Проміжні підсумки дистанційного навчання з дисципліни «Організація та економіка ветеринарної справи»
Навчання студентів ОС «Бакалавр» 7, 8 і 9 групи 3 СК вже шість тижнів поспіль відбувається дистанційно, тому можна підбити проміжні підсумки та провести аналіз роботи.
Ми звикли до процесу спілкування викладача зі студентами в аудиторній формі. Ефективність такої взаємодії доведена багатьма поколіннями як викладачів так і студентів. Досить важливим для викладача є відчувати аудиторію, слідкувати за реакцією студентів, саме це дає можливість надавати додаткову інформацію та пояснення ще до моменту постановки запитань з боку студентів. Також, при живому спілкуванні легше спрямувати обговорення в потрібне русло.
Суто психологічні і педагогічні аспекти системи дистанційної освіти на сьогодні є найбільш слабкими сторонами. Проте, дистанційні освітні ресурси дають можливість безпосереднього спілкування студентів з викладачем (онлайн), регулярного контролю якості засвоєного матеріалу, здійснення індивідуального підходу в навчанні, адаптації матеріалу до графіку навчального процесу та розкладу. Навчання може відбуватися в будь-який зручній час і це є особливо важливим на фоні частого перевантаження навчально-інформаційного порталу НУБіП в денний час. Тому, як показала практика, модульний контроль знань краще проводити у вечірній час.
Електронний навчальний курс з дисципліни «Організація та економіка ветеринарної справи» (https://elearn.nubip.edu.ua/course/view.php?id=115) був розроблений вже давно, але особливо актуальним і необхідним став саме зараз під час глобальної пандемії. Основними перевагами платформи Elearn є: гнучкість, модульність, динамічність, адаптивність і відкритість. Це дозволяє регулярно, аналізуючи якість засвоєння матеріалу студентами, оновлювати курс, змінювати умови виконання лабораторних робіт, додавати нормативні документи, презентації, методичні рекомендації, тощо. Студенти можуть слідкувати за результатами своєї роботи у журналі оцінок і покращувати бали шляхом виконання додаткової самостійної роботи.
Треба відмітити, що нам пощастило з курсом, оскільки студенти вже мають ступінь молодшого спеціаліста, а багато хто з них і практичні навички. Це значно спрощує засвоєння ними нового матеріалу і дозволяє рухатись чітко згідно з графіком навчального процесу.
Слід відмітити, що як і при аудиторному спілкуванні є частина студентів що здають роботи зразу після опрацювання нової теми, а є любителі «індивідуальних нагадувань» про здачу.
Досить ефективним виявилось використання групових чатів та комунікації у Viber, Telegram, Skype де відповідь на питання бачать усі і зразу, а також можна проводити online конференції, записувати голосові та відео повідомлення, додавати відео, аудіо файли з поясненнями і інструкціями до виконання як перед заняттям, так і в процесі опрацювання нової теми студентами, коли з'являється багато однотипних запитань. Також, можна відмітити ще одну особливість, досить часто студенти задають питання приватними повідомленнями, це є індикатором необхідності розміщення додаткової інформації на електронному курсі або у груповому чаті. Скоріш за все деякі студенти просто соромляться задавати багато питань при спілкуванні у групах, хоча слід зауважити що абсолютно усі студенти відкриті до спілкування і не тільки щодо навчання.
Є кілька студентів, що мають нестабільний інтернет, тому для розсилки індивідуальних завдань використовується електронна пошта.
Максим Жуковський
Віталій Ситнік