Оксана Шафір: мрію навчатися на кафедрі управління та освітніх технологій
Шафір Оксана Миколаївна – викладач хімії Київського вищого професійного училища деревообробки. Закінчила Житомирський державний педагогічний інститут ім. І.Франка. Педагогічна діяльність – це її праця, захоплення і життя. Оксана Миколаївна ніколи не сумнівалася у своєму професійному виборі, не думала докорінно щось змінити.
Над якою проблемою Ви працюєте у Вашому закладі освіти?
– Проблемна, над якою я працюю – це «Формування екологічних компетентностей на уроках природничо-математичної підготовки».
Проблема надзвичайно актуальна у час глобальної екологічної кризи, коли довкілля потерпає від техногенної діяльності людини і руйнації всіх її компонентів. Важливо, щоб кожен викладач (і не тільки природничо-математичної підготовки!) володів екологічними компетентностями. Формувати екологічну грамотність і екологічну культуру особистості – першочергове завдання сім’ї, закладів освіти і суспільства. Настав час подумати про майбутнє наших дітей і внуків!
Серед складових Вашої педагогічної діяльності методична робота займає величезну її складову. Досвід набутого допомагає сьогодні і полегшує професійну діяльність Вашого завтра. Оксано Миколаївно, чим можете поділитися з колегами?
– У Київському вищому професійному училищі деревообробки створено й ефективно працюють:
- методична комісія педагогічних працівників природничо-математичної підготовки;
- методична комісія класних керівників;
- педагогічна спільнота і профорієнтаційна робота.
Вже створено достатньо різноманітне навчально-методичне забезпечення дисциплін та забезпечення виховної роботи, яким я ділюся з моїми колегами:
- «Крок до зірок»;
- «Збірник тестових завдань з предмету «Фізіологія харчування»» до теми: «Харчові речовини та їх фізіологічне значення для організму людини»;
- «Збірник тестових завдань з предмету: «Фізіологія харчування»» до теми: «Фізіологічна характеристика основних продуктів харчування»;
- «Збірник кросвордів з предмету: «Фізіологія харчування»;
- «Хімія. Збірник завдань для поточного оцінювання та тематичного контролю навчальних досягнень»;
- «Календар знаменних дат»;
- «Відомі вчені-титани хімії»;
- «Жири як представники ефірів»;
- «День Землі»;
- екологічна гра «Мережа життя»;
- «Подорож країнами Великої сімки».
Розкажіть трішечки про Вашу роботу у методичній комісії педагогічних працівників природничо-математичної підготовки.
– Методична комісія допомагає молодим педагогічним працівникам глибше пізнати обраний фах, відразу поринути у вир викладання своїх дисциплін та виховання молоді. Організаційна і методична робота комісії дуже цікава й урізноманітнює педагогічне буття у Київському вищому професійному училищі деревообробки.
Мною були підготовлені доповіді, що обговорювалися на її засіданнях:
- «Міжпредметні зв’язки як шлях до посилення єдності навчання та виховання здобувачів освіти»;
- «Використання сучасних методів навчання на уроках предметів природничо-математично циклу»;
- «Індивідуальна робота здобувачів освіти на уроках хімії».
Взаємовідвідування та відкриті уроки часто практикуються нашою методичною комісією. Педагогічний досвід передається молодим фахівцям, а досвідчені колеги вчаться черпати молодечу бадьорість і запал, педагогічну завзятість упродовж життя.
Ваша виховна робота наповнена багатою палітрою різноманіття. Які Ваші заходи залишили помітний слід у душах учнів і про які хочеться розповісти?
– Кожен підготовлений захід приносить задоволення від відкритого, звершеного і пережитого. Важко виділити якийсь один чи кілька. Участь у конкурсах «Осінні фантазії», «Зимові фантазії», культурно-масові заходи, конкурси-виставки, спортивні заходи, тематичні зустрічі та виховні години, заняття з елементами тренінгу, відвідування музеїв… Думаю, що варто виокремити захід «Українець – це на все життя», Міжпредметні зв'язки: «Безпечний Інтернет» та «Глобальні цілі сталого розвитку».
Оксано Миколаївно, чому саме Ви обрали для вступу на магістерську програму кафедру управління та освітніх технологій?
– Настає час, коли людина усвідомлює, що варто йти вперед, здобувати нові знання, прагнути до нових звершень. Мої друзі навчалися на Вашому факультеті, а спеціальність «Управління навчальним закладом» видається мені тією, яку я б хотіла освоїти, здобуваючи магістерську освіту. Буду рада навчатися на гуманітарно-педагогічному факультеті за спеціальністю «Управління навчальним закладом». Сподіваюся, що мені вдасться!
Колектив кафедри управління та освітніх технологій бажає Вам здійснення всіх мрій і задумів! До нових зустрічей!
Розмову вела доцентка кафедри управління та освітніх технологій
Тамара Ковальчук