Дистанційне навчання - погляд з боку викладача.
Дистанційне навчання - погляд з боку викладача.
23 листопада 2020, 17:28
Як викладач з понад 25-тирічним стажем, я завжди з пересторогою ставилась до диджиталізації учбового процесу. Адже ніякі електронні ресурси не можуть замінити безпосереднього спілкування викладача із студентом, яке, на мою думку, є основою освітнього процесу. Але сучасні виклики призвели до того, що дистанційна форма стала єдиним можливим варіантом організації навчання. Тож я активно долучилась до роботи в цьому напрямку.
Треба зазначити, що дистанційні заняття – це складно не лише для студентів, яким приходиться тепер більше працювати самостійно, але й для викладачів. Готуватись до таких занять треба ретельніше, ніж до очних, продумувати все до дрібниць, візуалізувати всі методичні матеріали. Читати лекцій в Zoom теж непросто, тому що немає контакту з аудиторією.
Проведення лабораторних занять дистанційно стало можливим, завдяки тому, що, за ініціативи дирекції ННІ, ми ще влітку відзняли короткі відео щодо проведення дослідів. Проглянувши ці відео, записавши результати вимірювань, студенти тепер можуть обробляти дані та оформляти звіти, згідно вимог.
Головним питанням є покращення якості відеоматеріалів, для чого потрібно використовувати професійні засоби (відеокамери, пристрої для звукозапису, тощо), яких, на жаль, у нашому розпорядженні немає.
Дуже доцільно було б мати загальнодержавну освітню платформу, створення якої у МОН анонсували ще навесні, але поки її немає, користуємось наявними ресурсами. Потрібно зазначити, що після виконання регламентних робіт влітку краще став працювати навчальний портал університету. Але залишились деякі «вузькі місця». Зокрема, за наявності на потоці 2-х та більше груп студентів доцільно передбачити відкриття підсумкового (екзаменаційного) тесту для кожної групи окремо.
Важливим аспектом при реалізації дистанційної форми навчання є питання самоорганізації, що актуально і для студентів, і для викладачів. Для кращої організації процесу навчання слід притримуватись розкладу проведення занять по днях, але час їх проведення узгоджувати зі студентами. Наприклад, пари для магістрів, за взаємною згодою, я проводжу зранку, бо у другій половині дня більшість з них мають інші нагальні справи. Можливо, треба жорсткішими зробити строки подання студентами на оцінювання виконаних робіт, щоб спонукати їх виконувати завдання відразу після проведення відповідного заняття.
Доцент кафедри теплоенергетики
Олена Шеліманова