Перевернуте навчання – пожвавлення активності студентів
У рамках вивчення навчальної дисципліни «Оптимізаційні методи і моделі» студентами 2 курсу освітніх програм «Економічна кібернетика» та «Цифрова економіка» під час дистанційного навчання викладачі кафедри економічної кібернетики Наталія Клименко та Інна Костенко намагалися урізноманітнити форми подачі освітніх комунікацій, використовували різні педагогічні моделі.
Адже, дисципліна складна, математизована, вимагає багато часу та зусиль для опанування основних алгоритмів оптимізаційних методів. Для полегшення роботи студентів створювалися відеоінструкції з виконання всіх лабораторних робіт, організовувалися цікаві активності. Так, підсумкову лекцію проведено у формі перевернутого навчання. Студенти наперед переглянули презентацію лекції, а на занятті кожен мав змогу представити обрану класичну оптимізаційну задачу, обговорити особливості, позадавати один-одному питання. Така робота пожвавилася і тим, що на нього були запрошені студенти 3 та 4 курсу, які вже вивчили цю дисципліну, знають її практичне значення, працюють над бакалаврськими роботами.
Цінність перевернутих класів у можливості використовувати навчальний час для групових занять, де студенти можуть обговорити цікаві питання, перевірити свої знання і взаємодіяти один з одним в практичній діяльності. А роль викладача – заохочуючи студентів до самостійного дослідження, експерименту і спільної роботи вдалася. Понад 30 кібернетиків взяли участь в цій колаборації. Активними були студенти 3 курсу, багато цікавих тем «підкинули» для обговорення, а рекомендації від студентів 4 курсу цінні їх досвідом пошуку першої роботи.
Що робить перевернуте навчання особливо добре? – призводить до значного зсуву пріоритетів від простої подачі матеріалу до роботи над його вдосконаленням в процесі обговорення, критики, заохочення.
Ну, а далі сесія, очікуємо гарних результатів, позитивного настрою та бажання рухатися вперед.