Психологічна економіка
Психологічна економіка
21 липня 2020 року
Спостерігаючи за економічним розвитком нашої країни мимоволі задаєшся питанням: "А що у нас не так, чому ми не можемо вирватися з пастки бідності й залишаємося найбіднішою країною Європи". Причому прикро це визнавати, але це так: ми все далі відстаємо не тільки від лідерів ЄС (Німеччини, Франції), але і від ще зовсім недавно слаборозвинених Болгарії і Румунії.
Вказані відставання відбуваються незважаючи на вражаючий природний потенціал нашої країни: зручне географічне розтушування, сприятливий для життя клімат, родючі ґрунти тощо. Спільно з кафедрою психології НУБіП України кафедра економічної кібернетики починає дослідження слабкої ланки в цьому ланцюгу - людський капітал. Звичайно, головна увага приділяється формуванню людського капіталу, тобто вмінню використовувати отримані знання для вирішення сугубо практичних повсякденних питань: як кращі зберегти та накопичувати кошти, як ставитись до ризику, що виникає при прийнятті будь-яких рішень, реалізація яких потрібує втрат додаткових зусиль (часу, коштів).
В освітніх програмах для спеціальності 051 Економіка («Економічна кібернетики» та «Цифрової економіка») враховується, що найбільшим попитом на цей час користуються спеціалісти з навичками обробки та аналізу цифрової інформації, що характеризує динаміку бізнес процесів. Звертаюсь до теми пастки бідності, в якій зупинилась наша країна, ми прийшли до висновку, що ключовим є поняття рівня довіри у суспільстві. При низькому рівні довіри, на думку багатьох дослідників, високі й навіть середні темпи економічного розвитку не досягнемо. На цей час можна констатувати, що рівень довіри в країні знаходиться або практично знаходився всі 30 років незалежності, на вкрай низькому рівні.
Тому одна із головних задач освітніх програм кафедри економічної кібернетики НУБіП України – це встановлення рівня довіри між викладачами та студентами. В якості конкретних кроків виступає: заохочення студентів до розробки освітніх програм для окремих дисциплін і можливо формування деяких змін в концепції цифрової освіти, що втілюється в життя кафедрою.
Професор кафедри економічної кібернетики
Андрій Скрипник