Специфіка роботи наставника академічних груп в умовах карантину

22 квітня 2020, 12:22

На початку ХХІ століття людство зіткнулася з великою кількістю серйозних викликів. До глобальних потрясіть суспільно-політичного та економічного походження в поточному році додався епідеміологічний чинник. Природа вчергове нагадала людині, що її влада над планетою не є безмежною. Відчайдушні часи вимагають відчайдушних рішень: реакцією світової спільноти на поширення інфекційного захворювання COVID-19 став глобальний карантин, який змусив значну частину населення світу перейти на режим самоізоляції. 

Вказане явище, в свою чергу, призвело до необхідності перегляду специфіки роботи як такої, та поставило представників багатьох професій перед серйозним викликом пристосовування до нових умов. Найсильніше цю необхідність відчула на собі освіта, адже, окрім викладання програм наукових дисциплін, сумлінні педагоги несуть на собі відповідальність за моральне виховання, організацію робочого процесу та дозвілля студентства, вирішення його актуальних проблем. Якщо надання освітніх послуг в умовах карантину можна забезпечувати за допомогою спеціальних засобів зв’язку та створених задля цього електронних освітніх програм, то проблему педагогічного виховання студентів та комунікації із ними вирішити складніше.

Саме цей виклик постає перед наставниками академічних груп, в сфері відповідальності яких не лише освітній процес, а й здійснення комунікації зі студентами, їхнє виховання та навіть психологічна підтримка, необхідна багатьом людям, що перебувають в умовах жорсткої самоізоляції. Вказаний порядок денний й формує специфіки роботи наставника, який під час карантину має не лише доносити інформацію щодо специфіки роботи університету в екстремальних умовах, а й піклуватися про фізичний, психологічний, емоційний стан студентів, які йому підпорядковані. 
Вирішення цього питання під час карантину ускладнюється тим, що не всі здобувачі вищої освіти мають звичку до дистанційного навчання або відповідально ставляться до необхідності звітувати перед викладачем про власну освітню активність в умовах самоізоляції. Завдання наставника академічної групи полягає в необхідності знайти методи зв’язку зі студентом, навіть якщо він не проявляє серйозної зацікавленості в навчанні в умовах карантину. Крім того, відповідальний за академічні групи викладач має пам’ятати, що вимушений карантин став наслідком поширення пандемії загрозливої хвороби, тому постійно слідкувати за епідеміологічною ситуацією у підпорядкованих йому групах.
На щастя, сучасні технічні засоби дозволяють спростити цей процес та зв’язатися майже із кожним студентом. Слід зауважити, що щоденне спілкування наставника зі студентами за допомогою месенджерів є не лише академічно ефективним, а й допомагає обом сторонам освітнього процесу вибудувати невимушену двосторонню комунікацію, яка має неабиякий позитивний психологічний ефект. Завдяки комунікації зі студентами, що перебувають на карантині, за допомогою інтерактивних засобів зв’язку, наставник не лише «тримає руку на пульсі» ситуації в групі, а й здійснює важливу педагогічну роботу. Як старший та більш досвідчений наставник він роз’яснює здобувачам вищої освіти поточну суспільно-політичну ситуацію, доносить до них важливу інформацію щодо специфіки академічного процесу, здійснює психологічну підтримку. 
Така діяльність була неодноразово апробована під час робочої комунікації із першокурсниками спеціальності «Соціальна робота» НУБіП України та показала значну ефективність.  Студенти груп «СР-19001б» та «СР-19002б» за час карантину не лише не втратили зацікавленості в освітньому процесі, а й підійшли до нього з більшим ентузіазмом. Присутність наставника академічної групи в інформаційному просторі, де студент проводить багато часу, певною мірою спонукає до активізації власних зусиль в освітньому процесі. Крім того, можливість вступати в комунікацію із наставником дає здобувачам вищої освіти можливість отримати не лише професійну консультацію в разі виникнення питань, пов’язаних із отриманих студентом завданням, а й поговорити зі дружньо налаштованою досвідченою людиною. Педагогічну цінність такої комунікації між викладачем та студентом в умовах суттєвої суспільної наруги важко переоцінити. 
 
Антон Фоменко, 
к.ф.н., асистент кафедри соціальної роботи та реабілітації НУБІП України,
наставник академічних груп СР-19001б та СР-19002б.
 
Регіональні навчальні заклади (синій)Набір на навчання (синій)_2015Захисти дисертацій

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook