Як обрати професію до душі і робити те, що подобається? Потрібно пробувати!

12 грудня 2020 року
     Історія випускниці новітньої магістерської програми «Агрохімсервіс в прецизійному агровиробництві», фахівця з впровадження агроінновацій в агрохолдингу Agricom Group Світлани Юркевич – наочний приклад усвідомленого вибору спеціальності та стрімкого розвитку професійних компетенцій. Вже маючи дві вищі освіти, їй довелося фактично забути все вивчене і розпочати з чистого аркуша. Наша розмова про те, яку роль у формуванні висококваліфікованого спеціаліста відіграють академічні знання, професійна фахова діяльність та самоосвіта.

  • Чому саме НУБіП, точне землеробство і освітня програма «Агрохімсервіс в прецизійному агровиробництві»?

     — Переконана: цікавитися у сімнадцятирічної юнки відразу після закінчення школи, яку професію вона хоче обрати – дуже хибна стратегія. Не завжди є розуміння, в який бік рухатись. Я одночасно здобувала дві вищі освіти за спеціальностями біологія та психологія, але розуміла, що моєю професією, як то кажуть на все життя, це не стане. Готуючи магістерську роботу під час навчання на біологічному факультеті Львівського національного університету ім. Івана Франка, зацікавилась вивченням і аналітикою вегетаційних індексів та вирішила «зануритись» в агро, щоб зрозуміти, як це працює в натурі. Побачивши рекламний пост у Facebook, що Національний університет біоресурсів та природокористування України відкриває інноваційну магістерську програму з точного землеробства «Агрохімсервіс в прецизійному агровиробництві», зрозуміла: ось воно!.. І не прогадала!

 

  • Чи потрібна спеціалісту з точного землеробства університетська база знань? Можливо, достатньо інформації з інтернету та професійних курсів?

     — Одне абсолютно не виключає іншого. Професійна компетенція – це як багатоповерхівка: отримана в університеті академічна база знань дасть «фундамент» (основні поняття та структуру), а самоосвіта – «стіни». Щоб залишатись на плаву в конкурентному середовищі та розуміти вимоги ринку, студенти ще з університетської лави повинні мати широкий професійний кругозір та далекоглядні плани.
     На ринку праці існує дефіцит кваліфікованих спеціалістів з точного землеробства, яке зараз у тренді. Об’єм цього кадрового запиту бізнес не зможе забезпечити самостійно. Створення магістерської програми «Агрохімсервіс в прецизійному агровиробництві» на базі агробіологічного факультету НУБіП України цю проблему частково вирішує.

 

  • Чи вдалось, навчаючись на магістерській програмі, здобути практичні навички, які знадобилися у професійній діяльності?

     — Однозначно – так. Підхід до здобуття практичних навичок у межах цієї освітньої програми – проєвропейський. Наприклад, однією із курсових робіт було написання бізнес-плану впровадження системи точного землеробства у конкретному господарстві. Такі проєкти дають можливість студенту вивчити всі етапи виробництва – від моменту ідеї провадження технології і до отримання економічних бенефітів.
     Мені пощастило попрацювати над спільним магістерським проєктом з головним ідеологом освітньої програми – професором Анатолієм Бикіним. Це викладач, який у зростанні професійних практичних компетенцій студента зацікавлений навіть дещо більше, ніж він сам. Я щиро цим захоплююсь!
     А також в зміст магістерської програми «Агрохімсервіс в прецизійному агровиробництві» включена низка справді важливих дисциплін для спеціаліста з точного землеробства. Особисто я мала можливість детально вивчити основи технічного забезпечення агрохімсервісу, програмні рішення для точного землеробства, навчилась здійснювати зйомку за допомогою БПЛА, аналізувати отримані файли за допомогою програмного забезпечення ГІС тощо.

  • Що порадите абітурієнту, який ще не знає, яку професію обрати? Як уникнути помилок та знайти вірний вектор?

     — Пробувати і не боятись помилок! По іншому це не працює. Дякую батькам, які завжди давали можливість вибору та навчили, що успіх полягає у переході від невдачі до невдачі без втрати ентузіазму. На жаль, престиж аграрних професій серед молоді сьогодні не на дуже високому рівні. Та є шанс, що такі магістерські програми, як «Агрохімсервіс в прецензійному агровиробництві», будуть більш привабливими для молоді, оскільки тут є елементи застосунку bigdata, корисний професійний нетворкінг з топовими спеціалістами галузі, а також викладацький склад, який завжди радий допомогти.


Розмовляла Ірина Білоус
 


Набір на навчання (синій)_2015Захисти дисертаційРегіональні навчальні заклади (синій)

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook