Прояв креативності студентів під час практичних занять з вивчення дисципліни «Заповідна справа»

13 травня 2021, 8:41

 Практичні заняття можуть бути цікавими і пізнавальними навіть в умовах дистанційного навчання. Під час вивчення дисципліни «Заповідна справа», яку викладає канд. с.-г. наук, старший викладач кафедри екології агросфери та екологічного контролю Сербенюк Г.А., студентам було запропоновано побудувати схеми екологічної мережі областей в яких вони проживають. Мета даної практичної роботи полягала в тому, щоб навчити студентів усвідомлювати значення природних ландшафтів в оптимізації структури земельних угідь більшості регіонів України та побудувати схему екомережі свого регіону (області). Студенти опрацювали лекційний матеріал, ознайомилися із принципами побудови екологічної мережі, її складовими та творчо, із великим ентузіазмом  поставилися до виконання практичної роботи. Хоча дана практична робота вимагала багато знань та зусиль, але виявилась досить цікавою.

Екологічні мережі є інструментами впровадження Всеєвропейської стратегії збереження біологічного та ландшафтного різноманіття. Розбудову екологічних мереж розглядають як багатоаспектний процес, який передбачає законодавче, науково-методичне та соціально-економічне забезпечення. В останні роки в Україні, як і в усьому світі, важливе значення має розвиток екологічної мережі. Вважається, що концепція екомережі є інтегральною у справі збереження природного середовища, оптимізації ландшафтів, збереження генофонду живої природи та поліпшення стану довкілля, закономірним і вищим етапом розвитку заповідної справи. В Україні прийнято Закони «Про Загальнодержавну програму формування національної екологічної мережі України на 2000–2015 роки»,  «Про екологічну мережу України» та Генеральну схему планування території України, невід’ємною частиною якої є екологічна мережа.

   У методологічному плані формування екологічної мережі ґрунтується на національній концепції розбудови екомережі, в якій головну роль у виділенні ключових територій (природних ядер) відіграють існуючі та запроектовані природно-заповідні території. Екомережа - це єдина територіальна система, яка утворюється з метою поліпшення умов для формування та відновлення довкілля, підвищення природно-ресурсного потенціалу території, збереження ландшафтного та біорізноманіття, місць оселення та зростання цінних видів тваринного і рослинного світу, генетичного фонду, шляхів міграції тварин через поєднання територій та об'єктів природно-заповідного фонду, а також інших територій, які мають особливу цінність для охорони навколишнього природного середовища і відповідно до законів та міжнародних зобов'язань підлягають особливій охороні. У зв'язку з цим "збереження біологічного і ландшафтного різноманіття, розвиток природоохоронної справи" є одним із екологічних пріоритетів державної політики в галузі охорони довкілля, використання природних ресурсів та забезпечення екологічної безпеки. Важливий принцип побудови екомережі — визначення природного каркасу певного регіону, на підставі якого окреслюються структурні елементи екомережі, що об’єднують різні її об’єкти.

  Заключним етапом над практичною роботою було представлення схем екологічної мережі областей України. Кожен студент продемонстрував побудовану схему екологічної мережі своєї області та розповів про її структуру, значення і зробив відповідні висновки, щодо створеної екомережі. Під час захисту робіт Ганна Анатоліївна була вражена, тим що кожна робота студентів відрізняється одна від одної своєю неординарністю, творчістю та креативністю, тим самим дотримуючись правил виконання побудови екомережі. У підсумку всі отримали високі бали за виконання практичної роботи, а це результат того, що теоретичний та практичний матеріал засвоєний на високому рівні.

Лопуга Дарина,

студентка 2 курсу ІІІ групи

спеціальності "Екологія"

Захисти дисертаційРегіональні навчальні заклади (синій)Набір на навчання (синій)_2015

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook