для бота. Насамкінець, я вирішила зробити картки для різних рівнів знання англійської мови. Спочатку бот запитує як звуть людину, а потім потрібно вибрати свій рівень знань. Після цього бот надсилає 10 тестових питань різної тематики. Студент чи інший охочий повинен вибрати правильну граматичну форму або лексему. Якщо допущено помилку, то бот надсилає правильну відповідь і не зараховує бал. У кінці тижня бот надсилає рейтингові бали за пройдений навчальний тиждень. Спочатку я писала бота на python. Однак довго я не змогла зробити рейтинг, тому вирішила написати бота на JavaScript. Через місяць наполегливої праці я змогла опанувати 2 мови програмування. Мені це настільки сподобалося, що я хочу закінчити курси програмування.
Етап 5 - захист.
У кінці семестру студенти здають готовий проект.
Плюси і мінуси проектної діяльності
Як студентка для себе виділила позитивні і негативні сторони проектної діяльності.
Серед плюсів:
1. З’являються навички командної роботи. Кожен студент відповідає за свій «відділ» проекту і вчиться взаємодіяти з іншими «відділами». Студент отримує реальне уявлення про те, як влаштована робота і що від чого залежить. Так чи інакше, ці знання допоможуть швидше адаптуватися до реалій розробки в компаніях.
2. Можливість попрацювати з новими технологіями.
3. Можливість розпочати або доповнити своє портфоліо. Всім студентам після випуску потрібно влаштовуватися на роботу, а кілька працюючих проектів зовсім не будуть зайвими в резюме і на співбесіді.
4. Прокачування лідерських навичок. Якщо проект великий, відповідальним за «відділ» можуть поставити одного з найбільш компетентних у цьому питанні студента. Або, якщо йдеться про ініціативний проект, є змога керувати його розробкою в цілому.
Серед мінусів:
1. Студент часто потрапляє в стресову ситуацію (переоцінка можливостей, технічні накладки);
2. Більше часу йде на ідеї, ніж на сам процес.
3. Це, безумовно, і неймовірно великий обсяг роботи для викладача і студента.
Не всі хочуть в майбутньому працювати за тією спеціальністю, яку зараз опановують. Я розповіла лише про свій досвід нового, однак надзвичайно якісного вивчення навчальної дисципліни.
А як би ви ставилися до такого підходу викладача? Ви б хотіли не тільки вивчати, а й робити різні проекти англійською мовою?
Враженнями від проекту ділилася
Діана Сацюк,
студентка 3 курсу спеціальності
«Філологія (Англійська мова)», гуманітарно-педагогічний факультет