Відкрита лекція доцента Юлії Рибалко у Всесвітній День Землі

23 квітня 2021 року

 У науково-педагогічних працівників кафедри екології агросфери та екологічного контролю існує традиція проведення відкритих лекцій. Особливістю відкритої лекції є те, що вона з одного боку є звичайною, а з іншого - є подією у професійній діяльності лектора та вимагає від нього продемонструвати колегам власну педагогічну майстерність. Основною метою відкритої лекції є контроль якості викладацької роботи НПП, обмін досвідом, дружня допомога колег у розкритті недоліків роботи та їх усунення,  пошук можливостей вдосконалення навчального процесу. Відкриті лекції сприяють згуртуванню колективу кафедри, створенню концептуальної єдності науково-методичних підходів та дій щодо організації навчального процесу та вимог до студентів.

Згідно плану-графіка проведення відкритих лекцій викладачами кафедри екології агросфери та екологічного контролю 22 квітня 2021 року доцент кафедри Юлія Рибалко провела відкриту лекцію з курсу «Основи екологічної освіти і культури» для студентів 1 курсу факультету захисту рослин, біотехнології та екології, спеціальності 101 «Екологія».

Тема лекції «Формування екологічної свідомості молодого покоління: екологічний календар і свята» вдало співпала зі святкуванням 51 річниці Всесвітнього Дня Землі. На лекції були присутні: в.о. завідувача кафедри, доцент Олена Наумовська, заступник декана факультету, доцент Валерія Бондар, в.о. декана гуманітарно-педагогічного факультету Інна Савицька, професор кафедри екології агросфери та екологічного контролю Володимир Чайка, доценти Світлана Паламарчук, Анатолій Міняйло, Євгеній Бережняк, доцент кафедри міжнародних відносин і суспільних наук Денис Рудень

На лекції студенти були добре організовані, що дозволило лектору дати чіткі орієнтири по темі в наступній логічній послідовності: поняття екологічної свідомості; складові екологічної свідомості молодого покоління; екологічний календар і його роль в житті людей.
Зміст, чіткість структури лекції, застосування прийомів підтримки уваги – все це активізувало мислення і працездатність, сприяло встановленню педагогічного контакту, викликало у студентів емоційний відгук, формувало інтерес до предмету.
 
Лекція носила проблемний характер. В ході розкриття теоретичного матеріалу лектор створювала перед студентами послідовність проблемних ситуацій і досягала їх максимально самостійного вирішення через активну взаємодію всіх суб’єктів навчального процесу. Оптимальність рівня проблемності дозволила доценту Юлії Рибалко включити в обговорення студентів, створити атмосферу однодумців і вселити впевненість студентів в здатності вирішувати екологічні питання.
У лекції застосовувалася техніка зворотного зв’язку. Юлія Рибалко задавала питання аудиторії після і спочатку кожного логічного ряду лекції. Це дозволяло їй закріплювати знання студентів, перевіряти засвоєний матеріал і інші особливості студентської аудиторії.

За змістом, прочитана Доцентом Ю.Рибалко лекція, характеризується науковістю, доступністю в сприйнятті і переконливістю викладу. Теоретичні узагальнення, супроводжувані ілюстративними матеріалами, фактами, прикладами, емоційне забарвлення лекції, які поєднувалися з глибоким науковим змістом, створювали єднання думки, слова і сприйняття студентами, а використання різних методів композиції в лекції дало можливість доценту Юлії Рибалко зробити її оригінальною, що демонструвало  вплив на свідомість  студентів.
 
Науково-педагогічні працівники зазначали змістовність лекції (тема розкрита повністю), інформативність (у лекції міститься цікавий матеріал), зв'язок з практикою (показано практичне значення представленого матеріалу), логічність, вільне володіння матеріалом (лектор не читає текст, а розмірковує, відповідає на питання), емоційність (відчуття зацікавленості лектора та його особиста думка), контакт з аудиторією, культура мови, доступність та темп викладення. НПП також відзначили цікавим проведення онлайн-переклички за 5 хвилин до завершення лекції, у вигляді гугл-анкети з 2 запитаннями за поданим на лекції матеріалом, що дає можливість перевірити присутність студентів на занятті і засвоєння ними теоретичного матеріалу, ну і звичайно це економить час перевірки присутності на занятті.
 
Олена Наумовська,
в.о. завідувача кафедра екології агросфери
та екологічного контролю

 

 

 

 

 

 

 

 

Набір на навчання (синій)_2015Захисти дисертаційРегіональні навчальні заклади (синій)

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook