Боярський коледж екології і природних ресурсів перед викликами дистанційної освіти

5 травня 2020 року
     Поступово, але впевнено ми освоюємо дистанційне навчання, яке кинуло виклик не лише для студентам, а й викладачам. Організувати якісне онлайн-навчання, заряджати мотивацією і бути готовим до технологічних проблем – це справді непросто. Якщо студент вважає, що має купу дистанційних завдань, а навантаження вдвічі більше, ніж за звичайного навчання, – він не самотній у своїх відчуттях. З цією проблемою зіткнулися і його викладачі.

     Оскільки ніхто не знає, як довго нам доведеться працювати в такому форматі, потрібно продовжувати вчитися. Під час організації дистанційного навчання педагогічному колективу доводиться вирішувати чимало проблем і разом зі студентами набувати нового досвіду. Що він нам дасть: більше свободи, креативу, можливості частіше здавати завдання онлайн, чи, навпаки, бажання повернутися до нормального освітнього процесу?
     Окремі викладачі коледжу швидко перелаштувалися і почали працювати в Zoom. Під час проведення відеоконференції за допомогою цього додатку є можливість використовувати різні інструменти: не просто розповідати, а також демонструвати презентацію, схеми, графіки, відео на екрані свого комп’ютера. Але такий формат має свої труднощі. Проводити заняття у такий спосіб не так складно технічно, як психологічно. Іноді виникає відчуття ніби розмовляєш сам із собою, бо не завжди видно зворотню реакцію. Це специфіка, до якої потрібно звикнути, адже наприкінці заняття розумієш, що студенти нікуди не зникли, а залишилися прослухати до кінця і можуть дати свій коментар, поставити питання.

    Закінчується навчальний рік. Згідно з навчальним планом, студенти повинні походити навчальну практику. Для прикладу, нещодавно у студентів 3-го курсу спеціальності «Екологія» проходила навчальна практика з «Моніторингу довкілля». За допомогою методичних рекомендацій викладача Суінової Д.М. студенти самостійно виконували завдання практики: визначали стан водних об’єктів (температуру води, запах, прозорість), екологічний стан ґрунту (відбирали зразки ґрунту та готували їх до хімічного аналізу), визначали запиленість листків дерев на різних ділянках.

  

  

     Під час вивчення дисципліни «Методи ВПЕСНС» (викладач Манішевська Н.М.) студенти в домашніх умовах визначали загальну токсичність досліджуваної води, викликаної хімічним впливом, що виражається пригніченням росту коренів і пагонів цибулі.

     Викладачі постійно проходять додаткові онлайн-курси, семінари, які допомагають організувати навчальний процес. Крім подачі нового матеріалу потрібно здійснювати перевірку знань і контролювати студентів.
     Педагоги освоюють інструменти переведення тестів та інших завдань у дистанційну форму. Цікаві можливості пропонуються на платформах Moodle та Google Classroom. На них можна розмістити різні типи тестів і вони будуть скомбіновані так, що у жодного студента варіант не повториться. Звичайно, найбільша тут проблема стоїть у забезпеченні дотримання принципів академічної доброчесності як із боку викладачів, так із боку самосвідомості самих студентів.

     Керівництвом коледжу постійно проводиться моніторинг дистанційної роботи викладачів зі студентами. Запроваджено електронний журнал обліку проведених занять.
     Студенти також на карантині часу не гають, не тільки освоюють новий матеріал, а й беруть участь в онлайн олімпіадах «Всеосвіта Весна – 2020». Отримують не лише сертифікати учасників, а й дипломи переможців.

  

  

  

     Викладачі історії Радченко Л.С. та Краснюкова Т.В., адміністратори групи БОЯРКА-history (Боярський коледж та ліцей «Престиж») у Facebook, започаткували конкурс «Хто? Що? Зображено на історичному фото». Протягом тижня учасники коментували фото давали правильні відповіді, доповнювали себе та інших. Вони вкотре продемонстрували, що цікавляться і знають історію нашого краю, України, Світу. А ще, у вільний від заняття час, студенти знімають цікаві і змістовні відео-ролики, у яких розповідають про своє навчання в коледжі. Таким чином вони проводять ще й профорієнтаційну роботу.

     Варто пам’ятати, що будь-які виклики створюють нові можливості. Це той випадок, коли дистанційний режим функціонування закладу дозволить коледжанській спільноті розвинути нові навички, навчить вміло організовувати роботу та вдосконалити свою компетентність. Колектив коледжу не розгубився і не зупинився – він впевнено рухається вперед, усвідомлюючи, що повинен винести багато уроків і цінувати те просте, що має.

Наталія Гапонюк,
завідуюча НМК

 

Регіональні навчальні заклади (синій)Захисти дисертаційНабір на навчання (синій)_2015

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook