Члени гуртка "Агротурист" обговорюють інноваційні аспекти сільського агротуризму
7 квітня 2021 року члени гуртка "Агротурист" на засіданні гуртка обговорили інноваційні аспекти розвитку сільського агротуризму, а саме про створення і організацію кластерних об"єднань.
Мета створення туристичного кластера – підвищити конкурентоздатність території на туристичному ринку за рахунок синергетичного ефекту, в тому числі, підвищення ефективності роботи підприємств і організацій , які входять в кластер, стимулювання інновацій, стимулювання розвитку нових напрямків.
Центральним поняттям кластера є туристичні ресурси, їм належить вирішальна роль в розвитку сільського (зеленого) туризму, тому що вони в більшій степені є основним мотивом і причиною участі людей в туристичних поїздках. Туристичні ресурси – це природні, історичні, соціально-культурні об’єкти туристичної демонстрації, а також інші об’єкти які здатні задовольнити духовні потреби туристів, сприяти відновленню і розвитку їх фізичних сил.
Суть туристичних ресурсів заключається в тому, що вони є основою для формування туристичного продукту і, відповідно, планування і розвитку туризму. Визначення видів, специфіки ресурсів визначає попит на туристичні продукти і опосередньо – на формуванню і підтримання всієї туристичної інфраструктури. Ідентифікація туристичних ресурсів дає можливість для визначення необхідних елементів кластера. Унікальність туристичних ресурсів, місцеві традиції і культура відпочинку впливають на вибір специфіки туристичного кластера, процес його формування і визначення основних туристичних продуктів.
Кластерний підхід стосовно до розвитку сільського (зеленого) туризму заключається в наступному:
1. Необхідно визначити основні конкурентні туристичні переваги регіону і визначати території, де виділені переваги проявляються найбільш яскраво.
2. Після чого провести туристичне районування, при якому необхідно інтегрувати підходи і принципи природного і соціально-економічного районування.
3. На наступному етапі в кожному протокластері необхідно виділити домінанту, об’єкт якої здатний своєю повагою та розвитком структурувати простір навколо себе. В такому випадку на основі туристичних районів складаються або можуть скластися в перспективі територіальні поєднання підприємств – туристичні кластери.