Гостьова лекція д-ра Анастасії Волкової в проекті "Агрокебети"
До «Агрокебет» завітала неймовірна Анастасія Волкова – засновниця стартапу Flurosat, одна з 35 «Інноваторів до 35 років» за версією MIT та одна з «100 жінок 2020 року» за версією ВВС.
Вона народилась у Запоріжжі, навчалась у Польщі, Франції та Австралії, зараз проживає у Лос-Анджелесі.
Анастасія розповіла про те, як вирішила вчитись за кордоном, як створила свій стартап, знайшла перших клієнтів та залучила інвестиції, а також – про команду, таємницю успіху та майбутніх співробітників, яких Flurosat шукає в Україні.
Зібрали для вас цікаві цитати з виступу Анастасії Волкової.
Про себе:
- Мене мотивують завдання, які знаходяться на перетині п’яти кіл:
1) надвелика проблема голоду по всьому світу;
2) глобальні виклики для агробізнесу – глобальне потепління, кліматичні зміни та зміни навколишнього середовища;
3) залученість технологій майже у всі частки ланцюга створення продуктів;
4) вимогливі клієнти, які потребують якісного та екологічного продукту;
5) вплив на світ, який за моєї участі може стати набагато здоровішим.
Робота, яку я роблю, не має бути «чорною дірою». Докторська була для мене тягарем, аж поки не стала замовленням від реального клієнта. Фактор успішності для мене – можливість застосувати розробку у житті;
- Треба шукати або гарних клієнтів, або вирішувати реальну проблему;
Таємниця успіху Анастасії Волкової: «в мене є здоровий глузд і я ним користуюсь. Немає інших, окрім важкої праці, раціональності та емпатичного слухання».
Про стартап:
- Ми – The Sims сільського господарства;
- Все починається з клієнтів. Одним з наших перших інвесторів став саме наш клієнт;
- Flurosat з’явився, оскільки на дронах та супутниках почали встановлювати камери, якість зображень яких влаштовує сільське господарство;
- На початку я провела краш-тест проекту – я зателефонувала 30 агрономам та спитала: «Чи це вам потрібно? Скільки ви готові заплатити за таке рішення? Чи можу я приїхати та показати?». До тих, хто погодився, я приїхала та подивилась, коли вони прокидаються, коли виходять на поле, що там роблять, які інструменти та гаджети використовують;
- Люди не дуже товаришують із цифрами, машини добре товаришують з цифрами. Людям треба залишать 20% інформації, які мають 80% сенсу. Наші клієнти використовують останні наукові розробки, не вивчаючи їх.
Про команду:
- Найефективніші співробітники – ті, хто постійно вчиться. Ідеальне співвідношення – 60% власних знань, 40% - нових, отриманих від команди знань.
- В Україні ми шукаємо «цифрових агрономів» - спеціалістів, які готові більше часу проводити за екраном комп'ютеру, аніж в полях. Нам потрібні люди, які супроводжуватимуть агрономів на боці клієнтів. Молодих людей, яких цікавлять технології та які хочуть працювати з даними.
- Сучасним студентам в аграрній галузі рекомендую звернути увагу на екологічне землеробство. В нього надзвичайний потенціал та дивовижні перспективи на найближчі 10-30 років;
Про гроші:
- Вартість рішення має бути в 10 разів менша за вигоду, яку отримає клієнт;
- Інвестиційний капітал не має бути метою. Гроші навколо є, і їх обов’язково інвестують у гарну компанію;
- Інвестори кажуть, і я з цим погоджуюсь: будуй бізнес, все інше прийде самостійно!
Дарія Чорна, магістрантка 1-го р.н.
ОП "Адміністративний менеджмент"